Neuzer Sirocco országúti váz

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2009.06.)
  • Listaár: 15.000 Ft

HASONLÓ országúti váz TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

don-ciccio avatar
18 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

olcsó,ha lehet kapni

Hátrány

sajnos a kidolgozása nem sikerült túl jól az enyémnek. volt egy másik is,igaz csak sima szénacél volt. annál jó volt minden.

Tapasztalat

én téli kerékpárnak építettem meg. ami nálam nem volt jó: a láncvillák összekötő eleme túl közel lett forrasztva a kerékhez,így csak akkor lehet kivenni ha kiengedem a levegőt a hátsó kerékből. a másik gond a fékhíd pontatlansága. ez sem lett pontosan felforrasztva. kicsit "előre bukik" emiatt a hátsó fékem. 

hiányoltam a két kulacstartó felfogatást a vázon. mondjuk megoldottam. kifúrtam a vázat,menetet fúrtam bele,és kész. elég vastag a csőfal,így talán benne is marad majd. ha nem válik be,akkor szegecsanyával megoldom majd.

Mennyire merev az egész váz? hát merev,de mihez képest? van tapasztalatom jobb acélvázakkal,de nem tudom mennyire érdemes összehasonlítani velük. én elfogadhatónak tartom a merevségét,és a kényelmét. mondjuk nem egy reynolds 531-es kényelem,de azért használható.

Milyen a geometriája (hogy kanyarodik, milyen az egyenesfutása)? a geo rendben van. irányítása inkább semleges. kiváló egyenes futása van. ha komolyabb csőszettből lenne,akkor nagyon ajánlanám kezdő versenyzőknek is.

Milyen minőségűek a hegesztések? nem hegesztett. muffos illesztékes,forrasztott. az említett hibákon kívül amúgy átlagosnak mondanám.

Mennyire tartós a festés? szinte csak télen,és rossz időben használom. aránylag jól bírja. egyébként sötét kék az enyém.

Mekkora a tömege? nem tudom. sosem mértem,de nagyon nehéz. nem csodálkozok rajta,mert ahogy számoltam kb 1,3 mm vastag a csövek fala.

amilyen kidolgozási hibái vannak,azt csak az én vázamon tapasztaltam. volt már a kezem között néhány. azoknál nem volt ilyen gond.

Erre ajánlom

téli bringának jó. kezdőknek is jó. az a lényeg,h ne költsön senki túl sokat rá,mert annyira nem nagy szám ez a váz.

Csatolt képek
Neuzer Sirocco országúti váz
profilomon van alkatrész lista is:)
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

najrorla avatar
79 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

nagyon jó a geometriája,símán lehet bele 175ös hajtókart tenni

nagyon fordulékony

sportosvázba vezetett bovden

csúszópapucsos

 

Hátrány

a matricák kopnak, kicsit nehéz, a gyári króm villa belülről rozsdásodik

Tapasztalat

nagyon szeretem ezt a vázat

Erre ajánlom

hobbi célra outizni

Ennyiért vettem
18000ért az egész bringát
Csatolt képek
Neuzer Sirocco országúti váz
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DnBobby avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Sportos geometria, felsőcsőben vezetett bowdenház, olcsó ár, csúszópapucs (SS és Fixi is építhető rá).

Hátrány

Az illesztések nem a legszebbek és legpontosabbak, de 10.000 forintért ennél jobbat nem találni. Kissé nehéz.

Tapasztalat

A vázat még csak két hónapja nyúzom egy alap országúti szettel (Shimano Exage). A sportos geometriának köszönhetően nagyon fordulékony. Ahogy már előttem írták, egy kicsit nehéz, bár hobbi felhasználásra bőven megfelel. Tetszik, hogy a hátsókeréknél csúszópapucsok vannak, mert így akár egy fixi is építhető erre a vázra.

Erre ajánlom

Téli edzőgépnek, hobbi szintű országúti kerékpározáshoz.

Ennyiért vettem
10.000
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sallay Zoli avatar
85 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1999, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Régóta kapható, jól bevált modell, nagyon olcsó, megbízható, jó a kidolgozása, remek (klasszikus) geometria, maximális menetkényelem, acélvázhoz képest elfogadható tömeg (2,2 kg). Vázban vezetett fékbovden. Szélesebb gumi is elfér a vázban.
Hátrány
A festés lehetne tartósabb is, a matricák könnyen sérülnek, picit magasan van a középcsapágyház (de ennek előnye, hogy 175-ös hajtókarral is bátran lehet használni). Csak egy kulacstartó felszerelésére van lehetőség. Jól jönnének a fejcsőnél bovdenvezető szemek, hátul pedig esetleg sárvédőszemek (a vázban elférne a sárvédő).
Tapasztalat

Cro-mo vázhoz illően nagyon kényelmes a rosszabb utakon (még 8 barra fújt 23-as gumik mellett is), ennek ellenére a merevségével nincs gond (igaz, én 70 kg alatt vagyok, ezért egy nehezebb bringás erről másképp vélekedhet). Időtálló darabnak tűnik.

A 2010-es években már megmosolyogtató a 2 kiló feletti tömeg egy sportcélokra tervezett országúti váz esetében - a korszerű bringákat hajtó edzőtársakkal elég nehéz tartani a lépést a Sirocco nyergében. A legegyszerűbb, a váz által képviselt technikai színvonalhoz passzoló alkatrészekkel csak 11 kg körüli bringát lehet építeni - ez nem baj, csak jó, ha tisztában van vele az ember.

A geometria remekül eltalált, a legideálisabb üléspozíció beállítását csak az nehezíti, hogy új, kifejezetten országúti kerékpárokhoz gyártott kormányszárat nem könnyű találni Magyarországon (nekem is csak használtan sikerült hozzájutnom egy többé-kevésbé megfelelő darabhoz).

A vázanyag és a hibátlan geometria "ára" néhány régi technikai megoldás, amikkel működés szempontjából semmi gond, de a ma kapható alkatrészekkel való kompatibilitás így problémát jelent. Ilyen a már említett kormányszár, az olasz menet a középrésznél (nem lehetetlen ilyen monoblokkot szerezni, de nem könnyű), a csavarrögzítéshez tervezett papucs, ami egyes gyorszárakkal használva komoly biztonsági kockázatot rejt magában (a megoldást a régebbi országútis vagy MTB-os gyorszárak jelentik - jelenleg Shimano XT gyorszár van a hátsó kerekemben). A nyeregcső sem a szabvány 27,2-es méret, így ebből is kicsi a választék, igényesebb, könnyebb darabot találni szinte lehetetlen.

Összességében egy verhetetlen ár-érték arányú váz a Sirocco, melynek azonban vannak apróbb hibái, hiányosságai. Viszont ha sikerül megfelelő alkatrészeket találni a vázhoz, megbarátkozni a nagyobb tömeggel és az építendő kerékpár korlátaival, akkor nagy örömmel, megelégedéssel lehet használni hosszú ideig.

 A teljesítményét a nagy tömeg és a kompatibilitási problémák némileg lerontják, de én jó szívvel adok rá 4 répát, hiszen jó érzés fölülni a bicajra, mert kényelmes, stabil, szép - ha még könnyű is lenne, akkor tízszer ennyibe kerülne...

Erre ajánlom

Alapvetően országúti edzésre, túrázásra. Szélesebb gumival is használható, ezért akár "jóidős" városi kerékpárnak is beválhat.

Azoknak, akik új acélvázat szeretnének megfizethető áron és nem foglalkoztatja őket a nagyobb tömeg és az, hogy nem egy jól csengő olasz név virít a kerékpárjukon.

Ennyiért vettem
11900
41 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Neuzer logó

Neuzer márka bemutatás

„Egyébként: mi is a különleges a bringáinkban? Menjetek egy kört velük, érezni fogjátok!” (Neuzer András)

A magyar Neuzer Kerékpár Kft. – melynek jogelődje 1987-ben alakult meg - Magyarország vezető kerékpárgyártó üzeme és forgalmazója. A saját gyártmányú, Neuzer (régebben Altrix) márkanevű kerékpárok választéka szinte valamennyi felhasználási igényt- hegyi, országúti, trekking, verseny, városi, BMX, illetve gyermek- kielégít. A céget megalakulása óta a cég fő tulajdonosa, Neuzer András vezeti.

A Neuzer kerékpárok többek közt kitűnő ár-érték arányuk folytán komoly piaci elismerést vívtak ki. Az Esztergomban gyártott évi mintegy 100,000 kerékpár közel 50%-a exportra kerül, az Európai Unió számos országába.

A cég kínálatában Altrix márkanéven kerékpáros alkatrész és kiegészítő család is helyet kapott, mely két szintre oszlik: Premium és Basic. A kerékpárok gyártásán kívül a cég a GT és Giant kerékpárok, UVEX, SUN Ringlé, TACX, Michelin, Suntour, Velo, Alligator, Lookin, Polisport, Novatec, és Alhonga termékek kizárólagos magyarországi terjesztőpartnere.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Neuzer Sirocco termékkel kapcsolatban: