Suntour XCP 75-LO első teleszkóp

15 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2004
  • Listaár: 31.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




gé avatar
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szépen néz ki, támogatja a 10 centit, olajpatronos csillapítás--->(legalább van benne valamilyen, és állítható a sebessége, csak akkor lockol, ha fullra eltekered) lehet tuningolni. könnyű magnéziumláb
Hátrány
könnyen le lehet koppantani gyárilag, kár hogy 28-as a becsúszó, ha 30-as lenne, akkor tökéletesen meg lennék vele elégedve, bár szerintem így is erős, mer acélból van, de mindenesetre merevebb lenne 30-as becsúszóval. lehet, hogy tárcsa csavarná---->nemtom azzal még nem próbáltam.
Tapasztalat
nos, én csináltattam hozzá fémből nyomórudat, 2 centivel hosszabbatt a gyárinál, így kihúztam 10 centisre. A gyári zsírt (masszát) kitakarítottam belőle, és olajjal kentem be minden alkatrészt. naon finoman mozog. tuningötletem az, amit már próbálgatok, hogy nyílt olajfürcsit rakok bele. nagyon egyszerűen: kiszedem az olajpatront, és helyére berakom a gyári nyomórudat (amin persze nincs negatív rugó(gyengébbek kedvéért felkoppanásgátló)), a teló tetejére csináltattam egy fémkupakot. nah, ebbe a szárba töltök olajat, naggyából annyit, hogy ellepje a gyári nyomórúd tetejét. így az olaj a becsúszó és a nyomórúd között fog csordogálni. a másik szárba hagyom a csináltatott hosszab nyomórudat, (aminek már persze van negatív rúgó a végén) plussz benne van még a nagyrugó. jah, egyébként összecsrélem a két szár alkatrészeit, mert az egyikben kisebb lyuk van az alján. lehet, hogy a rugóban lévő rugóstoppból (lekoppanásgátló) levágok agy kicsit, hogy teljesen bemozogja a 10 centit. tehát csak az egyik szárba öntök olajat. célszerű lenne egy jó fajta szimeringet venni az olajos szárba, hogy ne engedjen el olajat, de ideiglenesen egy gyorskötegelővel húzom össze a szimeringet. ( bevállt módszer, minimálisan enged olajat) a telót majd tesztelgetem, és lehet, hogy sűrűbb, vagy hígabb olajat öntök bele (meglátom, hogy mennyire csillapít) az egészbe az a jó, hogy szinte semmi pénzt nem kell rákölteni. bátran ajánlom mindenkinek, aki kiskorában sokat legózott, és szeret ügyködni ilyen dolgokkal. ennyi pénzért, és plussz egy kis ráfordított munkával naon jó kis teló születik, bár csak 30-as lenne a becsúszó...
Erre ajánlom
street, dirt, meg egy kis freeride, meg persze amit biztos bír: szar xc
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP 75-LO termékkel kapcsolatban: