Tesco gazdaságos mtb

197 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[1.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[1.8]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 12.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-15 (197 vélemény)
Rendezés

N.N.18 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Erős váza van a pedál is erős pedig műanyagból van. Kb. 10 éve használatban van és minden gyári rajta.

Hátrány

Fékek alig fognak, váltó nem működik a lánc néha leesik a kerekek tele vannak 8-assal de nem ér se a fékhez se a villához.

Erre ajánlom

Biciklizésre.

12 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemeske avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
  • A gyaloglást felváltja, ha tejért vagy kenyérért kell elgurulni hirtelen
  • MTB, tehát többsebességes
  • frikciós váltás, így azért akár használhatóak is a sebességfokozatok
  • masszív acél váz
  • mivel olcsó, akár lehet mondani rá, hogy ez egy eldobható valami, mint a Gillette borotvák, nem kell sajnálni, télen, erős esőben bicajozáshoz ( a legjobb dolog, csak ugye mindenki sajnálja a drága gépét) a legkiválóbb választás!
  • ha ellopják, nem itatjuk az egereket nagyon
Hátrány
  • nem tudom miért van, de a nyereg és a markolat rendkívül kényelmetlen az összes, jelenleg kapható ilyen árkategóriájú kerékpáron, szinte mondhatni, hogy mazohista az, aki ezen komponensek azonnali lecserélése nélkül hosszabb ideig képes a biciklit használni
  • marha nehéz
  • a fékrendszer teljesen müanyag, kornyadozik, beállíthatatlan, és életveszélyes még új állapotában is, hát még ha beoxálódik a bowden
Tapasztalat

A legnagyobb kitolás az, ha a szegény gyermek egy ilyen kerékpárt kap ünnepi alkalomból, mert az biztos, hogy gyári beállításával ez a gép a kerékpározást -mint sportot-, egy életre megútáltatjatja velük

Viszont ott van a másik oldala, mint fentebb írtam, hogy megfelelő felhasználás esetén praktikus megoldás, és sokszor nagyon olcsón hozzá lehet jutni!

Hosszabb túrákra semmiképpen sem ajánlott!

Erre ajánlom

kenyérért és tejért való legurulásra

Ennyiért vettem
14000
Mért tömeg
17000 g
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Hol is kezdjem?

-Erős, vastag, masszív vázzal rendelkezik.Anyaga acél.

-Festése viszonylag időtálló,hegesztések is tartósak.

-Villa erősnek mondható.

-Kerékagyak jól futnak miután rendesen megcsinálja az ember.

-Váltók nem rosszak,bár azokra is ráfér apró hangolás.

-Ülés rövid távon kényelmes.

-Gumik megfelelően tapadnak.

 

Hátrány

-Kormánycsapágya gyenge, könnyen kilazul.

-Középrésze golyókosaras konstrukció,így 2 havonta mindig van valami bütykölni való rajta.

-Felnik szimpla falúak, így könnyű bele 8-ast,felütést szerezni.

-Küllők rozsdásodásra hajlamosak.

-Gyári fékje is csereszavatos,nehéz a beállítás és a fékerő is nulla.

-Pedálok igen gyengék,hamar el lehet törni őket.

-A komplett bicikli igen nehéz,megközelítőleg 18-20kg.

 

 

 

Tapasztalat

Miután megveszi az ember érdemes utána egy teljes generál,mert nem rakják össze rendesen.Legutóbb lejárt róla a hajtókar is ami menet közben elég bosszantó.

Pár apró csere-bere után egész elfogadható paripa varázsolható vele.

 

Erre ajánlom

Boltba járásra és városi cirkálásra bőven alkalmas de pár alkatrész cseréje után már túrára is alkalmas lehet.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Tesco gazdaságos  2004 mtb
Tesco gazdaságos  2004 mtb
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sz.Tamás avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Esetleg az, hogy... ja bocs nem jut eszembe

"shimano" szett

Hátrány

Hi-ten váz

Gyenge fékek

EGYSEBESSÉGES mármint a váltók nem működnek.

A nyereg hererákot okozhat

Az egész bringa összhangja egy hátrány

Tapasztalat

Nekem egy cyco német nagyáruházi bringám van. Felültem haveromm ijenjére és láttam a külömbséget német-magyar(mondjuk kinai) között.

 

Haverom 100km-eket tekert vele azóta van is lábizma:)

Erre ajánlom

Ezt a terméket ajánlom méhtelepre

18 olvasó 72%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

najrorla avatar
79 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

olcsó

sok helyen kapható

a gumi nem kopik mert nyilonból van :D

Hátrány

nagyon nehéz,

a fékek életveszélyesek, volt már hogy gázos helyzetben elszakadt a bovden, letört a pofa fele,és kb semmit nem fog

váltás valamilyen szinten még türhető de a váltókar mindkét oldalt letört

hajtás türhető max annyi a baja hogy nehéz és rozsdásodik

kerekek borzalmasak , rozsdásodnak a felnik , a tengely törik, átlagos használat mellett is nagy nyolcas és tojás tehető bele, a gumik nyilonból vannak és ezért semmi tapadásuk nincs

kb az összes csapágy elkezd darálni a megvétel után fél évvel 

Tapasztalat

kerüld el messzire , max akkor vegyél ilyet hogy ha van sok pénzed mindent lecserélni rajta, az enyémen már csak a váz, a villa, a hajtás az eredeti

Erre ajánlom

semmire

Ennyiért vettem
18000
Csatolt képek
Tesco gazdaságos mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tucana avatar
122 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Az első héten még majdnem minden működik rajta.

Hátrány

Ahogy a képeken is látszódik (a képen kb a bicó négy éves) rohad a villa, a felni és a hajtás. Szörnyű fékerő, örülhetek ha 20Km/h-ról 15méteren megállok. Szerintem egy tank könnyebb mint egy ilyen bicó. Semmire se jó.

Tapasztalat

Ugyanezen az áron a vásárban jobbat kaptam.

Erre ajánlom

Semmire, bevinni a méhtelepre.

Ennyiért vettem
Ha jól emlékszem apám vette 16000Ft-ért.
Csatolt képek
Tesco gazdaságos mtb
Tesco gazdaságos mtb
Tesco gazdaságos mtb
Ezt vettem a vásárban 12000Ft-ért.
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szmatt avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Viszonylag olcsó és megfelel egy városi kerékpározásnak.

Hátrány

A racsni és az agyak nagyon gagyik

Erre ajánlom
Városban való kerékpározásra. Suliba, munkahelyre stb. Földutakon épphogy elmegy, de inkább ne. Kezdő kerékpárosok megvehetik.
Ennyiért vettem
26000
Mért tömeg
20000 g
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Federall avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, több mint 8000 km-en keresztül, BMX gyilkolóként használtam
Előny

Talán a szelepsapka az egyetlen használható alkatrész rajta.

Hátrány

Ezen minden csak hátrány x'DDD ez egy genetikai hulladék. Inkább járnék a boltba meztelenül egy skót zokniban. Mint hogy ezzel menjek

Tapasztalat

Szaar.

Erre ajánlom
Kukába
Ennyiért vettem
650.000
Mért tömeg
50000 g
36 olvasó 28%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

proxima avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

A kínainál az előny,aki eladta ezt a kerékpárnak álcázott konzervdobozból és műanyagbol hajtogatott  hulladékot......

Hátrány

Van bőven,ne vegyen ilyet senki.... Nagyon rossz minőségű hegesztés, nem hőkezelt,köszörűlt alkatrészek,nincs szakértelem az egészben...

Erre ajánlom

Nagyon magasról ledobni,vagy beolvasztásra....

7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

FLY9 avatar
20 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

nekünk van/volt egy csomó, korás-metrós általában ezek voltak a tulajdonságaik:

  • olcsó
  • mivel olcsó, nagyon nem is kell félteni
  • erős váz
  • van női meg férfi vázas
  • szép fényezés (bár könnnyen karcolódik)
Hátrány
  • hajtókar állandóan kilazul
  • kényelmetlen ülés
  • gyenge fék
  • gyenge féktest
  • műanyag fékkar
  • fék és váltóbowden elszakadt
  • gyenge felni
  • markolat
  • váltót nehéz beállítani, nehéz fokozatokat találni
  • racsni az egyiken vagy év múlva meghalt
  • nehéz
  • külsők töredeznek
  • gagyi matricák
Tapasztalat

kicsit át kell alakítani, és akkor jó lesz, pár fillérből kijön, váltókat le kell szedni, vagyis SS-re alakítani, hajtókart belehegeszteni, normális fékkar+bowden+fékpofa, első fék nem is kell

nem lesz szép, meg nem lehet váltani, de legalább nyűgöt lehet csökkenteni

Erre ajánlom

elgurulni boltba, kocsmába

14 olvasó 79%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geri13 avatar
63 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Erős  váz

elejinte jó kerék és váltó

:D

nem vmi meg bizhatot a cucos xd

xDDDDDD

pénz kidobás

Hátrány

szar fék 1 idő után szarrá megy az egész bicaj...........................

ugy szar ahogy van.

1szoval ne vegyél ilyet

mer megszivod

Erre ajánlom

Pénz kidobásra

Ennyiért vettem
30000
15 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

krimes avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, BMX gyilkolóként használtam
Előny

olcsó.:D nálam nemvolt baja.:D 

Hátrány

nemvágom mivan veletek.:D nálam nem tört el semmi rajta, pedig párszor mentem vele megrogyott állapotban, és csapattam is neki.:D fék az lehet nem fog erősen de megelhet vele állni. saját hibámból vágtam haza (leraktam tűz mellé azt megolvadt pár alkatrésze de hát attól még jó (hajtókar, ülés, hátsógumi, pedál)) nem gyári hiba miatt. nálam faintos volt. 

az h ti ostobák vagytok és egykerekezésnél eltörik a villa.:D biztos a levegőnyomástól.:D miketkinemtaláltok.:D szégyengyalázat. 

Tapasztalat

nálam nem esett, törött, kopott szét semmi csak amikor kicsit lángra kapott.:D 

Erre ajánlom

mindenre.  mia gyászra lehet még ajánlani egy biciklit?:D 

Ennyiért vettem
pfff. mittomén.
28 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kicsikericsike avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • Erős a váz 
  • A tárcsafék 2 évig jó volt xD
  • Csak az első váltó jó
  • A teleszkóp is jól bírta

Asszem ennyit is az előnyökről.

Hátrány
  • Kib*szott nehéz a váz valami acél kb 10 kg
  • A tárcsafék 2 év után úgy elszált hogy soha  nem fogott ameddig hála édesapámnak úgy beállította hogy még 2 évig fogott Ja és a szerelő nem bírta beállítani a fékeket. xD
  • Akkora nyolcas lett 3 hét alatt a kerékbe hogy a gumi hozzáért a vázhoz..
  • Akkor amit mondtam a vázról felejtsük is el mert lett rajta egy tenyérnyi horpadás és a festék is kopott róla rendesen és rozsdásodott is.
  • A hátsó váltó 2 hónap után széttört és kirepítette 12 küllőmet is.
  • A rugóstagot nem lehetett állítani mert az állító csarvar szarrá ment.
  • A markolat 5 év alatt nem kopott el xD
  • Az ülés egy év után széttört Pedig SelleRoyal volt.
  • A gumi szarrá kopott de csak a hátsó 2 hét alatt
  • A lánctányér szélén lévő müanyag első nap letört. 
  • A teleszkópot naponta kell olajozni vagy zsírozni.
  • A hajtás is kikopott  4 év után
  • A csavarok (mindegyik) szétment és nem lehetett lecsavarni.
Tapasztalat

Nekem 5 évig megvolt.Össztelós verzió.Ha lecserélünk egy pár dolgot egész jó kis bringa.

Erre ajánlom

Boltba/Iskolába járásra.Tekerni ide-oda.

Ennyiért vettem
35000
9 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A váz nagyjában-egészében megéri az árát, képes azt nyújtani, amit kell. (A teleszkópos villával, hátsó rugós taggal szerelt vázakkal nincs tapasztalatom.)

Hátrány

Kedvező ára ellenére sem szerencsés választás. Ezen a szinten a minőség nagyon ingadozik: kifoghatunk félig-meddig elfogadhatót és szinte használhatatlant egyaránt. Előbbit ritkán, utóbbit alighanem valamivel gyakrabban. Az átlagos minőség valószínűleg a „látszatbicikli”.

Tapasztalat

Lelkiismeretesen végigolvastam valamennyi idevágó véleményt. Ritka közöttük a témához illően részletes, és még kevesebb az elfogulatlan, tárgyilagos megnyilatkozás. Olyan, amilyet én is szerettem volna olvasni, mielőtt megvásároltam olcsó Cetsós terepjárómat.

Miért éppen ilyet? Nem csupán anyagi megfontolásból. Megengedhetnék magamnak lényegesen (nagyságrenddel) jobbat, de nincs szükségem a szolgáltatásaira. Korábbi bringáimat, és a jelenlegit is, inkább az ésszerűség jegyében választottam, egyiket sem mérték aranyárban. Bicikli mindig van a háznál, kellett azonban még egy félig-meddig közös (túros hátú) bringa is, amivel el lehet gurulni ide-oda, boltba, hivatalba stb. Amit kevésbé kell kímélni, és az sem nagy csapás, ha netán ellopják.

A bringa

Gazdaságosként egész sereg, egymástól igencsak különböző gépet forgalmaznak a nagy áruházláncok. Lássuk az enyémet. Váz és villa: acél. ‒ Hajtómű: négyszögtengelyes túrahajtómű, 28-38-48, 170 mm. ‒ Lánc: KMC. ‒ Fogaskoszorú: Falcon (14‒28). ‒ Hajtóműcsapágy: hagyományos. ‒ Váltók: Falcon (3×7 sebesség). ‒ Pedál: műanyag. ‒ Kerékabroncs: 26” szimpla falú alumínium. ‒ Agyak: acél Assess. ‒ Köpeny: Rubena. ‒ Tömlő: Ponely 26×1,95 (van aki e nevet nem ismeri?). ‒ Váltókarok: Falcon. ‒ Kormányrúd és kormányszár: acél. ‒ Nyereg: Koliken. ‒ Nyeregcső: acél. ‒ Féktest és fékkarok: alumínium Saccon. ‒ Kiegészítők: acél sárvédők és csomagtartó, generátoros világítás. ‒ Tömeg: kb. 18 kg.

A bolt menetkész állapotban adta át a bringát: a csavarokat (kivéve a bal oldali hajtókar rögzítőcsavarját) rendesen meghúzták, a váltókat, fékeket megfelelően beállították, az agyakat rendesen megzsírozták, beszabályozták, a tömlőket felpumpálták stb. Őszinte hálával gondolok arra a névtelen hősre, aki ezt a lélektelen feladatot ilyen alapossággal volt képes teljesíteni, nyilván nap, mint nap.

Részletesebben

Váz – Ez a legtartósabb darab, éppenséggel a bringa fő része. Semmi baj nem volt vele, még a rozsda is kímélte. Ugyanezt mondhatom el az első villáról is. A hegesztési varratokra és a festésre ügyeltek, ellenben a matricázást elfuserálták: enélkül semmi kifogás sem érhette volna a bringa megjelenését. A vázgeometria – adatokkal nem tudok szolgálni – városi vagy túragéphez, nem pedig terepjáróhoz illőnek tűnt.

Hajtás ‒ A hajtómű nagyjából 5000 km után érett meg a cserére. A lánc hétvégi bringásnak való olcsó alkatrészként viselkedett, 1500‒2000 km táján kellett másikkal felváltanom. A fogaskoszorú 5000 km után is szolgálhatott volna, de a hajtóművel együtt mindenképpen le kellett volna cserélni. A hajtóműcsapágyat eleinte kéthavonta, aztán egyre gyakrabban kellett szabályoznom, míg, nagyjából fél év után ‒ végre ‒ eltörött benne a golyókoszorú. Ipari csapágyas középrészt szereztem helyette. A váltókkal nem volt különösebb bajom. A láncfeszítő kellően feszített, a lánc nem csapódott soha a vashoz. A váltógörgők nemigen koptak, nem is törtek el. Váltani nem volt éppen könnyű, de a pozicionáló szerkezet hiánya nem zavart különösebben: volt már dolgom máskor is ilyen váltókkal. A pedál, a bal oldali, az első hónapban természetes módon elhalálozott, vagyis szétrepedt.

Kerekek ‒ A kerekeket három alkalommal kellett centrírozni. A szimpla falú kerékabroncsok ‒ igaz, csekély mértékben ‒ időről időre elveszítették a formájukat. A hátsó tengely nem bizonyult eléggé erősnek, egyszer csak, látszólag minden ok nélkül, eltörött. A hétvégi bringázásra szánt Rubena köpenyekkel nem volt nagy öröm hajtani. Egyrészt nagyobb nyomáson sem gurultak valami jól, másrészt érzékenyek voltak a defektekre. Mintegy 3000 kilométer futás után a hátsó köpeny koronájáról szinte teljesen eltűnt a mintázat, új köpenyekre kellett beruháznom. Az eredeti tömlők vékonynak tűntek, tapintásuk, viselkedésük inkább műanyagra emlékeztetett, mint gumira. Nemigen akart megragadni rajtuk a folt, ezért, türelmem fogytán, inkább kidobtam őket.

Irányítás ‒ A váltókarok bizonyos mértékben modellvasutat vezérlő kallantyúra emlékeztettek. A valóságban is gyengécskének bizonyultak, fura mód azonban komolyabb baj nem volt velük. Az alacsony állású kormány cseréjét jó ideig halogattam, végül azonban nem bírta a derekam, és beadtam: új kormányszárat és hajlított kormányrudat vettem. Az elviselhetetlenül kényelmetlen nyerget már az első utak egyikét követően kicseréltem. A fékek és fékkarok működtek, tették a dolgukat. Száraz időben az első fékkel fejre is állhattam volna, esőben azonban kellett mindkét fék, hogy megfogja a bringát. A gyári fékpofák újonnan büdösek, petróleumszagúak voltak. A gumi töltőanyaga száraz időben fekete porként szállongott, esővízzel keveredve pedig mocskos lé formájában csordogált végig az abroncsokon.

Kiegészítők ‒ A csomagtartó és a sárvédők a célnak megfeleltek, a generátor („dinamó”) azonban csak kis teljesítményű izzókkal működött megfelelően.

A történet vége

Múlt időben írtam róla, mert már nem az enyém. Fél év, egy év után gyengeségei egyre inkább kiütköztek. Egy-két csúnya szereplése után hosszabb utakat már senki sem mert vállalni vele. A szomszéd család ifjú leánygyermeke kapta meg. Iskolai szünetekben, vasárnaponként ma is köröz vele egyet-egyet.

Megéri vagy nem éri meg hasonló kerékpárt venni? Erre a kérdésre az alábbi bekezdések adhatnak választ. Nagyjából 30000 pénzbe került a bringa. Egy év alatt még a következőkre költöttem: középrész, pedál, hátsó tengely, egy pár köpeny és tömlő, kormányszár, kormányrúd, nyereg. Mindösszesen 25800 forint. Ha csak az elkerülhetetlen kiadásokat számítom, 16300 pénzt kellett kiadnom. Ebben benne foglaltatik a javítás díja, 3300 Ft (a hajtóműcsapágy, illetve a hátsó tengely menet közben múlt ki, ezért idegen erőkhöz kellett folyamodni). A kényelmet szolgáló kiadások 9500 pénzt tettek ki. Igyekeztem olcsón megúszni, pedált és nyerget azonban jobb fajtából választottam. A rendes használattal összefüggő kiadásokat, saját munkámat, illetve még egy sor nehezen számításba vehető dolgot figyelmen kívül hagytam.

Jelenleg szolgálatos bringámat nagyjából 50000 forintnak megfelelő pénzért vásároltam. Elkerülhetetlen kiadást a pedál cseréje jelentett volna, ha nincs tartalékom. Számítsunk erre mégis 3800 pénzt. A kényelmet és biztonságot szolgáló kiadások összege 22900 Ft (Megarange fogaskoszorú, állítható kormányszár, nyereg, rugós nyeregcső, sárvédő, csomagtartó, világítás). A Gazdaságos tehát mintegy 21000 pénzzel olcsóbb volt.

Nézzük most meg azokat a tényezőket, amiket nehezebb összehasonlítani vagy közvetlenül pénzben kifejezni: elsősorban a jótállással kapcsolatos műhelymunkák, a tartósság és a megbízhatóság.

Abban a kivételes szerencsében részesülhettem, hogy Gazdaságos bringámat az Áruház nagyra becsült szakembere szinte kifogástalan állapotban, menetre készen adta át. Másutt azonban a gépet dobozban adják, még tolni sem nagyon lehet. Hacsak nincs helyben szerelő, műhelybe kell szállítani. Fizetni kell az üzembe helyezésért, később pedig a kötelező átvizsgálásokért is. Utóbbi az én gépemnek is járt volna, de inkább lemondtam erről, és ezzel a jótállásról is.

Neuzer bringám (Nb) vételárában benne foglaltatott a menetkész állapot, és a későbbi átvizsgálások díja is. Elismerem, ez bizony nem mindenütt van így, ebben tekintetben is kegyes volt hozzám a sors.

A Gazdaságosnál nem egészen egy év után már látszott, hogy sorra használódnak el a komolyabb igénybevételnek kitett alkatrészek. Ha nem válok meg a bringától, a kiadásoktól sem szabadulok meg, várhatóan addig, míg a váz kivételével minden alkatrészt ki nem cserélek.

Nb élettartama bizonyosan több egy évnél, maradjunk ennyiben. Ha a korábban felsoroltakat nem számítjuk: lánc és tömlők, nagyjából ez minden, amit néhányszor cserélnem kellett.

Ami a megbízhatóságot illeti, a Gazdaságos miatt kétszer keveredtem komolyabb zűrbe, és azután már nem is bíztam meg benne maradéktalanul. Többek között ezért is váltam meg tőle, nem csupán anyagi okok játszottak közre.

Ezzel szemben Nb még egyszer sem hagyott cserben, mindenkor számíthattam rá, hogy jó eséllyel célomhoz érek.

Hogy csattanója is legyen ennek a különben száraz történetnek: Gazdaságos bringámat egyszer kinézte magának valaki, s próbálta volna meglovasítani.

Erre ajánlom

Bizonyos feladatokra alkalmas lehet a Gazdaságos terepjáró. Csak remélni tudom, hogy a sokféle típus között nincsen eleve balesetveszélyes. Mindenesetre, ha valaki gazdaságos vásárlásra adja a fejét, vigyen magával szakértőt, vagy próbáljon tájékozódni, hogy a nagyobb bajt kikerülje.

Alkalmas lehet minden olyan feladatra, ahol kicsi az igénybevétel, és a megbízhatóság vagy a tartósság nem elsődleges szempont. Rövidebb utakon, lakott területen, vagy két település között nagyobb kockázat nélkül fel lehet ülni egy ilyen bringára. Alkalmas lehet még gyermekkerékpárnak, elsősorban lányok számára. Ők általában nem bánnak el egy menetben a géppel.

Ha valakinek ilyen szekere van, nem árt, ha rendelkezik műszaki jártassággal. Megfelelő ismeretek és szerelési kedv birtokában sok kiadástól kímélheti meg magát.

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Tesco gazdaságos  2008 mtb
Béke poraira
53 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

crown.victoria avatar
18 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • nem sírsz, ha ellopták
  • nem kell féltened
Hátrány
  • nagyon gagyi a felszereltség
  • nincs rá garancia, csak ha ott szervizelteted
  • olcsó, gyorsan korrodálódó anyagok
  • veszélyes, a minősége miatt
Erre ajánlom

falura a boltig meg vissza, komoly bicós ilyenhez nem is nyúl

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Tesco gazdaságos  2008 mtb
stílszerűen az Auchan előtt kaptam le
9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (197 vélemény)
Rendezés
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Tesco gazdaságos termékkel kapcsolatban: