Marzocchi Bomber Z2 BAM első teleszkóp

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 1998
  • Listaár: 68.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

station avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mozgása az egyik legjobb. 6-7 cm a rugóút amit maradéktalanul kimozog és ahogyan ezt teszi, nincs is szükség tőbbre 4 cross-ig. Progresszív tekercsrugó van benne ami összenyomódás hatására egyre keményebb lesz. A rugó keménységet mindkét oldalon, a keménytől a pacal puháig állíthatjuk. A csillapítás is igen tág határok közt állítható A csillapítatlantól egészen több másodperces kirugózási időig. Köszönhető a nyilt olajfürdős csillapításnak és persze a profin megoldott állíthatóságnak. Az állító csavarok a becsúszószár tetején helyezkednek el. A szép, eloxált rugó feszítő  közepében található a visszaút állító csavarka, a jobb oldalon. A bal oldalon azért nincs visszaút állítási lehetőség mert nem a z1-ről van szó.:)

2.25-ös gumival biztosan semmi gond a sár túrán sem. Szimmeringjei a legjobbak de azért kapott gumiharangot is a becsúszó szár, tehát az időjárás sem fog ki rajta. És nem csak ebből a szempontből állja a sarat, hanem , a szélsőséges hömérséklet sem hatja meg. Minusz 10-ig biztosan nincs vele gond.

Tárcsafékkel nem használtam de azt gondolom, a kisebb tárcsákat tolerálja. 

A fékkonzol rugalmassága miatt érdemes fékmerevítőt használni.

Aki canty fékkel szeretné használni szintén megteheti mert létezik hozzá gyártott konzol. (ritka, drága és szép)

Nem egy kényes villáról van szó de hosszú élettartammal hálálja meg a rendszeres karbantartást.

 

Hátrány

Hátránya ha neked nincs.:)

10-12 év intenzív használat után elkezd kikotyogósodni. De ezt úgy értem, hogy még mindig jobb marad a mozgása mint egy átlagos, új villának. 

A fékkonzol rugalmassága miatt érdemes fékmerevítőt használni.

Tapasztalat

A z1 bamm narancs jobb. A Pace hasonló. Rock Shox szerviz igénes, kevésbé megbízható. Manitou lusta. A Fox sem állja a hosszútávú intenzív használatot. Az állíthatósága is körülményesebb. Magura, Dt Sviss ahogy ritka, ritka és drága a szerviz. 

Szeretek felülni a z2-vel szerelt bringára mert tudom, hogy nem esik szét alattam és érzem a finom mozgást. Pár pillanat alatt profin beállítható és optikailag is csini.

(Sajnos  csak z2 atomrace telós kerékpáromról találtam képet a számítógépen, de mivel ez is nagyon hasonló és ezt is szeretem, felraktam.)

Erre ajánlom

A villa ajánlható középsulyos bikertől felfelé, maratontól 4 crossig, illetve várostól túráig. Cc-re nehéz (1.9 kg), Dh-ra rövid a 6-7 cm rugó út. Aki szeretné megérezni, milyen egy jól mozgó teló ilyet próbáljon.

Mért tömeg
1970 g
Csatolt képek
Marzocchi Bomber Z2 BAM első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tyto avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon finom mozgás,könnyü állithatóság..., igénytelen , 30-as becsúszó ,nyilolajfürdö...stb

Hátrány

valakinek kevés 60-70mm mozgó teló de XC-re tökéletes .......

Tapasztalat

Az 1ik legjobb telóm ami volt és van most már 2ö van, sikerült vennem +1et , pöpecc állapotban pedig 98-as , évenként(ha nagyon igénybe van véve)amúgy 2évente cserélek benne szimeringet , de +éri.............szuper állithatoság oda-vissza.....

Erre ajánlom

túra , hobby , XC-re tökéletes ,dirt....

Csatolt képek
Marzocchi Bomber Z2 BAM első teleszkóp
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

opht avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Hiperaktív, merev, első olyan telóm volt, mely azt hozta, amit vártam. (azaz mindent kimozgott). Gyíönyörű CNC-zett híd, igazi remekmű!
Hátrány
Talán a súly, de azt jól tudtam, mikor megvettem. Ez a piros árnyalat sem tetszett nagyon...
Tapasztalat
1997-ben vettem meg az első telómet, egy akkor tesztgyőztes RST Mozo Pro-t. Egyetlen előny volt, hogy jól nézett ki a gyönöyrű, mélyzöld Heavy Tools HT Pro-mban. A mozgása semmire nem volt jó. Ezek után a legjobb mozgású telót kerestem, a súly nem érdekelt, így csak ez jöhetett szóba. Hozta minden várakozásom. Nagyon szerettem, 5 évig nyúztam, 8000 km ment bele mindenféle szervízelés nélkül! :-) Most egy ismerősöm bringáját díszíti, de nála pár száz km után szétment az egyik szimering, most lesz a csere, egyébként semmi hibája. Hiába, nem vigyázott rá... :-)
Erre ajánlom
A 75 mm-jével, és ezzel a súllyal, ma már igazán nincs célcsoport, talán a rázós földutak döngetőinek, hétvégi harcosoknak.
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gangesz avatar
Gangesz
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olajos : nagyon finoman mozog, tág állítási lehetőségek (keménység/csillapítás), stabil, nem csavarodik, könnyű szervizelni, amit érdemes megtenni évenként, mert ha fel van töltve nagyon jól működik (ha nincs akkor nagyon rosszul bírja a nyúzást, csúnya hangokat ad ki magából). Abszolút strapabíró.
Hátrány
Egy ismerősömnek elrepedt a teló válla (valszeg a túlhúzott csavarok miatt), ezért azt ki kellett cserélni, az húzós ár volt(20ezer). Kis olajszivárgás a csillapítást állító csavarkánál (lényegtelen). Hidegben nem olyan tökéletes, mint nyáron -de melyik teló az?
Tapasztalat
Kora ellenére más telókkal felveszi a versenyt; a szervíz könnyű, elég erős, olajat nem ereszt (5 éves teló, szimmering még nem volt cserélve rajta) -kivéve a csavarkát de másnál ezt nem tapasztaltam. A rugóút rövidnek tűnhet, de finom mozgásával kompenzálja, ráadásul cc-re ez untig elég, sőt a hosszabb soxor rosszabb (nálam voltak rockshox-ok/manitou-k 120mm-esek is, de azok csak az utcán mutatnak jól egy cc-s bringán, a terepen már nem optimális)! A drágább telókkal is felveszi a versenyt, de extrém nyúzásra nem való, finom szerkezet, ajánlom minden cc-snek!
Erre ajánlom
CC-re nagyon jó, bár megvan a súlya, de ezért cserébe masszív, megbízható, és kényelmes telónk van.
Szerinted hasznos?

dirtrider avatar
dirtrider
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon merev masszív kis villa, szépen, nagyon finoman mozog sok és nagyon érezhető állítási lehetőségek egyszóval k*va jó
Hátrány
már nem lehet kapni
Tapasztalat
NEKEM NAGYON BEJÖN E A VILLA!!!
Erre ajánlom
dirtre streetre KIVÁLÓ! esetleg keményebb xc.
Szerinted hasznos?

LGee avatar
LGee
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1998, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Élettartam, finom működés, masszív szerkezet, nyílt olajfürdő, teljes szervizelhetőség, kedvező ár, tág állítási lehetőségek.
Hátrány
Versenyre nehéz, mai szemmel rövid rugóút (70 mm), rossz hazai alkatrész- és szervitháttér (Mali)
Tapasztalat
A váll repedhet, ha túlhúzzák a csavarokat. Az elkoszolódott szimeringek olajfolyást okozhatnak. Mindent meg tudtam oldani házilag, szimeringcserét is. Kicsit rugalmas a fékkonzol. Más márkát nem vennék, a Bomber legnagyobb előnye szerintem a nyílt olajfürdő ÉS a 10 cm hosszú, teflonozott csúszópersely.
Erre ajánlom
Tartósságot és finom működést kedvelő túrázóknak, akiknek a tömeg és a hosszú út nem elsődleges szempont.
Szerinted hasznos?

Elter Zsolt avatar
Elter Zsolt
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1998, több mint 1 évig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
nagyon jól mozog, beállíthatósága zseniális
Hátrány
kicsit nehéz
Tapasztalat
Én 65ezer HUF-ért vettem!! Teljesítménye egyedül álló!! Nem 95 ezret fizettem érte!! Bírja a strapát! Én igazából freerider vagyok, ez a teló ez extrém helyzeteket (CC verseny, DH verseny) kivéve mindent jól visel!!
Erre ajánlom
nehezebb CC-seknek, esetleg dualra, freeride-re, ide talán kicsit rövid a rugóút
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi Bomber Z2 BAM termékkel kapcsolatban: