- Rock Shox :) nagyon szép kidolgozás
- viszonylag könnyű (~1860 g)
- 70 kilómnak megfelelő merevség (185-ös G3 tárcsával)
- finom mozgás (Solo Air)
- jól felületkezelt becsúszók
- hatékony tömítések (kosz kint marad, levegő meg bent)
- talán a megindulása lehetne kicsit finomabb, de ezt nagyon befolyásolja, hogy milyen és mennyi olaj van a légkamrában.
- a híd hátulja bordás, tele tud rakódni sárral
- én ugyan nem sarazok, de valószínűleg egy combosabb gumi mellett nem sok hely maradna a matériának (2,2-es RaceKing mellett körbe kb. 1-1,5 cm)
Első komolyabb teleszkópom egy Dart után, összehasonlítani nem igazán lehet a kettőt. A mozgásával az árának tükrében nagyon meg vagyok elégedve, nem igazán éreztem még olyat, hogy valahol kevés lett volna. Rugóútját végig kimozogja, felütni még nem sikerült. Az apró, rövid ütéseket nehezebben mozogja ki, mint a nagyobb hullámokat, ez azért van, mert a megindulása kevésbé finom, mint egyébként a mozgása. Fox Float Fluid terápia alkalmazása a légkamrában csodát tesz! :) A szimmering-szivacsgyűrű kombó jól teljesít, kosz a becsúszóig még nem jutott el. 1 éve van meg, azalatt elővigyázatosságból 3-szor szedtem szét, egyébként nem igényelne ennyit (használtan vettem, ezért már beépítés előtt kitakarítottuk). Mások írták a teljesen kimozgott állapotnál hallott pici kotyogást, ez nálam is megvolt. Használatra nincs hatással; nekem az volt az oka, hogy egy rugalmas acél alátét megadta magát. Egy kis bakelit alátét betevése a rugó-assemblyt záró Seeger alá megoldotta a "problémát".
Nagy hidegben kicsit összeesik, mint minden más levegős villa. (hideg levegőnek kisebb a nyomása, ha n és V áll.)
A csillapítás állítócsavarjával nekem soha nem volt bajom, elég nehéz kihúzni, kétlem, hogy elhagynám. A remote lock bowdenrögzítő hernyócsavarját viszont elég könnyű elpattintani, arra érdemes vigyázni.
Erős fékezés közben néha rezonál a tárcsafék, de ezt ugyanúgy okozhatja a tárcsa is, mint a villa.
Ki akartam húzni 100-ról 120 mm-re a rugóutat, de furcsamód nem találtam benne spacert. A kb. 25 mm magas gumiütközőből kellett volna eltüntetni a nagyját, erre még nem került sor, ez egy későbbi műtét tárgya :)
Apró tipp: a gyári előírásnál 5 ml-rel érdemes túltölteni a csillapítást (120-ra), mert egyébként kiszámíthatatlan, hogy mikor van lock és mikor nincs.
XC, könnyű embereknek enyhébb durvulást is elviseli.