Magura HS11 féktest

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2013.01.)
  • Listaár: 9.000 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Neuler avatar
49 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
  • Hatalmas fékerő, de érdemes hozzá egy jó merevítőt szerezni mert a hátsó villát is simán szétfeszíti.
  • Nem ereszt sehol, jó, zárt hidraulikus rendszer.
  • A fékkarnál maga a kar fém, a többi műanyag, de nem kell félni ,hogy eltörne, erős.
  • A munkahengerek is fémek természetesen, nem eresztenek.
  • A gyári fékpofa is elfogadható teljesítményt nyújt.
Hátrány
  • Elég nehéz rendesen beállítani a munkahengerek helyzetét a tartóbilincsekben, ez gyakran az őrületbe kerget.
  • A fékpofák nem azonos távolságra húzódnak vissza a munkahengerben, de ez lehet egyedi jelenség, gondot ez nem okoz.
Tapasztalat

4 ujjas fékkarral szerelt régebbi modellel rendelkezem. Elégedett vagyok vele, de a beállítása idegörlő.

Erre ajánlom

Triálra használom hátsó féknek. más felhasználás is elképzelhető persze de nem biztos ,hogy sok értelme van. Trekking gépeken láttam még hasonlót de ha nincs felkészítve erre a fékre a váz/villa és nincs egy erős merevítő (mert amit adnak hozzá az 0) akkor szerintem okozhat sérüléseket a vázban/villában a folyamatos feszítés. Triálra viszont a nagy fékerő és a tárcsafékhez képesti kisebb tömeg miatt merem ajánlani, ha minden igaz akkor a munkahengerek egyeznek a hs33-as fékkel, jelentős eltérés elvileg csak a karban van, így ez jó alternatíva lehet ha nincs keret egy hs33-ra vagy echo fékre.

Ennyiért vettem
11 900 Ft
Csatolt képek
Magura HS11  2006 féktest
Magura HS11  2006 féktest
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fuzzydice556 avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A fék mechanikai ereje brutális. Merev, masszív darab.

- A gyári pofa tartós, egy év alatt 1x kellett utánállítani a féket a kopás miatt. Ez egy mozdulattal megtehető a fékkaron lévő tekerővel.

- Utántölteni a fékfolyadékot csak akkor kell ha szétszereljük a rendszert... legalábbis ez a hivatalos álláspont, nekem még nem kellett karbantartani.

- Nagyon jól lehet adagolni a fékerőt, ezzel nem fogunk fejreállni csak ha éppen azt szeretnénk:-D

- A fékkar masszív, kényelmes darab. 

- Városi közlekedésre ennél jobb fék nem kell szerintem, teljesen elégedett vagyok vele.

Hátrány

- A gyári merevítővel együtt is rendesen feszegeti a vázat a fék, úgyhogy ne erőltessük mert a felni/váz fogja bánni :-D

- A felni+fékpofa kapcsolat korlátozza a fékerőt, hiába tud a féktest olyan erőt kifejteni hogy szétfeszíti a vázat is...

- A V-féknél jobb, de egy hidrós tárcsaféknél gyengébb teljesítmény... aki maximális fékerőre vágyik annak érdemes beszerezni egy komoly tárcsaféket.

- Télen "késik" a fék, érezhetően lomhábban működik. Azt hogy jelentősen csökkenne a fékerő, nem tapasztaltam.

- A fékolaj utántöltése nem olcsó mulatság, de erre ritkán van szükség.

-  A fék még kiengedett állapotban is elég közel van a felnihez. így csak úgy lehet a kereket kivenni ha előtte leeresztem.

- Bringaváztól függ hogy a fékcsövet el lehet-e szépen vezetni. Az én bringámon a gyorskötözős megoldás játszik csak, ami elég rosszul néz ki.

- Összességében bonyolultabb, macerásabb rendszer mint a normál V-fék.

Tapasztalat

- Már összeszerelve kaptam, így a felszerelésről-beállításról nem tudok nyilatkozni.

- Sárban, kemény terepen nem használtam, ötletem sincs hogy arra alkalmas-e.

- Figyelni kell rá hogy a fékpofára, felnire ne kerüljön láncolaj, tisztítószer. Van ami tönkreteszi a fékpofát, a láncolajtól pedig nyikorogni fog erősen amikor fékezünk :-D

Erre ajánlom

- Városi/túra bringára, ha izmosabb féket szeretnél mint a V, de nem akarsz rá annyit költeni mint egy hidrós tárcsafékre :-)

Csatolt képek
Magura HS11 féktest
Magura HS11 féktest
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

HS-11


 
anyag:

Alumínium


 
szín:

Fekete-ezüst


 
forgáspontok száma:

2


tömeg:

445 g


 
további információk:
  • Első fék 500 mm fékcső
  • Hátsó fék: 1000 mm fékcső

Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura HS11 termékkel kapcsolatban: