Suntour Swing Shock első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 24.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Károly26 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyebb mint az előző teleszkópos villám.

Hátrány

Nem tudom miért, de pontosan 20-25 km tekerést követően,

idegesítően nyikorogni kezd. Hogy miért? Erre még nem jöttem rá. Mindent próbáltam már, zsír,olaj, vd40. Az eredmény ugyan az. Szerintem ezért fog a kukában kikötni. Valakinek ötlete?

Ennyiért vettem
40000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stufika avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól néz ki, könnyű, kevés karbantartást igényel, kormányzási irányban sokkal merevebb, mint egy árkategória-beli hagyományos becsúszós villa, jól fog rajta a fék. Mindenhez van rajta rögzítési pont.

Hátrány

Oldalirányban nekem túl rugalmas volt, lehet én voltam neki nehéz (100+kiló), vagy az elvárásom nagy, nem tudom, nem tudtam megszokni. Ha rózsát teszel bele nem lehet állítani az előfeszítést, én kivehető behúzóval szereltem össze emiatt.

Tapasztalat

Sima gyorszáras, tárcsafékes kerékkel raktam össze először, de nagyon rugalmasnak találtam. Keresztbe fordított villával a kerék majd hozzáért a villaszárhoz. Menet közben jól csillapított, ezért összeraktam egy 20mm átütős aggyal úgy, hogy csináltattam bele átalakító tengelyt mely 12mm-re szűkített, 8-as tőcsavarral. Sokkal jobb lett, még a nagy tárcsát is bírta, de végül csak mennie kellett. De ki kellett próbálnom.

Erre ajánlom

Úgy néz ki, hogy aki nem allergiás a hajlásra(mint én), vagy nincs 110 kiló(mint én :-), és akar egy egyedi villát, annak jó lehet!

Ennyiért vettem
28000
Mért tömeg
1600 g
Csatolt képek
Suntour Swing Shock első teleszkóp
itt még egyben
Suntour Swing Shock első teleszkóp
itt még egyben
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nesa avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon merev ez a Suntour első teleszkóp.
- A csillapítása nagyon jó (igaz szokni kell)
- 160-as tárcsa és BB5 kombináció semmit nem csavar rajta (85 kilós vagyok)
- Sarat nagyon tűri a Swing Shock :)
- Úgy hirdetik, hogy ezt a villát nem kell karban tartani, ami persze nem igaz, de tény: nem áll annyi alkatrészből mint egy hagyományos teleszkóp.
- Nagyon sok rögzítési pont található rajta (pl bowden rögzítés, ami piros pont)

Hátrány

- A csillapításnál lévő gumigyűrű néha olajozásért "nyüszített"
- Alapból ~80 kilós rider-re van hangolva, viszont ha már bent van a rózsa, akkor nem lehet állítani...

Tapasztalat

28-as városi gépbe kellett. Előtte merev villa volt benne, de cseréltem erre. Nagyon nem bántam meg. Ezt a villát egy öszvér villának mondanám. Se nem teleszkóp, se nem merev villa, hanem a kettő keveréke a Suntour Swing Shock. Nagy sebességnél merev villa, kis sebességnél teleszkóp szerűen csillapít. 30mm írnak csillapításra, de érzésre többet hoz. Bitang merev, de tényleg. A tárcsafék meg sem kottyan neki. Ami fura, hogy csillapításnál előre mozdul el (elsőnek azt gondoltam: ezt fordítva szereltem be?!). 
LOCK nincs rajta (a felépítéséből adódóan), kiállva tekerésnél viszont csillapít / mozog  rendesen, akkor egy LOCK jól jönne. 

Erre ajánlom

Aszfalt, kisebb túra. Városi 28-as kerókba tökéletes választás.

Ennyiért vettem
25000
Csatolt képek
Suntour Swing Shock  2013 első teleszkóp
28 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tomy80 avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Én fitness kerékpárba építettem be a Swing Shock villát. 622/28- as gumikat használok, merev villával eléggé rázott az eleje. Ezzel a villával sokkal kényelmesebb menni, és kíméli a kereket is az ütésektől. 30 mm a rúgóút, de bőven elég még enyhe terepen is, persze nem ugratásra tervezték. Nagy előnye a teleszkóppal szemben hogy áramvonalas, jóval könnyebb, és nem rugózik feleslegesen. A feszesség állítható.

Hátrány

Nem találkoztam negatívummal.

Erre ajánlom

Város, országút, könnyű terep, túra

Ennyiért vettem
22500
Mért tömeg
1570 g
51 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

30 mm


 
rugózás:

Spirálrugó


 
külső szár:

Magnézium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

Acél


 
fék kompatibilitás:
  • "V"-fék
  • Tárcsafék

 
színválaszték:
  • Fekete
  • Fehér

tömeg:

1570 g


 
ajánlott felhasználás:

Trekking


 
további információk:

Karbantartást nem igényel


Robbantott ábra

robbantott ábra
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Swing Shock kiállva tekerés közben hogyan viselkedik?
5 válasz
utolsó: 2012. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Swing Shock termékkel kapcsolatban: