2011 februárjában vettem használtan a kerékpáromhoz ezt a Shimano hátsó váltót, így nem tudok nyilatkozni az előéletéről, de tudomásom szerint versenyzőé volt a bringa, így gondolom rendesen igénybe volt véve.
Amikor megvettem a bringát, még nem volt annyi tapasztalatom, így utólag vettem észre, hogy az alsó váltógörgőnél kicsit el van görbülve a váltótest felé eső belső kanál (amit szerintem nem lehet cserélni :S), így az a lánc, lánctányérok, fogaskoszorú síkjából kicsit kilóg ez a Shimano hátsó váltó. Ennek a tapasztalatlanságom mellett az is lehetett az oka, hogy akkor semmit nem vettem észre belőle, hibátlanul váltott, mivel jól volt beállítva. Ez utóbbit azóta én is tapasztaltam, hogy néhány mm-nyi csavarodást simán ki lehet kompenzálni a váltó beállításaival. Természetesen sűrűbben kell állítgatni, mert a rázkódás ilyen formában gyorsabban elállítja a rendszert, de Nekem ez szimpatikus. Tegyük hozzá azt is, hogy SGS rendszerű az én váltóm, úgyhogy van is azért benne "puffer".
Szintén a megvétel utáni és az azóta összegyűlt tapasztalathoz tartozik, hogy a megvételkor kicsit úgy éreztem, mintha puha lenne, és kicsit lassú is a Shimano SLX (Deore váltókarokkal használva). Ugyanakkor közben, ahogy javítgattam, rájöttem itt is a csízióra. Egyrészt, most télen szétszedtem és bezsíroztam amennyire tudtam, aminek hatására elkezdett nagyon állatul feszíteni, másrészt rájöttem arra is, nagyon nem mindegy Neki, milyen a lánchosszúság. Sram PC-951-es lánccal hajtom, és maga a lánc anyaga, vastagsága OK, viszont azt vettem észre, hogy miután kiszedtem néhány szemet, még így is berezonált az alsó görgőnél a kanál, tehát valami laza. Mivel a lánchosszúságot nem egészséges a végtelenségig rövidíteni (különben keresztváltás esetén biztos váltótörés :)), így agyaltam rajta, mi lehet a probléma. Aztán megtaláltam a lényegét annak a csavarnak, ami a váltót "nyomja rá" a fogaskoszorúra, kicsit eresztettem rajta, és láss csodát, rendesen kifeszítette magát, azóta hibátlanul teszi a dolgát a Shimano SLX.
Ezen kívűl tetszik benne, hogy bowden-cserénél, miután beállítottam a két szélső állást és váltókarnál középre a bowden-feszítő csavart, behúzom a bowdent és kész :). Nem kell vele tovább sz@rakodni, a 4-5 fogaskeréken kívűl az összes többinél tökéletesen pozícióba teszi magát. A 4-5 is gondolom azért, mert ott érezteti a legjobban a hatását a váltókanál görbülete, de azt kb fél csavarásnyi bowden feszítéssel megoldom.
Egyébként jól is néz ki ez a Shimano hátsó váltó, úgyhogy én nagyon meg vagyok vele elégedve, talán az árát kivéve. Most már 3 éve gyártják, nagy a piaci penetráció és kiforrott a technolgia, lehetne igazán olcsóbb is... csak sajnos (ár tekintetében) még mindig nagyon kedvelt, ami a Shimano SLX tudását illetően nem is csoda :)