Suntour M2025 első teleszkóp

18 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2009.09.)
  • Listaár: 10.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-15 (18 vélemény)
Rendezés

nagydani96 avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Ha nem is csillapít, de mozog, kezdőknek egy merev vilához képet nagyobb élményt nyújt.

Hátrány

Nagyon enyhe felhasználás után 2 év alatt felmondtafa szolgálatotot, oldalirányban mozgatva lógott, kotyogott.

Erre ajánlom

aszfaltra, enyhe terepre

6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zoli6 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ennyi pénzt megér a csillapítás
Tárcsafék felfogatás (2012series)
 

Hátrány

Nehéz a Suntour M2025
Időjárás függő, melegbe  jól mozog, hidegbe kevésbé
Állítható előfeszítés de nem sokat ér sajnos!
Ha teljesen hagyjuk elkoszolódni akkor beáll az egész!

Tapasztalat

Érdemes karbantartani, letörölni a sok felszedett koszt, olajlerakódást és akkor meghálálja!

Merev villánál jobb ezeken a rossz utakon! 

Erre ajánlom

Város,túra,kisebb terep tompításához ajánlom

Ennyiért vettem
Bicajhoz járt
Csatolt képek
Suntour M2025  2012 első teleszkóp
oldalról
Suntour M2025  2012 első teleszkóp
szemből
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanyiiiii avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Baromi masszív ez a Suntour  teleszkóp betonfalnak neki száltam vele egyszer 20km/h-val és meg se kottyant neki.

Hátrány

Mozgása az valami nagyon rossz, bár ahogy olvastam itt hogy ha olajozza az ember akkor jobb lesz...hát én nem vettem rajta észre semmit se ha be olajoztam.  

Tapasztalat

Mint írtam fent hogy a mozgása az nagyon gyatra. Egyszer terepen nagyobb sebességnél valami meg reccsent benne és utána mozgot már valahogy 3 cm-eket és ezt is csak két év utána tudtam ki szedni belőle. Iszonyat masszív teló bírja a strapát de ez a mozgásán is látszik.

Erre ajánlom

Túrákra

Ennyiért vettem
Kecskével
Csatolt képek
Suntour M2025  2009 első teleszkóp
Suntour M2025  2009 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pistii88 avatar
9 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem megteszi ez a teló,mert én inkább túrázgatok mint terepezek. Tárcsafék felfogatás.Ára tűrhető.

Hátrány

Sokan szidják hgy kicsi a rugóút.

Tapasztalat

Én ezt a bicómhoz kaptam igazábol nem nagyon teszteltem még le terepen de szerintem bírná.

Erre ajánlom

túrázgatás,földutak

 

Csatolt képek
Suntour M2025  2012 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

amorf666 avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Olcsó a Suntour M2025
  • Szerintem ennyi pénzért a mozgás elfogadható
  • Gondozni kell és akkor nem lesz vele probléma :)
  • Erős is használtam kemény terepen és meglepően jól mozgott  :)
Hátrány
  • Ha el hanyagoljuk akkor ne számítsunk hiper szuper mozgásra ..
  • Tárcsaféke fel fogatással nem rendelkezik
  • Télen kicsit gyengén mozog de ha meg olajozuk egész türhető
Tapasztalat
  • Merev villa útán egy álom volt :D
  • 1 évig használtam addig nagyon jól szolgált,most is meg van csak a mássik bringába :)
  • Szerintem aki teheti és nem akar 2-3m vagy még annál is nagyobb ugrókról ugrálni azok nyugodtan vehetik :)
Erre ajánlom
  • Utcai bringázás
  • Könnyű terep
  •  
Ennyiért vettem
vadi újonnan 10k
Csatolt képek
Suntour M2025 első teleszkóp
Suntour M2025 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kari78 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó Szép külső. Jó mozgása van hidegben és melegben egyaránt. A porlehúzó teszi a dolgát EDdig még nem kotyogosodott ki szerintem könnyű bringásoknak biztos jobb mint súlyosabb egyéneknek

Hátrány

A teleszkóp utat nem dolgozza ki rendesen a M2025. Nem lehet rajta állítani keménységet állítani.  visszaüt a teló ugratásnál

Tapasztalat

Ha nem akarsz sokat áldozni egy jobb teleszkópra akkor vedd meg csodát ne várjál tőle . Ennyiért ennyit tud a M2025

Erre ajánlom

Rázkódás csökkentésre

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Suntour M2025 első teleszkóp
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DonMerida avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olccsó! Kinézete nem rossz. 

Hátrány

Ennyi pénzért szerintem tudja ez a Suntour első teleszkóp amit kell.

Tapasztalat

Ez a teló egy gyári Meridában volt. (új) Szépen mozog a Suntour M2025. Csodát nem kell várni tőle de az árát megéri. 2 év alatt még semmi probléma sem volt vele. Kb 75%-át ki mozogja. Nem igényel gyakori karbantartást.

Erre ajánlom

Aszfalt és normál földút.

Ennyiért vettem
Bringában volt
Csatolt képek
Suntour M2025  2010 első teleszkóp
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bukidavid avatar
45 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
  • Talán az, hogy olcsó, de más előnye nem nagyon akad
  • Viszonylag starpabíró ez a Suntour első teleszkóp, mert kibírta a terepet (az már más, hogy mennyit ért...)
Hátrány
  • Van rá egy jó magyar szó hogy milyen a teleszkóp
  • Mozgása se túl jó, bár megolajozva javítani lehet rajta
  • Elég zavaró a hegesztés (Csúnya tőle a teleszkóp)
Tapasztalat

Testvérem használja én csak kipróbáltam, nekem egy rock shox van de az fényévekkel jobb. Ő a bringával együtt kapta az M2025-t és a hegyekben tennünk egy-két brutál túrát (magyarul semmi aszfalt gyakorlatilag) és nem lett nagyobb baja, bár szerintem nem sokat csillapított.

Erre ajánlom

Semmire. Maximum szigorúan csak városba járáshoz kisebb kátyúkhoz

Ennyiért vettem
Bringával
Csatolt képek
Suntour M2025  2011 első teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

-Atusz- avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Ha karban van tartva akkor nagyon jó kis teló az M2025
-Még hidegben is egész jól mozog
-Melegben is jólmozog
-Jóé tűri a sarat

Hátrány

- Rendszeres karbantartást igényel 
-ha nincs olajozva akkor képes bekeményedni 

Erre ajánlom

-Városban kiváló
-Kisebb túrákra is alkalmas 

Csatolt képek
Suntour M2025 első teleszkóp
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pbiker avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A bringával együtt jött. A mozgása szerintem elfogadható, nekem megvan másfél éve és folyamatos karbantartással még mindig kimozogja a 6 cm-t. Annyira azért nincs finom mozgása, de XC, AM-re helytáll.

Hátrány

Nekem tárcsa-kompatibilis, az avid juicy 3.5 hidrás fék csavarja és ezáltal rezonál a fék fékezésnél. De mondjuk ez nem hidrás fékekre lett tervezve. V fékkel ilyet nem csinált (mondjuk 20-ad annyi fékerővel:))

Tapasztalat

Előtte egy másik bringámon zoom volt nahát ahhoz képest ég és föld. le fogom cserélni, mert a fék kicsavarja, de ettől még jó teló, mozog relatíve szépen. De olajozni kell sűrűn, mert merev villa lesz belőle.

Erre ajánlom

 City

Ennyiért vettem
bringával jött
Csatolt képek
Suntour M2025  2010 első teleszkóp
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- remekül hasznosítja a rugóútját

- egy merevvillához képest jobban néz ki

- nincs szüksége karbantartásra

- padkáról leérkezve jól csillapít

- egyszerű

Hátrány

- jelentősen hozzájárul a bringa össztömegéhez

- egy bizonyos hőmérsékleti pont alatt nem számíthatunk rá

- valamely részéből ropogó hang hallatszik

- érezhetően kotyog 2 és fél év után

- a gumigyűrű (ami elvileg védi a teló belsejét a portól és egyebektől) folyamatosan kimozogja magát a helyéről

- egyszerű, mivel nincs semmi ördöngősség benne, sem csillapítás

Tapasztalat

Ez egy teljesen igénytelen teleszkóp. Személy szerint azt is kétlem, hogy elromolhat-e benne bármi. Az egyik gumigyűrűt nem tudom visszanyomkodni a helyére, nem egyszer próbáltam, de néhány perc, vagy fél óra multán ugyanúgy kint lesz. Nincs semmi beállítási lehetőség, semmi tekerentyű. Van egy ugyanilyen felszereltségű bringa, aminek a teleszkópja sokkal finomabb, mint az enyém. Érdekes dolog. Másfelől nincs okom panaszra, amit tud azt jól csinálja. :)

Erre ajánlom

Kerékpározáshoz, azoknak, akiknek nincs pénze jobbra és szeretnének nagy kompromisszummal (nagy súly) egy kis kényelmet.

Ennyiért vettem
tartozék volt
Csatolt képek
Suntour M2025 első teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Értéke az árának megfelelő. Olcsó és eléggé megbízható. Rendszeres tisztogatáson és olajozáson kívül más karbantartást nem igényel. Működését a hőmérséklet kevéssé befolyásolja. Legfőbb haszna, hogy jobban mutat, mint a hagyományos, merev villa.

Hátrány

Legfőképpen arra szolgál, hogy a bringa szebbnek lássék. Csalódás lesz az osztályrésze azoknak, akik lényegesen többet várnak tőle. Ahhoz, hogy többé-kevésbé elfogadhatóan működjön, gondosan kell kezelni: kímélni, gyakorta tisztogatni és olajozni.

Tapasztalat

Először a gyári adatok, mivel e helyen nem találtam őket. Tömege 2100 gramm. A villanyak, a becsúszó és a külső szárak anyaga acél, a vállé alumínium. Acél spirálrugó van benne, melynek hasznos útja elvben 80 mm. Rendesen csak V fékhez való konzollal szerelik, de van tárcsaféket fogadni képes változata is.

A rugós szerkezet eléggé merev, mozgása darabos. Terhelés alatt a spirálrugó összenyomódik, azután nagyjából úgy is marad, a ránehezedő súlynak megfelelő helyzetben. Ezek után lényegében csak akkor hajlandó megmozdulni, ha nagyobb lökést kap, illetve ha felszabadul a súly alól. A rugóút a gyár szerint 80 mm, és ezt nagyjában-egészében tudja is a rendszer. A végső helyzetet azonban nem könnyű elérni: mintha valami nagyobb ellenállású anyag lépne ütközőként működésbe, amely megakadályozza a rugó összenyomását. Biztosat nem állíthatok, mert hosszas keresés után sem találtam leírást, és a rugós tagot sem bontottam szét. Rendes használat esetén a rugó útja általában nem több, mint 60 mm.

A becsúszó szárak eléggé kelletlenül mozognak, tehát kell legyen valami csillapításuk. Azt nem sikerült kiderítenem, hogy a gyártó szándéka szerint van-e így, vagy csupán a felépítésből következik. Bízzunk benne, hogy ez jellemző tulajdonsága ennek a szerkezetnek. Mindenesetre a becsúszó szárak mozgását nem csupán a súrlódás, hanem valami más is fékezi. Szerencsére, mert a bringa hajtás közben így nem hintázik, nem pattog. Sajnos az út nagyobb egyenetlenségeit jól érezni a csillapítás ellenére is, és a kerék nagy ritkán elszakadhat az úttól. A kisebb zötykölődéseket, hajlékonyságuk révén, inkább a becsúszó szárak csillapítják, akárcsak a hagyományos villák szárai.

A hideg koránt sem változtatja meg annyira a rendszer mozgását, mint vártam. A rugóút kemény fagyban sem csökken jelentősen, a levegő sűrűségének, és főleg a kenőolaj viszkozitásának megnövekedése azonban fokozza a csillapítást. A becsúszó szárak nagy hidegben érezhetően lustábban mozognak. Nincs ilyen tapasztalatom, mert nem a szabadban tárolom a bringát, de érzésem szerint a levegőben levő pára hosszabb idő után rá is fagyhat az alkatrészekre.

Igazi fertőben, dagonyában a gumiköpeny sok sarat felhord rá, de van bőven hely, hogy forogjon a kerék. A legrosszabb, tésztaszerűen ragadós sár talán mégis kifog rajta, de ebben inkább a V fék a ludas.

A mozgó alkatrészek egy év használat után sem kotyognak, a tömítőgyűrűkön nem látni elhasználódás nyomát. Néha, nagyobb döccenőnél, tompa, koppanó hangot hallani a külső szárak felől: vélhetően a rugó vagy valami egyéb lötyög bennük. Ez ugyan zavaró, a működést azonban nem befolyásolja.

Egyetlen beállító csavart találtam a szerkentyűn, ami a leírások szerint a rugó előfeszítésére szolgál. Eddig még nem volt bátorságom, hogy kipróbáljam. A súlyomhoz a gyári beállítást megfelelőnek találom, a kíváncsiságon kívül nem lenne más okom a kísérletezésre.

Ahhoz, hogy megfelelően dolgozzon a gép, állandó karbantartásra van szükség. A becsúszó szárakat a sártól, portól szükség szerint (akár naponta) kell tisztítani és olajozni. Ha nem kellően tiszták, nem megfelelően olajosak a felületek, rövidesen akadozni kezd a szár (hosszabb idő után nyilván szépen be is rágódna). A kenéshez jó minőségű könnyű olajra van szükség. A műszerolaj éppenséggel megfelelő, ha nem is a legtökéletesebb. A nehéz olajok bizonyosan nem jók, mert fékezik a csúszó alkatrészek mozgását, különösen a téli hidegben. Időnként a porvédő gumikat, a tömítőgyűrűket is ellenőrizni kell, mert volt rá eset, hogy a gumik belsejében is találtam némi katyvaszt.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-06-05, 20:31)
Néhány újabb adatot sikerült kiderítenem a szerkezetről. A gyártó körülbelül 90 kg súlyhoz méretezi a rugókat: 75 kg-ot számít a bicajosra, a többi tartalék. Ha elérjük a 90 kg-ot, pl. csomagok is vannak a gépen, vagy mi magunk vagyunk testesek, a becsúszó szárak ráülnek a gumi ütközőkre. Ezek az ütközők csak igen nagy erő hatására nyomódnak össze, következésképpen a rugó hasznos útja a gyakorlatban rövidebb, mint a gyár által megadott érték. A becsúszó szárakat, mint sejtettem, a súrlódáson kívül kezdetleges légfék (egyszerű műanyag betét) is csillapítja. A teleszkóp kenéséhez a gyártó egy bizonyos fajta teflonos olajat javasol, ami nálunk nem kapható. A lánckenéshez használt permet (lásd Weldtite TF2 Aerosol Spray vélemények) ennél sűrűbb, az autós-motoros boltokban kapható olajos PTFE permet azonban megfelelő.
Úgy hiszem, ez a szerkezet nem a hosszú életéről válik majd híressé. A rugók előbb-utóbb elfáradnak, a tömítő gyűrűk stb. elkopnak. Ismerve az alkatrészek beszerzésének gondjait, valószínűleg rövid úton, ócskavasként végzi. Ennek ellenére nem érzem hiányát egy kifinomultabb szerkezetnek. Gondoljuk meg, mennyivel többe kerülne, és több gondoskodást igényelne egy igazán jó teleszkóp.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés 2011-06-23, 14:20)

A villán nincsen semmilyen szabályozási lehetőség. Ezzel bizony alaposan melléfogtam. A jobb oldali villaszáron található csavar nem a rugó előfeszítését szabályozza, hanem a szerkezetet tartja egyben. Elnézést kérek, tévedtem.

Ezen kívül már csak egy lényeges dologról kell beszámolnom. A teflonos olaj (lásd Motip teflon spray vélemények) rendszeres használata nagyon jót tesz a becsúszó száraknak. Finomabb működésre ugyan nem bírja rá a szerkezetet, de sokkal jobban megmozgatja. Sajnos a kence eléggé drága, és nem is kiadós, ezért meg kell gondolni, megéri-e azt használni műszerolaj helyett. Sajnos elöregedett, levitézlett teleszkóppal sem tud csodát művelni.

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Városi és országúti használatra. Alkalmi túrákra a vadonban. Sporthoz, kemény ugrásokra nem való.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Suntour M2025  2010 első teleszkóp
Villának
Suntour M2025  2010 első teleszkóp
látszó
Suntour M2025  2010 első teleszkóp
tárgy
26 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hát... ez nem sok van neki. Talán az, hogy nagyon olcsó, és így sok bringába rakják. Ezenkívül még talán annyi, hogy jól néz ki.(de ez ízlés kérdése)

Hátrány

Ez van bőven. Még az elején sem volt túl jó a mozgása. Mozgott valamennyit, de elég darabosan. Miután rendesen beolajoztam, elhívtak haverjaim tekerni. Jó poros úton mentünk, és az olajnak köszönhetően szinte megtellt porral. Utána szinte merev vila volt néha néha egy kis 1 cm-es becsúszással.

Tapasztalat

Lehet, hogy én csesztem el(a poros úttal), de előtte sem volt jó a mozgása. Mondjuk mit várni egy ilyen árú villától. Én kb fél év után cseréltem egy magasabb kategóriájú Sunour XCR-RLO-ra, ami azért kategóriákkal jobb minden téren. (ezt meg eladtam)

Erre ajánlom

Hát akinek benne volt a bringába, és csak városba használja, vagy túrázgatásokra, annak ajánlom, de aki ezzel már terepre akar menni annak semmiképp. Aki ilyet akar venni az NE tegye. Inkább gyűtjös össze még egy kis pénzt, mert 20-30e körül már jóval jobb telókat lehet kapni.

Ennyiért vettem
bringába volt
Csatolt képek
Suntour M2025  2009 első teleszkóp
Suntour M2025  2009 első teleszkóp
Suntour M2025  2009 első teleszkóp
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilágyi zoli avatar
74 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A telóutat kb. a 3/4 mozogja ki ami ebben az árkategóriába egész türhető egy ilyen villától.
  • Szépen mozog ha megfelelően karban van tartva.
  • A szimering is mondhatni jól tömít , bár lehetne jobb is de ennyi pénzért tökéletes.
  • Nem kotyógósodott még ki (másfél év ,de már nem használom)
  • A becsúszok se koptak még, meg ez idő alatt, króm becsúszók ha meg is koptak volna akkor se lehetne látni csak ha közelebről megnézzük,  ha fekete becsúszó lenne azt jobban észre lehetne venni, de nagyon sokat rontana a kinézetén.
Hátrány
  • Olcsó és emiatt a minősége se valami jó, ha egy jobb teleszkópot akarsz venni és még csak ennyi pénzed van rá akkor még gyüjtjél még hozzá és vegyél egy jobbat.
  • Nagyon gyakran karban kell tartani,ahhoz képest hogy nem egy jó teleszkópról van szól.
Tapasztalat
  • Én másfél év-ig használtam különösebb bajom nem volt vele.
  • Gyakran karbantartotam és így jól működöt
Erre ajánlom

Túra, városi tekerés

Ennyiért vettem
Bicikliben volt
Csatolt képek
Suntour M2025  2007 első teleszkóp
Suntour M2025  2007 első teleszkóp
Suntour M2025  2007 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pogix11 avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • -Mennyire finom a mozgása?
  • -ez nem ismeri a finom mozgást
  • -A telóutat végig kimozogja?
  • -Melegben a 3/4-ét ha úgy állítod
  • -A hideg mennyire változtatja meg a mozgását?
  • -50-60%-ban
  • -Milyen a csillapítása?
  • -Sz*r
  • -Hogy tűri a sarat (van hely neki, hogy elforduljon a gumi)?
  • -Ezzel még nem volt gondom
  • -Mennyi használat után kezdett kotyogósodni?
  • -még nem kotyog szerencsére
  • -Milyen gyakori, és milyen karbantartást igényel a teló?
  • -2 havonta olajozod és kész
  • -Milyen minőségűek a beállítócsavarok?
  • -elmegy
Hátrány

Összességében egy olcsó teló ami jól bírja a strapát de semmit sem ér mert elég rosszul mozogja ki a rugóút alig 3/4-ét  és még tárcsafék felfüggesztési lehetősége sincs olyan amilyen az ára csak annyi,hogy jobb mint egy merev villa.

Erre ajánlom
Kezdő montisoknak meg boltbajárni
Ennyiért vettem
Bicóhoz volt
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (18 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour M2025-t hogyan lehet szétszerelni?
3 válasz
utolsó: 2012. júl.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour M2025 termékkel kapcsolatban: