- Teljesen karbantartásmentes
- Megbízható
- Esztétikus
- Elhanyagolható ellenállás
- Vége az elemcseréknek / akkutöltögetésnek / elveszett első-hátsó lámpáknak
- Kitűnő fényerő - szinte rögtön elindulás után és alacsony fordulaton is, jobban világít mint bármilyen, elemes-akkus külső lámpa
- Sokkal jobban látsz és látszol ! Ez igazán növeli a biztonságot, mert a külső lámpa otthonfelejtése / lemerülése nem fog veszélybe sodorni !
- Utólagos vezetékezés igényel egy kis otthoni barkácsmunkát
- Egyszeri nagyobb beruházás
Négyen vagyunk a családban, rendszeresen túrázunk évek óta. Két éve a kisebbik fiamnak vettünk egy Gepida Alboin-t, azon gyárilag volt Shimano agydinamó+ világítás szett. Hát nem lehet leírni a különbséget, felülsz, mész, és ha sötét van, felkapcsolod a lámpát, ami működik ! Nincs keresgélés indulás előtt, nincs lemerült elem / akku, nincs filó reggel hogy vajon ránk esteledik-e stb. Mostanra átszereltettem az összes bringánkat, gondolkodás nélkül.
Hogy nehéz ? Ez azoknak szempont, akik patikamérlegen mérve grammokban fejezik ki a bringájuk minőségét, és versenyeken századmásodpercekért harcolnak, de ők nem fognak rossz látási viszonyok közt, netán közúti forgalomban kerekezni.
A Gepidán gyárilag van vezetékezve, nagyon elegánsan, az utólagos otthoni vezetékezés igényel egy kis bütykölést, de sokan (pl. én is) ezt kifejezetten szeretik.
A kerék átfűzése nem gond. Én elvittem egy kis békebeli bringaműhelybe, ahol a mester úr az eredeti küllőket egyszerűen egy lyukkal odébb tette, ezáltal nőtt a keresztezések száma és a kerék még erősebb is lett ! Lehet hogy a gyári előírás is ez, mert az agyon a körátmérő - ami mentén a küllőlyukak elhelyezkednek - pont annyival nagyobb, hogy ezt simán meg lehetett oldani. Tehát nem kellet új, speciális méretű küllőszetteket beszerezni. Érdemes megjegyezni hogy a Shimano agyból mindenféle lyukszámú változat kapható, egyszerűen számoljátok meg a küllőket a kereketeken mielőtt a megfelelőt megveszitek (ált. 32).
Tény hogy költöttem erre a bulira: 3 x 8.500 (agyak) + 3 x 2.000 (hátsó lámpák) + 3 x 3.000 (első lámpák) + 3 x 3.500 (átfűzetés-centírozás) + vezetékek, de ha összeadnám az elmúlt években kiadott pénzt elemekre meg a mind újabb generációs külső lámpákra, meggyőződésem hogy bőven megérte, és ha mégis többe kerülne, fontoljuk meg a nyilvánvaló előnyöket: jobban világít mint bármi más, és karbantartás nélkül bármikor működik !
A fentebb említett versenyzői réteget kivéve szerintem minden bringának így kéne kijönni a gyárból ! Kényelmes megoldás, és igazi biztonságnövelő tényező.