- Elképesztően könnyű, lockout karral és expanderrel is csak alulról csiklandozza az 1.2 kg-ot
- Szakaszos progresszív karakterisztika szinte tökéletes.
- Van o gyűrű ellenőrzésnek. :)
- Levegő szelep szépen kiáll könnyen hozzáférhető, noha nem kell sokat foglalkozni vele, évente 1x érdemes ráfújni 1-2-t de nem szokta elengedni a levegőt.
- Hatékony Twin Shot rendszer.
- Tág határok közt állítható visszaút.
- A világ legkönnyebb lockout karja és a leglogikusabb is és ha kompozitiot használnának még lehetne könnyebb is...
- Minden felül állítható, nyomás, kompresszió, visszaút. szép színre van eloxálva minden.
- Sárnak van hely, még 2.25-ös gumik mellett is
- Meglepően merev szerkezet a csirke méretei ellenére, tárcsafék sem csavargatja komoly mértékben
- Szénszál kompozit nyak és váll. könnyű, erős, jól néz ki. Kell ennél több?
- Villanyakban olyan 6-8 centis merevítő borda van középen, biztos ami biztos.
- Ha már karbon akkor alulról zárt a nyakcső, ergo nem fogunk magunkkal vinni egy rakás mocskot ami oda úgy szeret beülni.
- Villához alapból jár egy expander (karbon nyakba való dió)
- Becsúszók fekete anodizálása tartós. Nem úgy mint 1-2 Manitou R7-é és persze minimál súrlódás is jár mellé.
- Eléggé tartós szimmeringek, a kis átmérő ellenére is
- UD karbon láb, órákon át lehet nézegetni a kecses vonalait és a szép küllemét :D
- Nem csak szép hanem merev is az üreges fékhídnak köszönhetően
- Alu papucsok szépen kidolgozottak
- Nyomórudak csatlakozása nem épp megszokott, nem egy klasszik imbusz csavarral van összeerősítve a láb és a rúd, hanem maga a nyomórúd a csavar és annak van menet vágva az alu lábvégbe.
- Normális fékkábel rögzítési pont, nem csak valahova felszórva hátra, hanem belekalkulálták hogy hátul van a fékhíd és belepofázik a kábel útjába...
- Hideg nem volt rá komolyabb hatással
- Alacsony beépítési magasság.
- Sokáig tart az előnyeinek a felsorolása
- Papucs kialakításából adódóan vannak pontjai ahol szeret megülni a kosz és baromi nehéz kiszedni onnan
- Elképesztően rövid menetek a tárcsaféknek. 1,2 és 1,6 cm hosszon tartja csak a féktestet.
- A bowdenrögzítő tárcsa menetei nagyon könnyen megszakadnak és nem tartják meg rendesen a bowdent, Megoldás 2 csavar használata
- Kompresszió ráadása nem sokat változat a mozgáson, ennél lehetne markánsabb is.
- Villanyakon a kormányszár eléggé otthagyta a nyomát, egy titánhálós erősítés nem ártana és nem is növelné nagyon a tömeget.
- A gyári expander baromi nehéz.
- Elképesztően bonyolult mechanika a Twin Shot, célszerszámot igényel, amit kereskelmi forgalomban nem nagyon kapni.
- Ugyanez igaz a levegő oldalra, felülről nem lehet bontani célszerszám nélkül, csak a lábakban lehet olajat cserélni.
Twin shot rendszerről
Hát aki ezt kitalálta a DT Swiss-nél kezet lehet neki csókolni.
1. full nyitott vajpuha mozgás,
2. a rugóút 70%-ra csökken, értsd lenyomod a villát és ottmarad 3 centi a 10ből, plusz egy elég korrekt kompressziót is kap hogy ne bólogasson.
3.a ha a 2. fokozatnál csökkentett rugóúttal zárod le akkor megmarad a 7 centi. ideális brutális kaptatókra
3.b ha terhelés nélkül zárod le a villát akkor a teljes 10 centin zár, ideális aszfaltos tekerésre, mert megmarad a jó geometria
Szakaszosan progresszív mozgásról, kb 8 centin nagyon könnyen bemozdul de nem az a tipikus falevelet is kimozogja. az utolsó 2 centin eléggé hirtelen keményedik föl.
A csirke dimenziók (28.6-os becsúszó) nagyon átvágnak a palánkon egy laikust. a karbon miatt simán partiban van egy rugalmasabb 32-es telóval. nem is igazán akaródzik neki kikotyogósodni.
Bevetés közben. Hát hozzá kell szokni hogy a súlypont bizony nem keveset mászott hátrébb, emiatt könnyebben emelgeti az orrát, komolyabb ráfekvést igényel. az alacsony beépítés miatt egy meredekebb szöget kapunk ami miatt még agilisebb lesz az amúgy is virgonc gép, nagyon szépen le lehet vele követni a single trail-eket. Arra bizony rá kell jönnie az embernek hogy ez nem a nagyközönséget kiszolgáló hobbi cucc ez kőkemény vesenyre van és ott nem az a szempont hogy minden kavicskát kimozogjon. (bár nekem a tubeless megoldással ezt javarészt sikerült kiküszöbölni)
XC verseny/ grammániások. Nem milliomosoknak való túrázni meg 1-2 versenyre tiszteletet tenni.
Hazai szempontból az árfekvése olyan szintű hogy egy laikusnak egy komplett bringára mondanék ennyit akkor is majd' hanyatt esne. De ezért a pénzért nem kis technikát, anyagminőséget és mérnöki munkát kapunk.