Avid SD 7 fékkar

53 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 7.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



16-30 (53 vélemény)
Rendezés

rigop avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó fogású, masszív, fém fékkar az SD 7.

Finoman lehet még kicsit állítani a bowdenen, nem csak a hagyományos tekerővel, hanem a piros állítóval is.

Rövid.

Hátrány

Kicsit drága, ellenben nem törik el évente, így gyorsan megtérül az ára.

Tapasztalat

A gyári műanyag fékkarokat cseréltem le ilyen fém Avid-ra, ég és föld a kettő. Végre nem hajlik el nyáron, pontosan adagolható a fék.

Ennyiért vettem
3800
Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
Szerinted hasznos?

townyka avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Kiváló minőségű, erős anyagból készült.
  • Ergonómikus: könnyen elérni a fékkart és a fogása is kényelmes.
  • Finom mozgása van, szépen  lehet adagolni a fékerőt.
  • Szimmetrikus kialakítású így jobb ill. bal oldalra is egyaránt felszerelhető.
  • Bowdenes tárcsafékkel (Hayes Mx4) és V fékkel (Avid SD 5) használom és kiválóan működnek.
  • Kettő állítási lehetőség, amivel egyedire lehet állítani a féket.
Hátrány
  • Egy dolgot említenék meg, hogy a bal oldali fékkar kicsit lötyög, de fékezés közben egyáltalán nem zavaró és a fékhatás sem csökken.
Tapasztalat

Sokkal jobb mint a Gepida által a bringámhoz adott Logan fékkar. Kis erő kifejtésre rögtön teszi a dolgát.

Erre ajánlom

Azoknak akik, jó minőségű fékkart szeretnének a kerékpárjukhoz. V fékhez és tárcsafékhez bizotsan, hogy jó döntés az Avid SD 7 fékkar.

Ennyiért vettem
5500 Ft/ pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2012 fékkar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

misu26 avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

strapabíró , hajlik nem törik:Dállítható,  minden jó rajta , megéri ezt venni nem fr 5 öt  ugyan az csak ez még állítható is.

Hátrány

sokan nem ismerik és félnek hogy rosszab az Avid SD 7 az fr 5 nél mivel állítható igy azt hiszik kvesebbet bír pedi ugyan az a szint

Tapasztalat

Erre ajánlom

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gentile avatar
28 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Precíz, minőségi kidolgozás, ehhez képest olcsó ez az Avid fékkar.

Hátrány

Nem tudok ilyenről.

Tapasztalat

Valahogy úgy érzem, hogy az Alivio fékkarjaimmal jobban működött a fékem, mint az Avid SD 7-tel, nem tudom megmagyarázni, hogy miért, de azzal valahogy nagyobb fékhatást értem el ugyanakkora erőkifejtéssel. Tavaly cseréltem fékkarokat, egy másik biciklimre lett átrakva az Alivió-s cucc. De, ha azzal megyek, mindíg a fenti következtetésre jutok. Mondjuk az Avidot XT fékkel használom, az Aliviot meg Alivio-val. Lehet, hogy más a behúzása a két típusnak, és jobb lenne azonos márkát használni....

Most olvastam a fórumon, hogy mások is tapasztalták a fentieket ,és ezt a fékkart csak Avid fékkel érdemes használni, mert más típussal gyengébben műkszik.

Erre ajánlom

......................................

Ennyiért vettem
2990
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandesz avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Elsőnek Bend-Zone-t említeném

- Tökéletesen kézhez állítható remekül elérem az SD 7-et

- Avid BB5-ös fékkel nagyon jól, fokozatosan adagolható a fékerő

- Kiválló minőségű fékkar, erős rögzítő bilincs amely stabilan rögzíti a cuccot.

Hátrány

Ilyet még nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Elötte FR5-öt használtam, arra sem volt panaszom, csak azzal sajnos esetem egyet és elhajlott. Működött utána is kiválóan, csak kicsit furán nézett ki a bicón:) Elötte olvastam a Bend-Zoneról akkor már láttam is hogy mi az. Nagyon jó ötlet, le a kalappal érte a gyártó elött. Gondolkoztam azon, hogy veszek egy új FR5 fékkart hiszen egy darab nem nagy összeg belőle. Csak hát olvastam SD7-ről , és gondoltam kipróbálom, eddig nem kellett csalódnom az Avid SD 7-ben. Csak azt a kis piros állítható csavart nem tudom még igazán jól használni. Esetleg ha valaki tudja, hogy pontosan mit lehet vele állítani, és hogy mikor érdemes használni írja meg legyen szíves. Nagyon megköszönném:)

Erre ajánlom

Túrázóknak, amatőr versenyzőknek.

Ennyiért vettem
5500 ha jól emlékszem
Csatolt képek
Avid SD 7  2009 fékkar
Szerinted hasznos?

BHappy avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Meglepő előrelépés az FR-5-höz képest. A piros tekerentyű abszolút király (és kényelmes) megoldás, mivel sokszor van, hogy 'csak' xc-zni megyek és oda legtöbbször szükségtelen a hirtelen nagy fékerő.
Sokkal jobban van csapágyazva (és emiatt finomabban is mozog), mint a hasonló árban lévő fékkarok (pl. Hayesek).

 

Hátrány

Karról kopik a festék.

Tapasztalat

Szerintem abszolút etalon ebben az árkategóriában. Korábban FR-5-öt használtam, ott problémás volt az első és hátsó féket egy szintre hozni, ezt a 'speed dial' remekül orvosolta.

Erre ajánlom

BB7-tel párosítva tárcsa méretétől függően bármire.

Ennyiért vettem
~6.000/pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2010 fékkar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rokarudi avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon jó fogású fékkar, mely ideális V-fékhez és tárcsához is.

Egyszer estem egy nagyon, azt hhittem, hogy a fékkar meghalt. Kicsit meghajlott, de a kar anyagának puhasága miatt vissza lehetett hajtani és csak a festék ment le róla.

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Azoknak ajánlom, akik V-féket használnak most, de nem kizárt, hogy később bowdenes tárcsára váltanak.

Erre ajánlom

maraton, xc

Csatolt képek
Avid SD 7  2008 fékkar
SD 7
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny

- Óriási fékerőt szabadít a tárcsára

- Jól adagolható

- Könnyen és gyorsan állítható

- Merev és erős, bírja az esést

- Szimmetrikus kialakítás

Hátrány

- Nem tapasztaltam

Tapasztalat

Nekem eddig ez a legjobb bowdenes fékkarom, minden szempontból. Előtte törtem a Funn és Shimano karokat sorban és egyik sem volt ilyen merev.

Erre ajánlom

Mindenre, ha egy precíz és tartós fékkar kell.

Ennyiért vettem
kb 6000
Csatolt képek
Avid SD 7  2008 fékkar
Szerinted hasznos?

nsblackmarket avatar
237 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- jól néz ki

- viszonylag olcsó

- ár / érték aránya kiváló

- könnyen beállítható a kedvünk szerint

- nem lötyög vagy kotyog

- a bovden rögzitése a megszokott hagyományos megoldású

- állítható a bovden feszítése a piros tekerővel

 

Hátrány

- nincs neki semmi hátránya...

Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david0202 avatar
46 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

én avid BB5-el használom és szépen adagolható vele

2 helyen is lehet állítani

nagyon kényalmes, 2 ujjas

jó minőségű anyagból van , bírja a nagy ütéseket , eséseket is

bowden rögzítésével sem volt semmi bajom

Hátrány

ilyet nem tudok :P

Csatolt képek
Avid SD 7  2009 fékkar
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tucika avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

nagyon jól visszahúz

minőségi anyagból készült

ár/érték arányba talán az avid fr5 jobb

könnyen beállítható

Hátrány

a tekerőnek semmi értelme nincs rajta

Tapasztalat

Az egyik legjobb fékkarom volt amit nagyon olcsón beszereztem. Könynen lehetett állítani. Nagyonjól visszahúz

Erre ajánlom

triál,dirt,street... mindenre

Ennyiért vettem
5900
Szerinted hasznos?

Tomazzo avatar
35 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Nagyon jól adagolható vele a fékerő,BB5-el használom.
  • Van rajta 1 kis piros tekerentyű,aval lehet állíjtani,hogy mennyire szeretnéd behúzni.
  • Nagyon jó a fogása.
  • Nem lötyög,nem kotyog.
  • Nagyon jó minőségű a kar,a bilincs és a csavarok is egyaránt.Eséseket jól bíjrja.
  • Bowden rögzíjtése jó,bár enyémből kiszakadt a bowden 1 esésnél.
Hátrány

Nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Nagyon jó fékkar.

Erre ajánlom

Olyan embereknek,akik jó minőségű fékkart szeretnének.

Ennyiért vettem
3.000
Csatolt képek
Avid SD 7  2010 fékkar
Avid SD 7  2010 fékkar
Szerinted hasznos?

Don Pepe avatar
50 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Konnyu, szep, eros,Avid, asszem ezzel mindent leirtam rola.Az fr5-tel is meg voltam elegedve,, de ezzel sokkal finomabb  a fekezes,popec adagolhatosag, es finoman allithato a bowdenfeszites merteke.

Minden resze nagyon jo minosegu,jok a csavarok, elvegre a Avid legjobb mechanikus fekkkarjarol van szo, kiveve egy ket horror aru modellt:D

Hátrány

A sotetszurke festekreteg kicsit konnyen serul, pattog lefele, ezt egy ilyen aru karnal jobban is megoldhattak volna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tapasztalat

Popec  v, es tarcsafekkar egyarant, grammanias xc-seknek is teljesen jo sulyban van, amellett dh hasznalatra is megfelel, olyan eros.

Erre ajánlom

Mindenre, xc-tol dh-ig

Ennyiért vettem
passz
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pepsyyy avatar
55 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Bend zone ( esésnél az anyag nem törik, hanem hajlik, így vissza lehet hozni eredeti formájára és ott újra"megszilárdul" )

jól néz ki

nyerges kialakítás

jól állítható

KÖNNYŰ !!!

Hátrány

drága :/ :)

kopik a karrol a festék

van akinél az is hátrány h nyerges, de sz.tem marhajó megoldás :)

Ennyiért vettem
kaptam
Szerinted hasznos?

feke avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jó fékkar! Tudod vele állítani hogy hogyan húzza a bovdent ami szerintem rohadt jó
Hátrány
kicsit lötyög de azt le kell szarni XD
Erre ajánlom
mindenkinek tudom ajánlani aki jó fékkart akar
Ennyiért vettem
olcsón
Szerinted hasznos?

16-30 (53 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

pár vagy db


 
állítási lehetőség:
  • fékkar elérés
  • moduláció

 
szín:

antracit-fekete


tömeg:

175g/pár


 
további információk:

AVID középkategória V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is, felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Speed Dial" technológia: A fékkar menet közben is könnyen az aktuális terepviszonyokhoz állítható
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: Antracit színű ház, fekete kar

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid SD 7 termékkel kapcsolatban: