Magura Phaon első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 125.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

navigator avatar
16 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon szépen mozog. Kívülről állítható rugóút, csillapítás, kompresszió. Nagyon könnyű szervizelni (csavaros váll). Merev, erős. Erősített papucsok. Tárcsafék mellett Firm-tech (hidraulikus v-fék) fékrögzítési opció.
Hátrány
Nincs lockout. Gyárilag bonyolult és gyenge minőségű csillapításállítás. (Sajnos ez egy régebbi Magura telómnál is így volt. Ott is le kellett aluból gyártanom a csillapítást állító rudazatot. Botrányos a "szápport" (a német is). Ha valaki nem szeret bütykölni, akkor kerülje messzire a gyári változatokat. Újonan erősen túlárazott.
Tapasztalat

Buhera telója hozzám került. Az előéletéből kiderült, hogy szétment benne az előfeszítést- és csillapítást állító alkatrész. Buhera továbbá keménynek érezte a rugózást, emiatt kivette a jobb szárból a rugót. Ezzel viszont teljesen megszűnt a csillapítás is, emiatt koppant a teló a visszaút végén.

A tönkrement elemet nem tudtam gyárival pótolni, de megoldottam a csillapítószelep rögzítését, így akár rugó nélkül is újra működik a csili, de egy lényegesen lágyabb rugót is visszatettem a kemény gyári helyére, így most maradt a puha rugózás, de ismét állítható a csillapítás kívülről.

 

Az pontozásom az új termékre vonatkozik az árat is figyelembe véve!

Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Merevség, csavaros váll, igényes megmunkálás, lehet vele gizdulni. Azok előtt, akik nem ismerik...
Hátrány

...merthogy én többet ilyet nem vennék. A jobb oldali rugó alatt és felett egy-egy műanyag alátét van, ami nálam darabokban hullott ki egyik szerelés során. A rugó ferdén állt ettől a lábban, és rendesen levakarta a belsejét. A fémreszelék pedig az olajjal együtt mindenhova befolyt.

Sajnos az egész túlbonyolított, rengeteg alkatrészből áll.

Nem ér annyit, amennyibe újonnan került.

Erre ajánlom
xc, túra, maraton
Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Finom, merev, precíz, igényes. Príma tömítések! A csavaros váll jól jön szereléskor (is).
Hátrány
Visszafelé koppan.
Tapasztalat
Azóta belenéztem, és jelentem tévedtem a csillapítással kapcsolatban. Igen jól állítható, viszont a tekerője elég furcsa. A végén lévő imbusz egyszerűen rövidnek bizonyult. Szóval (az enyémen) nem ér semmit, leszedve azonban, kulccsal jól szabályozható a visszaút.
Erre ajánlom
enduro, durva xc, langyos fr
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ichneumon avatar
51 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Finom mozgás, nagy merevség, kifogástalan kivitelezés.
Hátrány
Visszafelé nagyott koppan.Drága.A csillapítás állítás nem túl hatékony.
Tapasztalat
Magasan átlag feletti kidolgozottság jellemzi.Nagyon merev, és igen szépen kimocorogja a teljes utat. Tényleg a részletekre is odafigyeltek.A papucs cserélhető bélésétől kezdve, a fémtekerentyűkig minden praktikusan van megoldva.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura Phaon termékkel kapcsolatban: