Shimano DH-3N20 kerékagy

20 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.02.)
  • Listaár: 8.300 Ft

HASONLÓ kerékagy TERMÉKEK




taps77 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Teljesen karbantartásmentes

- Megbízható

- Esztétikus

- Elhanyagolható ellenállás

- Vége az elemcseréknek / akkutöltögetésnek / elveszett első-hátsó lámpáknak

- Kitűnő fényerő - szinte rögtön elindulás után és alacsony fordulaton is, jobban világít mint bármilyen, elemes-akkus külső lámpa

- Sokkal jobban látsz és látszol ! Ez igazán növeli a biztonságot, mert a külső lámpa otthonfelejtése / lemerülése nem fog veszélybe sodorni !

Hátrány

- Utólagos vezetékezés igényel egy kis otthoni barkácsmunkát

- Egyszeri nagyobb beruházás

Tapasztalat

Négyen vagyunk a családban, rendszeresen túrázunk évek óta. Két éve a kisebbik fiamnak vettünk egy Gepida Alboin-t, azon gyárilag volt Shimano agydinamó+ világítás szett. Hát nem lehet leírni  a különbséget, felülsz, mész, és ha sötét van, felkapcsolod a lámpát, ami működik ! Nincs keresgélés indulás előtt, nincs lemerült elem / akku, nincs filó reggel hogy vajon ránk esteledik-e stb. Mostanra átszereltettem az összes bringánkat, gondolkodás nélkül.

Hogy nehéz ? Ez azoknak szempont, akik patikamérlegen mérve grammokban fejezik ki a bringájuk minőségét, és versenyeken századmásodpercekért harcolnak, de ők nem fognak rossz látási viszonyok közt, netán közúti forgalomban kerekezni.

A Gepidán gyárilag van vezetékezve, nagyon elegánsan, az utólagos otthoni vezetékezés igényel egy kis bütykölést, de sokan (pl. én is) ezt kifejezetten szeretik.

A kerék átfűzése nem gond. Én elvittem egy kis békebeli bringaműhelybe, ahol a mester úr az eredeti küllőket egyszerűen egy lyukkal odébb tette, ezáltal nőtt a keresztezések száma és a kerék még erősebb is lett ! Lehet hogy a gyári előírás is ez, mert az agyon a körátmérő - ami mentén a küllőlyukak elhelyezkednek - pont annyival nagyobb, hogy ezt simán meg lehetett oldani. Tehát nem kellet új, speciális méretű küllőszetteket beszerezni. Érdemes megjegyezni hogy a Shimano agyból mindenféle lyukszámú változat kapható, egyszerűen számoljátok meg a küllőket a kereketeken mielőtt a megfelelőt megveszitek (ált. 32).

Tény hogy költöttem erre a bulira: 3 x 8.500 (agyak) + 3 x 2.000 (hátsó lámpák) + 3 x 3.000 (első lámpák) + 3 x 3.500 (átfűzetés-centírozás) + vezetékek, de ha összeadnám az elmúlt években kiadott pénzt elemekre meg a mind újabb generációs külső lámpákra, meggyőződésem hogy bőven megérte, és ha mégis többe kerülne, fontoljuk meg a nyilvánvaló előnyöket:  jobban világít mint bármi más, és karbantartás nélkül bármikor működik !

Erre ajánlom

A fentebb említett versenyzői réteget kivéve szerintem minden bringának így kéne kijönni a gyárból ! Kényelmes megoldás, és igazi biztonságnövelő tényező.

Ennyiért vettem
8.500
Csatolt képek
Shimano DH-3N20  2010 kerékagy
Agy, fényvisszaverőkkel
Shimano DH-3N20  2010 kerékagy
Agy, kábel a villán
Shimano DH-3N20  2010 kerékagy
Kerék, átfűzés után
51 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
agytest anyaga:

Alumínium


 
tengely:

Acél


 
csapágyazás:

Kónuszos golyóscsapágy


tömeg:

870 g (DH-3N20)


 
furatszám:

36


 
típusszám :
  • DH-3N20

 
további információk:

DH-3N20

  • 6V feszültség
  • 3W teljesítmény
  • 48% hatásfok
  • Fekete, ezüst színben
  • Csavaros tengelyrögzítés
  • Felnifékes kerekekhez
  • 400-716mm kompatibilis kerékátmérő

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.