Shimano SLX 2018 hajtókar

39 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 52.000 Ft

Shimano SLX M675 hajtókar csapággyal
20.000 Ft
új árához képest: -62%

Shimano SLX M660 175mm integrált hajtókar
15.990 Ft
új árához képest: -69%

Shimano SLX FC-M 7100 eladó új
37.500 Ft
új árához képest: -28%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



16-30 (39 vélemény)
Rendezés

annusgabor12 avatar
66 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

merev

tartós tányérok

a váltás tökéletes sram és shimano xt láncal is

én még nem amortizáltam le

se törés se csavaridás

spd cipável nem kopik a festés :D

 

Hátrány

drága

a középrész nekem felmonta a szolgálatot 2000-km után ez szégyen egy ilyen alkatrészél

 

Erre ajánlom

versenyzésre

Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
Shimano SLX  2009 hajtókar
Shimano SLX  2009 hajtókar
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xcarlos avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- igényes kidolgozás, kiváló minőségű felhasznált anyagok.

- az én stílusomhoz tökéletesen megfelelő merevség.

- ideális tömeg/minőség/ár arány, (főleg a XT (770)-hez képest).

- Sram 971/991 láncokkal használtam a hajtóművet, a váltásteljesítmény számomra tökéletes volt.

- Kb. 1800km alatt minimális kopás a nagytányéron (60% aszfalt / 40% terep).

-  az SLX felületkezelése is hibátlan, spd pedál révén a cipőm persze nem is érhetett hozzá.

- a középrésszel sem volt gondom, ha a menetes rész rendesen be volt zsírozva összeszerelésnél.

 

Hátrány

Talán a középcsapágy-ház külső, barázdált részének (Alu) "érzékenysége" a gyári, Shimano célszerszám körmeire. 2-3 szétszerelés után (karbantartás céljából) meglehetősen elhasznált kinézetet mutat... (persze ez nem a hajtómű, hanem ezen csapágyház széria "gyengesége")

Tapasztalat

Nem bántam meg a vásárlást. :)

Erre ajánlom

XC hobbi/verseny, edzés, túra, stb.

Ennyiért vettem
80 Euro
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
HFS Pro
Shimano SLX  2010 hajtókar
HFS 3000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

djbahool avatar
56 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon merev a Shimano SLX, egy négyszögtengelyes Alivio hajtás után meg plána.

Tanyérok idáig tartósnak bizonyulnak, de még túl sok km nincs bennünk.

A festés egyenlőre nem kopik a hajtókarokról, a váltás tökéletes.

Hátrány

Nos egyenlőre nem tudok ilyenről, bár biztos vannak jobb és drágább hajtások, de nekem ez több mint tökéletes.

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Shimano SLX  2011 hajtókar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DannyL81 avatar
23 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • HG53 Deore lánccal tökéletes a váltás.
  • Könnyű, XT-nél is csak kb. 20g-al nehezebb az SLX, de jóval olcsóbb.
  • Tökéletesen merev hajtást biztosít.
  • Szerintem a legszebb hajtómű. Na jó XTR is gyönyörű, csak ugye annak az ára is az. :)
  • Kopást eddig nem tapasztaltam.
Hátrány
  • ilyen nincs :)
Tapasztalat

Nekem a 170mm-es hajtókarral szerelt változat van. Csak ez volt készleten, sajnos a 175-ös SLX elfogyott amikor vettem. Kicsit tartottam tőle, de semmi változást nem vettem észre a 175-öshöz képest, így a félelmem alaptalan volt.

Viszont így 5mm-el magasabb lett a gép, ami terepen jól jöhet, később ér le a pedál.

Nekem nagyon bejött ez a Shimano hajtókar, szeretem.

Ennyiért vettem
90 EUR
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
Shimano SLX  2010 hajtókar
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lgabster avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Brutálmerev ez a Shimano hajtókar! XT-vel egy szinten van (próbáltam azt is - tapasztalat)
- Tányérokra könnyen dobálja a láncot az e.váltó
- Minden szituációban használható fogkiosztás (44-33-22)
- Tartós felületkezelés. Kapott már pár követ sajnos a hajtókar, de a festéken karc alig fellelhető
- Integrált nagymérető középcsapágy
- Könnyű karbantartás

Hátrány

-

Ennyiért vettem
új gépből bontva vettem 30e-ért
Mért tömeg
889 g
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kakukkmarci avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az előző Truvativ Isoflow Power Spline  hajtóművel is elégedett voltam, de kevés volt a 44 fogas "nagy" tányér, az SLX 48 foggal indul, ezáltal gyorsabb tudtam lenni. Komolyabb emelkedőkön sem hiányzik a kisebb fogszám.

Merev mint a Gellért-hegy, akkor sem tekeredett, amikor még 105 kg voltam.

A festése is jól bírja magát, cross bringán is jól néz ki.

Hátrány

Az árát említhetem csak hazai honlapokon láttam már 50 000 Ft fölött is, ami erős rablás.

Tapasztalat

Német webáruházból vettem Euróért, 30 000 Ft körüli összegért, komoly javulást hozott, bár előnyei ennek inkább csak hosszabb távon jelentkeztek. Több mint 10 000 km megtétele után kemény emelkedőkön jó érzés, hogy nem pazarlódik el az  energia a hajtóműnél. Az integrált csapágy is remekül teszi a dolgát, semmi hangja.

Az általa hozott minőség és teljesítmény javulás ott mérhető le, hogy egy jól ismert emelkedőt vele gyorsabban keményebb áttétellel küzdöttem le, mint korábban.

Erre ajánlom

Komolyabb túrázóknak akik szeretnek gyorsan menni, de a komolyabb emelkedőknek is nekivágnak

Ennyiért vettem
32 000
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
SLX 48-as
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Eddigi legjobb hajtókarom, teljesen merev minden irányban, elpusztíthatatlannak tűnik :).

A nagy tányér nem tartós, de a többi igen.

Középrész jóféle, érdekes, hogy amire a tengely felfekszik az műanyag.

Könnyű szerelés, otthon simán összerakható, két célszerszámot kell megvenni (shimano TL-fc32 és TL-fc16).

Nagyon tartós a felületkezelés/festés.

Hátrány

Nem fér el alatta a boxguide, sufnis megoldásokkal lehet csak összerakni vele. (én ragasztóval oldott meg, eddig bírja (2 hét)) A probléma egyébként, hogy a boxguide csavarjai ütköznek a kistányér rögzítőfurataival.

 

 

Tapasztalat

Gyakori panasz, hogy távol van a két pedál egymástól (nagy q-faktor), de engem egyáltalán nem zavar, így is keskenyebb az előzőmnél :D .

Erre ajánlom

Sajnos extrém használatra kevésbé való az említett hátrány miatt, amúgy mindenre.

Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
Shimano SLX  2010 hajtókar
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Castor A. avatar
87 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Viszonylag könnyű, nem mozog/kotyog, csendes. Jól néz ki.

Hátrány

Olyat én még nem tudok... ;)

Tapasztalat

Az ára talán kicsit húzós, dehát bringában volt szóval no problem XD

Eddig csak a két nagyobb tányért használtam, de szerintem azokkal bárhol el lehet menni.

Erre ajánlom

Bármire, ami nem DH, FR, Trial :D

Ennyiért vettem
Bicóban volt
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
Shimano SLX  2010 hajtókar
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sovjetgyerek avatar
135 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Oldalról , és hajtás irányban is nagyon merev.

tányérok eddig tartósnak bizonyultak

nagyon patent a váltás SLX elsőváltóval valami Shimano láncal

Gyári középrész is nagyon patent nem recseg stb...

egyelőre a festés nem kopik ,de majd elválik a használata során.

Hátrány

nincs neki

Erre ajánlom

minden

Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
5 olvasó 20%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radnaib avatar
64 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

merev

tartós

kozéső tányér acél kompozit

cipo nem ér hozzá nem kopik

jo a design

létezik több kivitelbe is én 175mm-est használok

létzeik két tanyéros is rock guarddal

Hátrány

nem tudok

Tapasztalat

eddigi legjobb karom. szeretem

Erre ajánlom

AM

Ennyiért vettem
40000
Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SiMoon avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Maszív, erős, semmi nyekergés, kattogás, szépen egyenletesen hajtható

Az egyik legdizájnosabb hajtókar sztem, némely magasabb árúnál is jobban néz ki

láncot halkan vezeti.

Hátrány

nem tudok hibát mondani...

Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zotti avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Eros, merev, nem kotyog, integralt csapagy, (szerintem) szep, viszonylag olcso.

Hátrány

Ha dzsundzsaban vagy porban csapatok hosszabb ideig, akkor a felso tanyerra neha nehezen megy a valtas.

Tapasztalat

Egy M532 deore hajtokart csereltem le erre, mert vlmivel konnyebb es merevebb is, ami XC-AM felhasznalasnal jol jon, illetve le volt arazva :)

Amugy alig nehezebb az XT hajtomunel, mivel csak lanctanyerban kulonboznek lenyegeben..

Ugy fel eve hasznalom, a fogak nem nagyon kopnak eddig, egyedul a nagytanyerra valtassal vannak gondjaim poros/saras bevetesnel.

Erre ajánlom

Mindenes.

Ennyiért vettem
32000
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 hajtókar
Shimano SLX  2010 hajtókar
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bandee1219 avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon merev, nem hajlik, hála a kialakításának és anyagának.

A váltás finom, csaendes (Shimano lánccal használom).

A középrész nagyon szépen, könnyen forog (a másik, monoblokkos bicajom... ég és föld!)

A dizájnj sem utolsó szempont, nagyon szép, dísze lehet a bicajnak

Hátrány

A nagy tányéron fedezhető fel leghamarabb a kopás (az anyaga miatt), de még nem vészes  (kb. 1000-1500 Km után sem), XT cserét javasolnak rá, ha eljön az ideje.

Tapasztalat

Bicajon volt, így "kénytelen voltam" megvenni, de természetesen nem bántam meg, magam is ezt választottam volna, hiszen a nagyobb típusok már irreálisan drágábbak (XT, XTR)

Erre ajánlom

XC, városi tekerés, stb.

 

Másik típusa is van (36-22), azt (gyárilag) DH-ra is

Ennyiért vettem
Bicajon volt
Mért tömeg
889 g
Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

halhy avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Szépen.és precizen elkészített hajtómű.

Teljesen merev semmilyen irányba nem mozog,kotlyog.

A lénctányérok még nem koptak 6hó után,majd meglátjuk.

Sima akadály mentes vele a váltás,én Hg-53 láncal használom.

A közép részre sincs panaszom,tökéletesen teszi a dolgát.

Nem hajlik nem csavarodik,pedig 95kg vagyok.

Spd-vel használom,igy egyáltaln nem kopika festése,mert nem ér hozzá.

 

Hátrány

Nem tudok.!

Akinek 1 ilyen hajtómü szétmegy biztos hogy nem rendeltetés szerü használattól.

Erre ajánlom

bármire, kivétel ugra bugrára!

Ennyiért vettem
30eFt
Csatolt képek
Shimano SLX  2011 hajtókar
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BF2 hungarolada avatar
140 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

shimano oldalán 889gramm van és szerintem nem nehéz! Fura módon egy trekking bringánra rakták, de nem rossz. Emellett erős is és az mtbr-en is csupa jó vélemény van róla :)

integrált tengelyes és igényes

Hátrány

nincs

Tapasztalat

Keveset használtam, de nagyon merev hajtás tőle és jó érzés jól gyosítható géppel ;) Szerelésnél figyelni kell, hogy megfelelően húzzad meg a csavarokat és ahova kell kerüljön zsír is... ha nem húzod meg jól akkor elnyalődhat a tengely vége

Erre ajánlom

am, endúrózás, itthonra dh-zni is jó lenne vele(nem hiszem,hogy gyengébb mint a holzfellerem)

Ennyiért vettem
bringával volt
Mért tömeg
889 g
Csatolt képek
Shimano SLX  2009 hajtókar
Shimano SLX  2009 hajtókar
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (39 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • FC-M7000-11-2
  • FC-M7000-11-1
  • FC-M7000-11-B1
  • FC-M7000-11-B2

 
fogszám:
  • 34-24 fog, 36-26 fog, 38-28 fog (FC-M7000-11-2)
  • 30 fog, 32 fog, 34 fog (FC-M7000-11-1)
  • 30 fog, 32 fog (FC-M7000-11-B1)
  • 34-24 fog, 36-26 fog (FC-M7000-11-B2)

 
hajtókar hossz:
  • 170 mm
  • 175 mm

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
furatszám:

4


 
hajtókar anyaga:

Alumínium


 
külső lánctányér anyaga:

Alumínium


 
középső lánckerék anyaga:

Acél/karbon kompozit


 
belső lánctányér anyaga:

Alumínium


 
hátsó fokozatok:
  • 10 (FC-M670, FC-M677, FC-M672)

 
láncvonal:
  • 50 (FC-M670, FC-M672)
  • 48,8 (FC-M677)

 
további információk:
  • Megbízható pedálozási hatékonyság veszteség nélkül »»Új 3D kompozit fogaskerékfog-anyag az egyes fogaskerekek terheléséhez optimalizálva
  • Az erő és az alacsony tömeg megfelelő egyensúlya a HOLLOWTECH II hajtómű-kialakításnak köszönhetően »»Továbbfejlesztett hajtási merevség »»Szűk áttétel tartomány a minimális váltási ugrások és a ritmus fenntartása érdekében (FC-M7000-11-2) »»Továbbfejlesztett láncmegtartá

tömeg:
  • 739,8 g (FC-M7000-11-2, 34-24 fog, középcsapágy nélkül)
  • 761,4 g (FC-M7000-11-2, 36-26 fog, középcsapágy nélkül)
  • 788,7 g (FC-M7000-11-2, 38-28 fog, középcsapágy nélkül)
  • 699,3 g (FC-M7000-11-1, 30 fog, középcsapágy nélkül)
  • 715,4 g (FC-M7000-11-1, 32 fog, középcsapágy nélkül)
  • 721,1 g (FC-M7000-11-1, 34 fog, középcsapágy nélkül)

 
színválaszték:

Fekete


 
középcsapágy:
  • BB-MT800
  • BB-MT800-PA

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.