- teszi a dolgát
- véleményem szerint gyors
- a Shimano XTR-hez képest sokkal jobban látható a sebességi fokozat mutatója (az XTR-nél a váltó bovdenházán van rajta ilyen átlátszó csőben)
- (bár ez igaz minden fékváltó karra) ha emelkedőn a kormányszarvakba kapaszkodok, akkor kis- és gyűrűs ujjal tudok fel- és le váltani, ami szerintem nagyon jó dolog
- öcsémnek van Shimano XTR fékváltó karja van, ahhoz képest az LX-nek kicsit nagyobb a holtjátéka, de nem zavaró, kevésbé lehet véletlenül elváltani arrébpakolászásnál :)
- az első váltó legnagyobb tárcsájára kicsit nehéz felküzdeni a láncot, de inkább csak megszokás kérdése
- ami a legnagyobb hátránya szerintem (mert ezen nem lehet változtatni) az, hogy nagyon kevés hely van a markolat és a fék kar háza között (pedig vékony markolatom van, de) alig férnek el az ujjaim, pedig nem vastagok...
- nem olyan szép a Deore designja mint a Shimano XTR-nek
Az elején nagyon furcsa, hogy az első váltó felfelé vált ha lefelés nyomod a kart, a hátsó pedig ha felfelé húzod a kart, lefelé váltásnál meg fordítva. Ennek egyszerű magyarázata van, nehéz felváltani az első váltóval és a kart lefelé tolva lehet al egnagyobb erőt kifejteni, ezért ez az "összevisszaság"... de azért nem kell sok idő, hogy megszokja az ember.
A hátsó váltóval lefelé egyszerre kettőt lehet váltani, felfelé csak egyet.
Bár még csak egy hete van meg a Deore (2012.09.09-én vettem bringával együtt) azóta túl vagyok vele a 100. km-en. Így tartósságáról, stb még nem tudok nyilatkozni, de (több kilóméterrel) később frissítem a véleményezést, addigra okosabb leszek... :)
- Teljesítmény: 4 (eddigi tapasztalataim szerint megvagyok vele elégedve és nagyon szeretem is, de a hátrányok miatt még akkor sem adok neki 5-öst)
-
Ár/Teljesítmény arány: 5 (mert ennyit bőven megér)
Tipp: Egyelőre semmi tanácsot nem tudok adni vele kapcsolatban talán annyit, hogy bilincses kormánymarkolattal kényelmesebb lehet, mert amint fentebb írtam alig fér el a kezem a váltó részétől (a nagy bumszli, amin a sebességmutató is van), ezt megoldaná, ha nem kéne odaszorítanom a markolathoz, de ha nem szorítom oda, akkor a markolat könnyebben elforog/elcsúszik, de ha bilincses markolatom lenne például (bár nem szeretem), akkor a fékváltó karokat beljebb is tudnám rakni és akkor jobban elférnék + nagyobb erőt is tudnék kifejteni, szal a felfelé váltás is könnyebb lenne.
Kényelmesen és viszonylag gyorsan váltogatni a sebességek között, terepviszonyoktól függetlenül...