Suntour Epicon Lorp hátsó rugóstag

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.09.)
  • Listaár: 42.517 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

kanpulyka avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- nagyon kedvező ár

- lock out

 

Hátrány

- a lock out kapcsolója lehetne masszívabb, stabilabb

Tapasztalat

Enduro bringámban eredetileg egy szutyok Xfusion rugóstag volt. Az alkatrész nem hozott zavarba az állítgatási lehetőségekkel, a csillapítást lehetett állítani, később ez a dilemma is megoldódott: teljesen tönkrement, így nagyjából az áruházi össztelósok szintjét hozta. 

Hosszas fontolgatás után levegős tag mellett döntöttem és kiemelt szempont volt az ár. Nem vagyok profi, olyan sokat nem is megyek, hogy érdemes lett volna 100-150.000 Ft-ot költeni valami hightech cuccra. 

A tag működése teljes megelégedésemre szolgál. 100 kg-os testsúlyomhoz is tökéletesen be tudtam lőni. Nagyon sokat megyek a bicóval aszfalton is, még kisebb kátyúkat is szépen kimozog, terepen is jól működik. Egy-egy nagyobb ugrásnál is szépen csillapít, még nem koppantottam fel. Kifejezetten kulturált a mozgása, csak akkor kezd pogózni, ha rossz fokozatot választok, de hát akkor váltok és kész. A csillapítást nem nagyon tekergetem, egyszer beállítottam, jónak találtam, nincs kedvem túl sokat kísérletezni vele. A lock out hasznos és jól működik, talán itt mondható el az egyetlen negatívum: a kapcsoló fül túlságosan könnyen mozog, kicsit a lötyögés határán van, így előfordult, hogy a lock outból magától visszakapcsolt. Ha valaha sérülni fog, akkor ez az alkatrész lesz az.

A levegőt tartja, két hónapja nem volt szükség újrapumpálni, ezzel nem lesz gond. Némi olaj megjelenik a becsúszószáron, de ez a működésben még nem jelentett érzékelhető változást. A tömegét nem mértem, de ez nekem nem is szempont, vicces lenne egy mázsás bringásnak grammokon aggodalmaskodnia. Mivel tavasz óta használom, nem tudom, hogyan viselkedik majd hidegben, tartósan hogy bírja az igénybevételt.

Összességében eddig nagyon jól bevált, nem bánkódom azon, miért nem vettem drágábbat-jobbat. Meggyőződésem, hogy egy dupla árú taggal sem mennék jobban, nem jelentene lényegi különbséget a menettulajdonságokban.

Erre ajánlom

Aki szeretne egy olcsó, de jól működő levegős tagot, annak érdemes megpróbálnia.

Ennyiért vettem
41000 Ft
Csatolt képek
Suntour Epicon Lorp  2014 hátsó rugóstag
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
méret:

190 / 50 mm


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van


Beállítási lehetőségek

 
lock-out:

van


 
további beállítások:
  • levegőnyomás
  • csillapítás

tömeg:

265 g


 
ajánlott felhasználás:
  • all mountain
  • enduro

 
további információk:
  • Anodizált felület
  • 6061 alu alapanyag

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon Lorp termékkel kapcsolatban: