Betonstabil, csavarodásmentes, relatív könnyű villa. (átalakítás után)
A mozgása (ez a legjobb szó rá) érdekes. Elképesztóen lineáris viselkedése van. (2step rendszerrel) Dual position rendszerrel progresszívebb és jelentősen előnyére változik a megindulás/működés finomsága.
Relatív idősebb villa, így tuningalkatrészek, és pótalkatrészek könnyen/olcsón beszerezhetők hozzá. Ha valaki megcsíp egy jó állapotú darabot (becsúszó kopásmentes, láb nem kotyog nem repedt,) akkor "kis" ráfordítással nagyságrendekkel magasabb kategóriás villa kreálható belőle.
A szimmeringek tömítettsége több mint megfelelő, a gyári szett (por, és külön olajlehúzó) karmantyúk minden szvárgásnak és szennyeződésnek elejét veszik. Kapható hozzá SKF tuning szimmering ami a mozgáson megint nagyságrendeket javít, a tömítettség pedig nem szenved csorbát.
A 203mm-es tárcsa sem képes megcsavarni.
Megbízható kiszámítható viselkedés.
Csillapítás, gyors/lassú kompresszió, GATE állítási lehetőségek (mission control rendszer) aranyat ér.
A 2step rendszer ugyan elméletileg teljesen tökéletes hidraulikus útállítással működik, mégis vannak hátulütői:
Az elképesztő linearitása miatt, könnyen elhasználja az ember a teljes utat aminek a végén a villa felkoppan a gumiütközőkre.
A megindulás a sok tömítés miatt nehézkes, normál SAG beállításhoz alacsony nyomást kell használni ami megint a felkoppanás lehetőségét növeli.
A 2step rendszer hajlamos a folyadék (2W) olaj szívárgásra, ez az alsó lábban gyűlik össze így csak a rugóút állítási lehetőség csökkenéséből lehet rá következtetni.
A 2 step rendszerben plusz súlyt okoznak az összetett szerelési elemek, és a folyadék.
A villát használtan vásároltam egy barátomtól 2015 tavaszán, egy X-fusion velvetet használtam előtte, így magasak voltak az elvárások a mozgás tekintetében.
Sajnos elsőre nem győzött meg a villa. A hátrányokkal (leírtam) hamar szembesültem, de kis kutatás után úgy itéltem, ezeken a gondokon konnyen lehet segíteni.
Beszereztem egy szimmering szettet (az SKF gyártja), ami rengeteget finomított a mozgásán.
Majd nem sokkal rá a 2step rendszer helyett beszereltem egy DPA (dual position air) rendszert, amitől egyszerűen megtáltosodott. Teljesen eltűnt minden korábbi probléma, de a pozitívumok megmaradtak. A súly csökkent, a mozgás progresszívebbé vált. Az útállítás megbízható és problémamentes.
Jelenleg boldog, és harmónikus kapcsolatot ápol egy Merida One-sixtyvel, és nincs olyan terep amin ne vinne keresztül.
Enduro,Freeride.
Kis jóakarattal DH.