- A 2006-os modell, a mostanitól eltérően még párhuzamosító rendszerrel volt ellátva. Ami szerintem csak az előnyére vált. Sjanos ma már csak az XTR v-féket gyártják ezzel a rendszerrel, dehát érthető, mert akkoriban ez aranyárban volt mint most az XTR.
- Iszonyatos fékereje van. Nincs olyan szitu, hogy még nem állított volna meg időben a Shimano Deore LX.
- Én XTR fékbovdennel-és házzal használom, egy fékváltókarral, de ez most egy Avid SD7-re fogom cserélni, és így szerintem még jobb lessz.
Talán az, hogy a párhuzamosító rendszer miatt egy kissé nyúlós ez a Shimano féktest, de nem sokat nyúlik, és utána egyből fix lessz a pont.
Még az, hogy ma már szinte lehetetlen zsír új darabot beszerezni, mert 2006-ban gyártották. Én egy hónapig vadásztam német E-Bayen, mire normális áron tudtam szerezni teljesen új szettet, eredeti csomagolásban.
Eléggé eszi a fékpofát, de ez érthető hisz brutális a fékereje, és én egy puha Merida fékpofával használom, ami elég gyorsan kopik.
Én nem olyan rég óta használom, mert csak most találtam olyat amit érdemes is megvenni, de ez a három hónap alatt is föl tudok állítani magam előtt egy képet a fékről. Szerintem az XTR után a legjobb piacon kapható v-fék, azért az XTR után, mert az azért súlyban, és kinézetben is veri.
Ha egyszer jól beállítod (ami azért nem könnyű), akkor utána hosszú ideig hozzá sem kell nyúlnod, max fékpofát cserélni.
UPDATE!!!
Idén vettem új Avid SD7-es fékkarokat, valamint Piros Ritchey fékpofákat. Ezzel hatalmast változást értem el mind a fékerőben, mind a nyúlósság terén. Jóval kevésbé nyúlik (bár még érezhető), és a fékhatás is nagyon sokat javult! piros Ritchey pofának köszönhetően jobban adagolhjató a Deore LX, és erősebb is!
Mindenkinek, aki jó áron, jó állapotút tud beszerezni ebből a 2006-os verzióból. Még magyarországon is találni belőle főként használtat a sok ... tárcsafékre váltó ember miatt, aki a "fantasztikus tárcsafékek" miatt túlad egy ilyen kincsen.