Fox 32 Float 140 RL első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 160.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Átlagosnál jobb sártűrés és akár (valós) 2.4-es szélességű gumi fogadásának képessége
  • Mozgása a downhilleken példaértékű
  • kategóriájának átlaga feletti merevség, de a gyorszáras verzióhoz képest mindenképp
  • a Fox által képviselt kitűnő kidolgozás jellemzi, minden jól és tág határok közt állítható
  • kellő felkészültséggel és jó szerszámokkal viszonylag könnyen karbatartható ez a Fox első teleszkóp
  • ez az open bath, azaz a jól bevált, gyönyörű mozgású nyílt olajfürdős verzió, nem a "grammozós" FIT, amit otthon nehéz, de legalábbis szinte lehetetlen karbantartani és mozgásának finomságában is elmarad az open bath verziótól (kivéve - állítólag - a Kashima Coat-széria, sajnos ahhoz még nem volt szerencsém)
Hátrány
  • a gyári hangolású low speed compression az én elvárásaimhoz kissé túl érzékenyre hangolt, a lefelé gyönyörű mozgás felfelé, kiállva tekerésnél sajnos jelentős pedálozási energiát nyel el, ha nincs bekapcsolva a Lockout. Aszfalton ezzel nincs is baj, de a probléma itt az, hogy terepen a bekapcsolt Lockout nem túl kellemes dolog...
  • a 180-as tárcsákkal (például a RockShox Revelationnel ellentétben) egy-egy gyors lefelén, erősebb fékezésnél enyhén berezonál néha a villa, ha nem is olyan mértékben, mint a gyorszáras verziójánál. Lehet, hogy a Magura Louise fék és Magura Storm tárcsa sajátossága - ez később majd kiderül (amennyiben igen, korrigálni fogom az itt leírtakat)
  • Bár ez a 2011-es verzió, mégis jellemző még rá a Fox teleszkópok betegsége: nem mozogja ki teljesen a 140mm-t a 32 Float 140 RL (ami engem speciel nem zavar különösebben)
Tapasztalat

Külön történet lehetne, hogyan vásároltam ismét Fox teleszkópot, noha határozott célom volt, hogy nem, Foxot aztán egy darabig biztosan nem; inkább a könnyebben karbantartható, eleve olcsóbb és spártai belbeccsel bíró egyik RockShox Sektor RL verziót (SoloAir vagy Coil, mindegy lett volna) vásárolom meg. No igen, csak ugye napjaink újra és újra felpezsdülő szabvány-orgiáiban, mint például az 1 1/8-as és az 1 1/2-es fejcsövek után a tapared, azaz 1 1/8-1 1/2 kúpos verziót fogadó vázak korában egyszerűen csak összelegózni tudtam volna olyan Sektort, mint amilyet szerettem volna - sajnos jelentős felárral a tapered CSU (nyak+váll+becsúszók) miatt. Felmerült bennem, hogy egy 1 1/2-ről 1 1/8-ra szűkítő félintegrált CaneCreek alsó kormánycsapágy-csészével olcsóbban is orvosolhatnám a problémát, de ha már tapered fejcsöves volt a váz, akkor miért ne lenne a villa is az!? Így kezdődött, de a további részletekbe itt már nem mennék bele. Ó igen, ha már a szabványok: a régi, Klein-féle 1 1/4 -es nyakcsőátmérőt most épp a Giant próbálja ismét "feltalálni", tapered verzióban, 1 1/4 - 1 1/2, Overdrive névvel, hogy teljes lehessen a bábeli zűrzavar... Szerencsére a mostani tapered vázak fogadni tudják, "csak" a kormánycsapány felső részét kell cserélni hozzá...

Szóval, tapered nyakkal, open bath, azaz nyílt olajfürdős kivitelben és QR15-ös, 15mm-es átütős verzióban adatott meg, hogy fültől fülig üljön mosoly az arcomra. Az első próbakör előtt, a műhelyemben megnyomkodva kissé szorosan mozgott, de az első próbakörön egyből bizonyított, így a nagy hidegekben is már arcomra fagyhatott a korábbi szobameleg mosoly kéjjel teli íve. Ami meglepő számomra, hogy a mínuszok ellenére nem lassult számottevően a villa mozgása, a csillapítást egy, maximum két kattintással gyorsabbra állítom az egyébként alapból ideális és optimális, középső állásból, probléma orvosolva. (Azt tudom, hogy volt változás a Fox által ajánlott olajak háza táján, no de ennyit számítana?!?)

Mászásoknál más a helyzet. Részint a viszonylag hosszú rugóút és a 100-140 Talas-okhoz szokott zsigereim számára fura a sok bólogatás, miközben kiállva tekerek és bevallom, néha már-már a nem létező Talas állítógombja felé nyúltam mászásnál... Végül is, aszfalton csak szokás kérdése, Lockout kapcsolásával ez a probléma egyszerűen megszűntethető, illetve az alacsonyabbra pakolt cockpit miatt a bicajom amúgy sem emelgeti az orrát. Ellenben terepen egyértelműen más a helyzet, ott valóban hiányzik a Talas...

Ahol viszont NEM hiányzik a Talas, az a karbantartás! Végre, semmi bonyolult IFP kapra 150 psi-re fújva, semmi rapszodikusan működő útállítás, szerviz után megváltozott rugóutak és társai problémák, hanem akár otthon is karbantartható villa - hiába, amit vesztettem a réven, nyertem a gáton, és a lefelék közben nyúltott teljesítménye egyébként is feledtet minden apró bosszúságot. (Apropó, a bosszúság mint olyan, relatív. Tulajdonképpen, csak sótlan a kaviár...) ;)

A villát egyébként nem érheti túl sok rossz szó, a QR15-ös tengelyrögzítés könnyű, egyszerű, logikus, a tapered fejcsővel együtt pedig nagyon merev, a 180-as fék tárcsa nem csavarhatja a málhával 85 kilómmal, legyen akár egy erősebb fékezésről, vagy akár szűk, technikás fordulóban egy nose wheelie-ről. Olyan, amilyennek lennie kell. Talán az első fék néha váratlan, nagyon alacsony frekvenciás rezonanciája az, amit kiemelhetek, de ez könnyen lehet, hogy csak a Magura fékeim számlájára írható probléma - már ha egyáltalán az. Amit megemlítenék még, hogy a korábbi évek, illetve az első FIT-es villákra jellemző rugóútproblémák itt is megvannak: a 140-ből kb. 130mm-t mozog ki, ami speciel engem nem zavar. Tudom, hogy van, akit igen, ezért is említem meg. Orvosolható két trükkel, illetve azok kombinációival: a levegő kamrába teendő Fox Float Fluidból a gyárinál 2cc-vel kevesebbet beletéve, illetve (drasztikusabb beavatkozással, szigorúan hozzáértő által elvégezve) a nyomórúdból egy rövid csődarab levágásával. Erről bővebben az Mtbr.com fórumain olvashat az, akit érdekel, természetesen fotókkal kommentálva - sőt, videót is találtam már egy ilyen műveletről (szintén az Mtbr.com-on)!

 

Egy dolgot még mindenképpen kiemelnék. A 2011-es Kashima coatos RLC verzió listaára 210.000,- Ft, amivel a borzasztóan drága villák kategóriájába sorolható, és akkor még a hazai ár "kedvezőnek" mondható! Ugyanis tőlünk nyugatabbra, akár még a legjobb Webshopos ára is magasabb ennél, ezt érdemes szem előtt tartani. Ettől függetlenül, rendszeres karbantartással nagy futásteljesítményt várok tőle. A korábbi Talas villám 11.000 km után sem kotyog, a becsúszók nem kopottak (!) és perselyt sem kellett még cserélni benne.

Erre ajánlom

Trail és All-Mountain felhasználásra.

Ennyiért vettem
130000
Csatolt képek
Fox 32 Float 140 RL  2011 első teleszkóp
Fox Float 32 RL 140 QR15 tapered
38 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

140 mm


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (nyílt olajfürdős)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
villanyak átmérő (coll):
  • 1 1/8

  • kúpos 1.5-1 1/8


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (QR15)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


 
színválaszték:

fehér


tömeg:

1690


 
ajánlott felhasználás:

freeride


Fox logó

Fox márka bemutatás

„A világ odakint a versenyzésről szól, ez egy darwinista világ. A mi célunk, hogy a vevőinknek a legjobb terméket gyártsuk, amit csak kapni lehet. Ez amivel kezdtük, ez amit ma is csinálunk, és sosem fogunk leülni míg készen nem vagyunk. És sosem vagyunk készen.” Bob Fox

1974-ben Bob Fox elkezdett a motokrosszban versenyezni a cuccaival- és a Fox azóta is versenyben van. A cég ruháit és alkatrészeit már több mint 50 országban árusítják. A kezdetek óta a Fox Racing Shox iparvezető a lengéscsillapító rendszerek gyártásában és tervezésében a motoros szánok, motorkerékpárok, kerékpárok és off-road járművek terén.

A Fox versenyzői minden sportágban amiben indultak, dobogóra is állhattak, Baja homokmezőitől a dakari dűnékig. A versenyzők tapasztalata és a termékek általuk való tesztelése az alapja annak a tudásnak, ami a Foxot az egyik legjobb gyártóvá teszi. Versenyzői az évtizedek alatt több mint negyven bajnokságot nyertek a motokrosszban, és a kerékpározásban is számtalan sikert értek el. A cég támogat többek közt motokrossz, bmx, szörf és mtb versenyzőket. Manapság a Fox még mindig családi kézben van, immáron a második generáció dolgozik a cégnél teljes erőbedobással.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Fox 32 Float 140 RL vagy Rock Shox reba sl dual air 120mm, XC-re?
2 válasz
utolsó: 2014. nov.
Fox 32 Float 140 RL villámat szervizelném otthon, de hogyan?
6 válasz
utolsó: 2016. okt.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fox 32 Float 140 RL termékkel kapcsolatban: