több mint egy éve
János
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
Ár/teljesítmény:
Modellév: 2007,
6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyű, viszonylag jó a fénye: 20 km/h-ig tökéletes; 25 kh-nál még jó, 30 km/m már bizonytalan vele.
Hátrány
3 elem fér a tartójába (tölteni párosával lehet)
Jól ottmaradtam vele a Mátrában, vagy 45 km-t szerencsétlenkedtem miatta töksötétben.
A problémák úgy kezdődtem, hogy rendre kikapcsolt. Eleinte azt hittem, rosszul tettem be az akkukat, vagy helytelenül erősítettem fel az elemtartóra a rugalmas hátsó burkolatot, majd a levehető elemtartó csatlakozójára gyanakodtam, mert amikor ezeken piszkáltam valamit, utána újra világított valamennyi ideig.
Újabb ötletként a lámpába vezető vezetékszakaszt mozgattam meg, az is hatott néhány alkalommal, de azután lámpahalál ismét.
Következő lépésként külső zsebbe tettem az elemtartót, és lámpa-elsötétedéskor megmozgattam az egész vezetékszakaszt, plusz rá-rácsaptam a zsebemre, majd meghúztam a vezetéket (néha ez is bejött), amikor pedig nem használt, bekapcsoltam a lámpát ismét. Szemből elég röhejes lehettem, kb. mintha keresztvetéssel próbáltam volna ördögöt űzni.
Az ezt követő romlási fokozatot az jelentette, amikor bekapcsolás után még nem ért vissza a kezem a kormányra, de a lámpa már ismét sötét volt. Ekkor úgy próbáltam trükközni, hogy villogóra állítottam (úgy kb. 4-6 villanást is kibírt), illetve folyamatosan a gombnál tartottam a kezem és azonnal nyomtam. Hegynek fel fél kézzel kilométereket ... majd lefelé ... hm... innen sok jelzőt kihúztam, pedig szemléletesen mutatták be akkor lelkiállapotomat.
Időnként azért majdnem százmétereket is világított egyfolytában - no ekkor nem mertem se a testhelyzetemen módosítani, se a fejtartásomon, nehogy elmozduljon a vezeték/lámpa/stb. becses helyéről. Ekkor ritka kretén testhelyzetekkel is kísérleteztem és ha ilyenkor bejött (világított a lámpa), úgy éreztem magam, mint Latabár "Állami Áruházában" a vevő :-P
Mindezeket követően előfordult, hogy csak a leghalványabb fokozatára lehetett bekapcsolni, de ha ekkor megnyomorgattam a vezetéket, hol nagy fényerőre kapcsolt, hol villogóra, hol pedig nagy fényerőre, de vibráló fénnyel (mintha érintkezési hibás normál izzó lett volna).
Ritka helyzet, de most örültem, amikor autó jött utánam: legalább bevilágította az előttem levő utat.
Ráadásul szorított az idő, mert ha lekésem a "csatlakozó vonatot", várhatok két órát az állomáson. Se inni, se enni, se p...ni nem álltam meg, csak lámpát nyomorgatni.
Remélem megtaláltom a számláját (még nincs fél éves). Kíváncsi vagyok, mi történt vele. A múltkori eső mégis betett volna neki?
Pozitív gondolataimat serkentendő (jobb híján) azzal nyugtattam magam, mennyivel jobb helyzetben voltam, mint az a barlangász/hegymászó lett volna, aki éppen két kézzel kapaszkodik a falon és keresi a helyet a lábának...
Könnyen lehet, hogy kifogtam az eddig gyártott egyetlen hibás darabot, még az is lehet, hogy az a múltkori eső túllépte a cseppmentes kategóriára megadott limitet, de a Petzl csúcslámpájától azért nem ezt vártam. Ha nem annyiba került volna, mint amennyibe, az árokban kötött volna ki - ezt a szívást, idegeskedést normál kacat nem éri meg.
Tapasztalat
Nekem a különálló elemtartós (MyoBelt XP) változata van meg.
Erre ajánlom
Sétálni, futni vastagpénztárcájú személyeknek.
Ennyiért vettem
kb. 19000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?