DT Swiss EXM 130 első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 162.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

drummerdevil avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-DT

-Rendkívül finom mozgású villa.Megindulás, és az egész mozgása hihetetlenül lineáris.Elsőre egészen elképesztő, és meglepő élmény volt.Mivel tavaly télen vettem, és idén került bevetésre, még csak ismerkedő szakaszban vagyunk.Az útját végig kimozogja, de mivel igen sok állítási lehetőség van benne, így a mozgáskarakterisztikát, a rider teljes mértékben magára v. a terepviszonyokhoz tudja szabni.Mivel igen magas a fékhíd, így a sárral sem lesz gond.A szimeringek tömítését még nem igazán tudtam tesztelni, de ebben a ketegóriában már simán elvárom,h patent legyen.Én egy Magura Marta Sl Carbon fékkel használom 203-as tárcsával, csavarodást nem tapasztaltam.Igaz pehelysúlyú (71kg) vagyok.A teszt elején jeleztem, még csak ismerkedő szakaszban vagyunk, komolyabb terepet még nem látott az idén :), később majd frissítem a véleményem.Karbantartási igényét nem ismerem, de szerintem azért évente nem árt átnézetni, vagy akár fél évente is, hiszen ez egy verseny célú villa.Kicsit utána néztem a neten, és nem tűnik túl bonyolult szerkezetnek, de azért én nem állok neki.Majd a profik a Velocity stábjában elintézik nekem :DMivel minden fém benne, így a csavarok minősége kifejezettem jó, bár ennyiért legyen is az :D

Hátrány

K.....va drága!!(bár én igen jó áron jutottam hozzá)

Tapasztalat

Nos, a villáról az első benyomások nagyon pozitívak.Remélem ez később sem fog változni.A mozgása álom.Sosem hittem volna,h nálam valami überelheti a régi Marzómat (OEM drop-off IV 150mm), de tényleg elképesztő a mozgása,A Marzó is álleldobós volt, de ezt  a villát sem akárkik-akárhol csinálják ;).

A villa külseje pedig komolyan mondom,h egy kész esztétikai tanulmány.Ezek a svájciak valamit nagyon tudnak.Letisztult, mégis elegáns vonalvezetés.A kissé éles vonalak pedig kifejezettem széépé teszik a villát.ilyen műremeket az idei (2015) Bringaexpon láttam, ahol at új Winnetou (Manitou :D) Mattoc villa kidolgozása büszkélkedhet a "szemet gyönyörködtető" címmel.A  Launch Controll pedig a legnagyszerűbb útállítási, és egyben lockolási megoldás amit eddig láttam.A kellő merevség mellett igen alacsony súly jellemzi, pedig ez nem is a karbonos verzió!Akinek valaha lehetősége lesz szerezni egyet, főleg ha jó árban van, ne habozzon megvenni!

Erre ajánlom

Bár elsőre soknak tűnhet a 130mm út, simán vágj bele vele az XC-be,mert a kicsi súly, és a zseniális útállító rendszer kárpótol.Szóval XC? Trail, AM, ha nem ugrasz 5 méteres letöréseket, akkor akár Enduro is :)

Ennyiért vettem
65000
Mért tömeg
1640 g
Csatolt képek
DT Swiss EXM 130  2010 első teleszkóp
DT Swiss EXM 130  2010 első teleszkóp
DT Swiss EXM 130  2010 első teleszkóp
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

130 mm


 
rugózás:

acélrugó(Auto balancing spring system /ABS/)+levegő


 
csillapítás:

van (nyílt olajfürdős)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

alu


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (15mm-es Thru axle tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van (csökkenthető rugóút, amely nagy ütésnél visszatér a teljes úthoz)


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:

fehér


tömeg:

1645 (normál tengely), 1745 (átütő tengely)


 
ajánlott felhasználás:
  • all mountain

  • enduro


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


DT Swiss logó

DT Swiss márka bemutatás

„Made in Switzerland.”

A DT Swiss AG története 1994-re nyúlik vissza, amikor a három alapító tag Marco Zingg, Maurizio D’Alberto és Frank Böckmann megvásárolja a Vereinigte Drahtwerke AG vállalatot, amely ekkor 28 fős létszámmal küllőket gyárt.

1995-ben megvásárolja és DT név alatt bevezeti a Hügi agyakat. Az agy eladás a cég forgalmának 40%-át teszi ki manapság. 1996-tól az amerikai piacon is jelen van a cég, mely 2003-ban felnikkel egészíti ki a kínálatát. Ekkoriban a DT az egyetlen vállalat, amely a kerék-alkatrészek teljes palettáját kínálja az agyaktól a küllőkön át a felnikig.

2001-ben piacra kerülnek az első, akkor még rugós rendszerű hátsó tagok, amelyek rövid idő alatt nagy sikereket érnek el a bringások körében. 2005-ben megjelennek az első levegős, teljesen újszerű csillapítási rendszerre épülő DT hátsó tagok.

2006-ban DT Swiss megvásárolja a Pace Cycles Ltd villagyártási szabadalmait, 2007-ben pedig beindul a karbon alkatrészek gyártása.

2010-ben a cég saját fejlesztésű teleszkóp-csillapítási rendszert dolgoz ki, és megkezdődik a Tricon kerekek gyártása. Ez évben egy új, 12 000 négyzetméteres gyártó- és raktárbázis kezdi meg működését Bielben.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű DT Swiss EXM 130 termékkel kapcsolatban: