Rock Shox Lyrik 2-Step Air első teleszkóp

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 251.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Krila avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Betonstabil, csavarodásmentes, relatív könnyű villa. (átalakítás után)

A mozgása (ez a legjobb szó rá) érdekes. Elképesztóen lineáris viselkedése van. (2step rendszerrel) Dual position rendszerrel progresszívebb és jelentősen előnyére változik a megindulás/működés finomsága.

Relatív idősebb villa, így tuningalkatrészek, és pótalkatrészek könnyen/olcsón beszerezhetők hozzá. Ha valaki megcsíp egy jó állapotú darabot (becsúszó kopásmentes, láb nem kotyog nem repedt,) akkor "kis" ráfordítással nagyságrendekkel magasabb kategóriás villa kreálható belőle.

A szimmeringek tömítettsége több mint megfelelő, a gyári szett (por, és külön olajlehúzó) karmantyúk minden szvárgásnak és szennyeződésnek elejét veszik. Kapható hozzá SKF tuning szimmering ami a mozgáson megint nagyságrendeket javít, a tömítettség pedig nem szenved csorbát.

A 203mm-es tárcsa sem képes megcsavarni.

Megbízható kiszámítható viselkedés.

Csillapítás, gyors/lassú kompresszió, GATE állítási lehetőségek (mission control rendszer) aranyat ér.

Hátrány

A 2step rendszer ugyan elméletileg teljesen tökéletes hidraulikus útállítással működik, mégis vannak hátulütői:

Az elképesztő linearitása miatt, könnyen elhasználja az ember a teljes utat aminek a végén a villa felkoppan a gumiütközőkre.

A megindulás a sok tömítés miatt nehézkes, normál SAG beállításhoz alacsony nyomást kell használni ami megint a felkoppanás lehetőségét növeli.

A 2step rendszer hajlamos a folyadék (2W) olaj szívárgásra, ez az alsó lábban gyűlik össze így csak a rugóút állítási lehetőség csökkenéséből lehet rá következtetni.

A 2 step rendszerben plusz súlyt okoznak az összetett szerelési elemek, és a folyadék.

 

Tapasztalat

A villát használtan vásároltam egy barátomtól 2015 tavaszán, egy X-fusion velvetet használtam előtte, így magasak voltak az elvárások a mozgás tekintetében.

Sajnos elsőre nem győzött meg a villa. A hátrányokkal (leírtam) hamar szembesültem, de kis kutatás után úgy itéltem, ezeken a gondokon konnyen lehet segíteni.

Beszereztem egy szimmering szettet (az SKF gyártja), ami rengeteget finomított a mozgásán.

Majd nem sokkal rá a 2step rendszer helyett beszereltem egy DPA (dual position air) rendszert, amitől egyszerűen megtáltosodott. Teljesen eltűnt minden korábbi probléma, de a pozitívumok megmaradtak. A súly csökkent, a mozgás progresszívebbé vált. Az útállítás megbízható és problémamentes.

Jelenleg boldog, és harmónikus kapcsolatot ápol egy Merida One-sixtyvel, és nincs olyan terep amin ne vinne keresztül.

Erre ajánlom

Enduro,Freeride.

Kis jóakarattal DH.

Ennyiért vettem
100.000
Mért tömeg
2150 g
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Levegős volta ellenére szépen működik, kimozogja a teljes utat

- Nagyon masszív az egész

- Merev, még 203-as tárcsával is

- Bírja a kemény lejtőzést és az ugrásokat is

- Mission control

- 20 mm-es Max Lite tengely

- Egy kattintással 115 mm-re ültethető

- Relatíve könnyű

Hátrány

- Drága!

- A rugóút elején nehezebben indul meg, de komolyabb lejtőnél ez már egyáltalán nem észrevehető

- A gyári leírás szerint elég sűrűn kell olajat cserélni

- Az állítási rendszer nem megbízható és túlságosan szervízigényes, a hideget sem szereti

Tapasztalat

Szépen mozog ez a villa és bírja a keményebb lejtőzést is. Kimozogja az útját. A mission controllal szétállítható. Az új árra elég horrorisztikus, de egy minőségi villát kapsz cserébe. A Fox 36-nál így is olcsóbb.
Update:

A teljes bal oldali belső rész cserélve lett. Most Dual Position Air van benne. Eddig azt hittem a 2-Step is elég szépen mozog, de ehhez képest az egy darabos, nehézkes valami.

Most Solo Air mozgása van, de ez is állítható (igaz csak 30 mm-t) és könnyeb (levegős rendszerű állítás) is. Sokkal könnyebbem indul meg és az állítási rendszer is megbízhatóbb. Téli hidegben sem érezni semmi különbséget.

Erre ajánlom

vérberli enduro villa, erre

Ennyiért vettem
Bringában volt
Csatolt képek
Rock Shox Lyrik 2-Step Air  2007 első teleszkóp
Rock Shox Lyrik 2-Step Air  2007 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

115-160


 
rugózás:

2-Step Air


 
csillapítás:

van (Mission Control)


 
becsúszószár átmérő (mm):

35


 
becsúszószár anyaga:

7000-es, alacsony súrlódású alumínium


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

Hollow, kovácsolt AL6066 TV alumínium, Anodizált


 
villanyak átmérő (coll):
  • 1 1/8

  • 1.5

  • kúpos 1.5-1 1/8


 
villanyak anyaga:

változó falvastagságú alumínium


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:

átütő (Maxle Lite 20mm-es tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van (2-Step)


 
lock-out:

van


 
további beállítások:

floodgate, nagy és alacsony sebességű kompresszió csillapítás


 
tartozék:

pumpa


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

2400


 
ajánlott felhasználás:
  • freeride

  • all mountain

  • enduro


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Lyrik 2-Step Air termékkel kapcsolatban: