Suntour XCR LO első teleszkóp

64 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




sanzi89 avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A mozgása egész finom, főleg ha néha az ember lekapja a lábakat, kitakarítja és bezsírozza kicsit. Hidegben (télen) nem használom a bringát, így nem tudom mennyire romlik a teljesítménye
  • Saras terepsen se használom, egy 1.95-ös Maxxis Ignitor van benne, még nem volt gond. De mondom, kb semmi sarat nem kapott
  • V fékkel használom, ezzel semmi gond nincs. Nagy tárcsa azonban biztos nem ajánlott rá
  • Kotyogást még nem tapasztaltam
  • Sűrű karbantartást nem igényel, évente egyszer leszeded a lábat, kitakarítod, bezsírozod. Ha nagy gondja van úgyse szerelhető, megy a kukába vagy méregdrágán alkatrész, ami szerintem nem ér meg
  • Van Lockout, lehet benyomott állapotban is rögzíteni, de nagyon nem használom
  • Az előfeszítést állító müanyag bigyó nem teljesen dísz, egy kicsit változtat a teló beülésén/finomságán, de ne várjunk azért sokat tőle
Hátrány
  • Elvileg 100mm-t mozog, gyakorlatilag nekem 80mm-t sikerül belőle kicsikarnom. Ahhoz pedig, hogy növeljem az utat egy speckó szerszám kell, ugyanis szét kell robbantani eléggé a villát
  • A becsúszó kb 2500 km után kezdett el kopni. Ebben biztos közrejátszott az is, hogy csak aszfalton vagy döngölt földutakon használtam túrázni, mivel másnak hamarabb jelentkezett ez a gond. Azonban mivel csak esztétika nagyon nem zavar
  • A lábakban műanyag persely van, ami ha kikopik akkor kotyog. Cserélni elvileg lehet, de nem tudom, hogy hol találnék hozzá alkatrészt
  • Rengeteg müűnyag! Felejtsék már el a műnyag alkatrészeket...
  • UPDATE: Nagyjából 10.000km asztalfos használat után a jobb becsúszó brutálisan megkopott. De nem a szabadon lévő része, hanem azon a két ponton, ahol a műanyag persellyel találkozik a lábban, a műanyag persely éle koptatta ki a becsúszót! Szerintem ez elég brutális hiba, pont az volna a lényege a műanyag perselynek, hogy az kopjon, mert puhább. Így egy csepp víztől tiszta rozsdás trutymó lesz a lábban minden, pedig a szimering még aránylag rendben van. Súlyos tervezési hiba, ami az összes XCM, XCT és XCR villát érinti, kivéve a 2013-mas XCR-eket, ott már elhagyták a műanyag perselyt - de érdekes, ugye?
Tapasztalat

Nem lenne ez rossz teleszkóp XC-re, de apró hülyeségekkel elrontják. Fogják ezt a teleszkópot, felejtsék el a müanyag perselyt, minden beállító legyen fém, szabványos eszközökkel (dugókulcs, villáskulcs, imbuszkulcs) legyen szerelhető és ténylegesen mozogja ki a 100mm-t mindenféle mókányolás nélkül. Részemről a Lockout-ot el is felejthetnék róla, de ha már van, elfér. 

Erre ajánlom

Csak túrázni, XC-re, de oda szerintem örök életű lenne, ha a fenti pár apró hibát kiküszöbölnék. 

Ennyiért vettem
Bicóhoz adták Epik 50 '10
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR LO szimering
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba?
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR LO termékkel kapcsolatban: