DT Swiss XRC 100 Race első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 330.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Elképesztően könnyű, lockout karral és expanderrel is csak alulról csiklandozza az 1.2 kg-ot
  • Szakaszos progresszív karakterisztika szinte tökéletes. 
  • Van o gyűrű ellenőrzésnek. :)
  • Levegő szelep szépen kiáll könnyen hozzáférhető, noha nem kell sokat foglalkozni vele, évente 1x érdemes ráfújni 1-2-t de nem szokta elengedni a levegőt.
  • Hatékony Twin Shot rendszer.
  • Tág határok közt állítható visszaút. 
  • A világ legkönnyebb lockout karja és a leglogikusabb is és ha kompozitiot használnának még lehetne könnyebb is...
  • Minden felül állítható, nyomás, kompresszió, visszaút. szép színre van eloxálva minden.
  • Sárnak van hely, még 2.25-ös gumik mellett is
  • Meglepően merev szerkezet a csirke méretei ellenére, tárcsafék sem csavargatja komoly mértékben
  • Szénszál kompozit nyak és váll. könnyű, erős, jól néz ki. Kell ennél több?
  • Villanyakban olyan 6-8 centis merevítő borda van középen, biztos ami biztos.
  • Ha már karbon akkor alulról zárt a nyakcső, ergo nem fogunk magunkkal vinni egy rakás mocskot ami oda úgy szeret beülni.
  • Villához alapból jár egy expander (karbon nyakba való dió)
  • Becsúszók fekete anodizálása tartós. Nem úgy mint 1-2 Manitou R7-é és persze minimál súrlódás is jár mellé.
  • Eléggé tartós szimmeringek, a kis átmérő ellenére is
  • UD karbon láb, órákon át lehet nézegetni a kecses vonalait és a szép küllemét :D
  • Nem csak szép hanem merev is az üreges fékhídnak köszönhetően
  • Alu papucsok szépen kidolgozottak
  • Nyomórudak csatlakozása nem épp megszokott, nem egy klasszik imbusz csavarral van összeerősítve a láb és a rúd, hanem maga a nyomórúd a csavar és annak van menet vágva az alu lábvégbe.
  • Normális fékkábel rögzítési pont, nem csak valahova felszórva hátra, hanem belekalkulálták hogy hátul van a fékhíd és belepofázik a kábel útjába...
  • Hideg nem volt rá komolyabb hatással
  • Alacsony beépítési magasság.
Hátrány
  • Sokáig tart az előnyeinek a felsorolása
  • Papucs kialakításából adódóan vannak pontjai ahol szeret megülni a kosz és baromi nehéz kiszedni onnan
  • Elképesztően rövid menetek a tárcsaféknek. 1,2 és 1,6 cm hosszon tartja csak a féktestet.
  • A bowdenrögzítő tárcsa menetei nagyon könnyen megszakadnak és nem tartják meg rendesen a bowdent, Megoldás 2 csavar használata
  • Kompresszió ráadása nem sokat változat a mozgáson, ennél lehetne markánsabb is.
  • Villanyakon a kormányszár eléggé otthagyta a nyomát, egy titánhálós erősítés nem ártana és nem is növelné nagyon a tömeget.
  • A gyári expander baromi nehéz.
  • Elképesztően bonyolult mechanika a Twin Shot, célszerszámot igényel, amit kereskelmi forgalomban nem nagyon kapni.
  • Ugyanez igaz a levegő oldalra, felülről nem lehet bontani célszerszám nélkül, csak a lábakban lehet olajat cserélni.
Tapasztalat

Twin shot rendszerről

Hát aki ezt kitalálta a DT Swiss-nél kezet lehet neki csókolni.

1. full nyitott vajpuha mozgás,
2. a rugóút 70%-ra csökken, értsd lenyomod a villát és ottmarad 3 centi a 10ből, plusz egy elég korrekt kompressziót is kap hogy ne bólogasson.
3.a ha a 2. fokozatnál csökkentett rugóúttal zárod le akkor megmarad a 7 centi. ideális brutális kaptatókra
3.b ha terhelés nélkül zárod le a villát akkor a teljes 10 centin zár, ideális aszfaltos tekerésre, mert megmarad a jó geometria

Szakaszosan progresszív mozgásról, kb 8 centin nagyon könnyen bemozdul de nem az a tipikus falevelet is kimozogja. az utolsó 2 centin eléggé hirtelen keményedik föl.

A csirke dimenziók (28.6-os becsúszó) nagyon átvágnak a palánkon egy laikust. a karbon miatt simán partiban van egy rugalmasabb 32-es telóval. nem is igazán akaródzik neki kikotyogósodni.

Bevetés közben. Hát hozzá kell szokni hogy a súlypont bizony nem keveset mászott hátrébb, emiatt könnyebben emelgeti az orrát, komolyabb ráfekvést igényel. az alacsony beépítés miatt egy meredekebb szöget kapunk ami miatt még agilisebb lesz az amúgy is virgonc gép, nagyon szépen le lehet vele követni a single trail-eket. Arra bizony rá kell jönnie az embernek hogy ez nem a nagyközönséget kiszolgáló hobbi cucc ez kőkemény vesenyre van és ott nem az a szempont hogy minden kavicskát kimozogjon. (bár nekem a tubeless megoldással ezt javarészt sikerült kiküszöbölni)

Erre ajánlom

XC verseny/ grammániások. Nem milliomosoknak való túrázni meg 1-2 versenyre tiszteletet tenni.

Hazai szempontból az árfekvése olyan szintű hogy egy laikusnak egy komplett bringára mondanék ennyit akkor is majd' hanyatt esne. De ezért a pénzért nem kis technikát, anyagminőséget és mérnöki munkát kapunk.

Ennyiért vettem
140000
Csatolt képek
DT Swiss XRC 100 Race  2012 első teleszkóp
DT Swiss XRC 100 Race  2012 első teleszkóp
27 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

100 mm


 
rugózás:

levegő (Auto Balancing Spring System /ABS/)


 
csillapítás:

Twin Shot:

  • nyitott
  • mászás(70% rugóút + részben zárt)
  • zárt

 
becsúszószár átmérő (mm):

28.6


 
külső szár:

Hollow Arch Carbon


 
váll:

UD Carbon


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

Carbon


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van (levegőnyomás állítás)


 
visszaút csillapítás:

van


 
lock-out:

van, kormányról vezérelhető (opcionálisan visszaalakítható)


 
tartozék:

DT Swiss expander, karbon villanyakba


 
színválaszték:

UD-carbon-fekete-fehér


tömeg:

1170 g


 
ajánlott felhasználás:

cross country


 
további információk:
  • maximális rotor méret: 185 mm
  • beépítési magasság: 475 mm (+/- 3 mm)
  • kerékpáros max. súlya: 95 kg
  • előrenyúlás: 41 mm
  • max. külső szélesség: 59 mm
  • max. kerékátmérő (külső gumistól): 686 mm

DT Swiss logó

DT Swiss márka bemutatás

„Made in Switzerland.”

A DT Swiss AG története 1994-re nyúlik vissza, amikor a három alapító tag Marco Zingg, Maurizio D’Alberto és Frank Böckmann megvásárolja a Vereinigte Drahtwerke AG vállalatot, amely ekkor 28 fős létszámmal küllőket gyárt.

1995-ben megvásárolja és DT név alatt bevezeti a Hügi agyakat. Az agy eladás a cég forgalmának 40%-át teszi ki manapság. 1996-tól az amerikai piacon is jelen van a cég, mely 2003-ban felnikkel egészíti ki a kínálatát. Ekkoriban a DT az egyetlen vállalat, amely a kerék-alkatrészek teljes palettáját kínálja az agyaktól a küllőkön át a felnikig.

2001-ben piacra kerülnek az első, akkor még rugós rendszerű hátsó tagok, amelyek rövid idő alatt nagy sikereket érnek el a bringások körében. 2005-ben megjelennek az első levegős, teljesen újszerű csillapítási rendszerre épülő DT hátsó tagok.

2006-ban DT Swiss megvásárolja a Pace Cycles Ltd villagyártási szabadalmait, 2007-ben pedig beindul a karbon alkatrészek gyártása.

2010-ben a cég saját fejlesztésű teleszkóp-csillapítási rendszert dolgoz ki, és megkezdődik a Tricon kerekek gyártása. Ez évben egy új, 12 000 négyzetméteres gyártó- és raktárbázis kezdi meg működését Bielben.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű DT Swiss XRC 100 Race termékkel kapcsolatban: