- viszonylag könnyű
- 100-as és 120-as állásban egészen merev
- nincs benne műanyag, csupa fém alkatrész teszi benne a dolgát
- sok más teleszkóppal ellentétben valóban elfér benne a 2.4-es gumi, így a sarat is egész jól tolerálja egy ideig
- a levegőt gyakorlatilag soha nem eresztette
- +15, +20 fok felett viszonylag finoman mozog (friss szervíz után kb. 20-25 terepezős órán át)
- kidolgozási minősége példaértékű
- 140-es állásban enyhén, de észrevehetően csavarodik 180-as tárcsa és ~80 kg mellett
- a levegős TALAS útállító egység nem túl megbízható, egy idő után gyakran "elfelejt működni", aztán szervíz után ismét jó egy darabig...
- nem csak a Fox, de a többi villára is jellemző ugyan, hogy nagy hidegben felerősödik a csillapítása. Ez a villa szintén szenved ettől, ami hígabb teleszkópolajjal némileg orvosolható
- 20-25 órányi használat után ezen RL verzióknál az előre, fixen beállított low speed compression már nem optimális, a porlehúzók alatt ahogy fogy a Fox Float Fluid, annál nehezebben indul meg a teleszkóp és egyre inkább darabossá válik a mozgása (ez egy kis otthon elvégezhető szevízeléssel könnyen orvosolható - lásd később)
- egy komolyabb, útállító egységet is érintő otthoni szervíz olajcserével gyakorlatilag kivitelezhetetlen az ehhez szükséges speciális szerszámok miatt, illetve a TALAS egység 150 psi nyomáson tartott levegője miatt (speciális szerszámmal lehet felfújni és leereszteni)
- enyhe olajszivárgás az utolsó szervíz óta a TALAS oldali porlehúzó fölött (valószínűleg csak túl sok az olaj a porlehúzó alatti szivacsgyűrűn)
- a teljes útját soha nem volt hajlandó kimozogni. 100-as állásban kb. 85, 120-nál 105-öt, 140-nél 122 mm-t mozgott ki rendesen beállított SAG mellett. Végül a hivatalos Fox márkaszervíz ezt valahogy megoldotta nekem, de ez nagyon sokáig probléma volt
Valamivel több mint két és fél évig, viszonylag intenzíven használtam. Az első 5000-6000 km alatt maximálisan elégedett voltam vele, a fentebb olvasható negatívumok egy része ezen idő alatt nem jelentkezett. Mivel komolyan vettem a gyártó által ajánlott 100 óránkénti szervízt és ajánlott olajcserét, ezért pár nemrégiben megjelent apró, de annál bosszantóbb probléma ellenére összességében nagyon elégedett vagyok a villa által nyújtott teljesítménnyel. Leginkább az ár/érték arányát nem tartom túl jónak a TALAS egység bonyolultsága miatt (2007-2008-as évjáratok) és a magas szervízelési költségek végett. Tulajdonképpen az otthoni szervízelés - gyakorlatilag - lehetetlen (külön IFP szelep a 150 psi-n lévő IFP kamrához más és célszerszámok szükségesek hozzá, ami nagyon-nagyon drága), így szervízbe kell vinni: 10-12e/szervíz volt ennek a költsége, a felújítás alkalmával pedig 20e Ft fölötti összeget fizettem, tehát most ott tartok valahol, hogy ráköltöttem az árát mégegyszer.
Ha valakit zavar a darabos mozgás úgy kb. 20-30 óra használat után, annak ad a Fox honlap Service szekciója tanácsokat arra, hogyan kell a porlehúzót felhúzni a becsúszón, kimosni a szivacsgyűrűket és újraolajozni Fox Float Fluiddal. A műveletsor elvégzése után ismét egy ideig nagyon szépen fog mozogni a teleszkóp. (Bővebben erről a http://service.foxracingshox.com oldalon olvashattok.)
Használtam és próbáltam emellett más levegős Manitou (R7) és levegős RS villákat (például Duke SL, Reba stb.), a mozgás finomsága valahol egy Reba környékén lehet, de nem olyan finom, mint egy régi levegős Duke-é. Mtbr.com-os tapasztalatok szerint az útállítás nélküli verzió, azaz Fox 32 Float szebben mozog, az igazán gyönyörűen mozgó teleszkóp pedig az acélrugós Fox 32 Vanilla volt, amit sajnos már nem gyáranak. Megfelelő geomatriájú vázzal és alacsonyan ülő stucnival, alacsony emelésű rizer kormánnyal inkább egy 32 Floatot vennék, ha most aktuális lenne a vásárlás. Furcsa módon XC-s teleszkópokat meghazudtolóan jól lehet mászni vele: tekerhető felfelé akár kiállva is, minimális a berugózása, a lock kar gyakorlatilag nem is kell rá. Ebben talán a legjobb az összes közül, amit eddig próbáltam - kár, hogy a lejtőzés részre ez nem feltétlenül igaz. Panaszra persze itt sem lehet ok: a kissé darabos mozgás néha kellemetlen és enyhén bosszantó ugyan egy ilyen drága villától, de ettől eltekintve egészen hatékonyan nyeli el a köves, gyökeres utak egyenetlenségeit, jól tolerálja a kisebb letöréseket, a teleszkóp útjának végén egyre inkább felkeményedő, progressziv viselkedés gyakorlatilag felüthetetlenné teszi még magasabb, akár 30% SAG mellett is.
Megbízhatóság szempontjából eddig jónak találtam, a gyakori, rendszeres szervizek és rendeltetésszerű használat mellett is, az apró bosszúságok (például útállítás működésével kapcsolatos problémák) mellett is jónak találom. Mivel szeretném még egy darabig megtartani és használni, igyekszem majd frissíteni később ezen írásomat; mondjuk 15e km-nél.
Ebben az évjáratban (2008) még csak gyorszáras verzió létezett, nekem is ilyen van. Aki Fox TALAS vásárlását tervezi, mindenképpen a nyíltfürdős verziókat ajánlanám. Sok ismerős és számtalan fórumon olvasható beszámoló szerint finomabban mozog, mint az új RL FIT-es (ezek mind OEM villák) és RLC FIT-es rendszerek - természetesen nem számítva az új Kashima coat-os verziókat, de az már nagyon más árkategória (újonnan 250e Ft alatt gyakorlatilag még külföldi webshopokból sem lehet kapni).
Trail/All-Mountain felhasználásra, 130-140 mm-es rugóúttal rendelkező AM vázba.