Nagyjából ami előttem írtak. Szép, csendes, stb. blablabla...
Eddig nem tapasztaltam, de nekem nagyon sokba volt. Hogy miért, lásd lejjebb.
A gyári noname agy cseréje során választottam, mint ésszerű kompromisszumot: kedvező ár, garantált jó minőség. Megvettem egy szaküzletben, utána beszereltettem egy műhelyben. Fontos tudni, hogy nem varrógép, vagy mosógép, hanem kerékpárszervizként hirdette magát, úgy is működött. Nagyjából egy hétig élveztem a már ismertetett előnyöket, amikor egy fékezésnél csatt, csörgés-zörgés. Azonnal megálltam, majd rápilláztam hátsóra, mert onnan jött az ijesztő zaj. A féktárcsa petyhüdtem lógott, ami nem csoda, mert már csupán 2 torx tartotta, az is kilazulva. Először azt hittem, ennyivel megúsztam, de azután kiderült, az egyik csavart valósággal kitépte a furatból a tárcsa és másik is roncsolódott. A képek önmagukért beszélnek.
A Shimano forgalmazója bevizsgálta és szakvéleményt is adott: a hibát szakszerűtlen szerelés okozta, nem megfelelő csavarok használata és/vagy túlhúzása. Az agy javíthatatlan.
A vétkes szerviz munkatársa csak hümmögött, de úgy vélte, ők mindent jól csináltak. Lehet erre mondani, hogy fogyasztóvédelem, meg per stb. de én is elkövettem azt a hibát, amit szerintem sokan ebben az országban: nem kértem számlát és munkalapot a melóról. A hullaszállítóban már nem illik erőlködni, én sem akarok az üggyel tovább foglalkozni, így újból megvettem az agyat - most van egy tartalék alkatrésznek való.
A tanulság eléggé nyilvánvaló: ha nem olyan a szervizünk, hogy tűzbe tesszük értük a kezünket, akkor a melóról kérjünk számlát és pontos munkalapot.
A jól beszerelt agy azóta is kifogástalanul működik, szóval mindenkinek.