Thun Jive középrész

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ középrész TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Schwinn csepel magnumom gyári tartozéka volt anno a Thun Jive.

117mm-es tengelytávú volt az enyém és egy 42-32-22 tányéros alu hajtókarral használtam.

Kezdeti fázisban(gyári állapotában) kicsit nehézkesebben forgott de egy 100km után kikopott jó forgásúra.

A csapágyazás nem tud külön utakat járni a tengelyen mert gyakorlatilag egybe van sajtolva a házzal.

Tömítettségével nem volt gond szinte álhatolhatatlan volt rajta a víz.Sarat is kis mennyiségbe viselte(téli hónapok)

Tengelye erős nem hajlik.

Szereléséhez csak egy monoblokk kihajtó célszerszám szükséges.

Hátrány

Hátrányának én a műanyag csészét mondanám ugyanis ha elöregszik a jó Isten se szedi ki egykönnyen:) Többek között ezért is cseréltem le bár utólag kár mert jól bírhatta volna a Thun Jive.

Extrém felhasználásra nem ajánlom mert nem arra tervezték.

Burkolata nedvesség hatására korrodálódik.

Tapasztalat

Alapvetően jó kis monoblokk a Thun Jive mert olcsó,árához képest jól forog és tette a dolgát de engem beilyesztettek ezzel a műanyag rémhírrel és váltottam. Bár a sors iróniája hogy most egy szintén műanyag csészés shimano van a vázamban:D

Erre ajánlom

Városi használat illetve túrákra tökéletes választás.

Ennyiért vettem
bicajjal volt
Csatolt képek
Thun Jive  2010 középrész
a rozsdás darab
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Tizenhatféle méretezésű Thun Jive középrész: szinte mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
  • Élettartama, minősége megfelelő, és az ára is kedvező.
  • Karbantartást lényegében nem igényel.
  • A mindennapi igénybevételt és ártalmakat jól tűri.
  • Nagyon szépen, majdnem hangtalanul dolgozik.
  • A tengely igazán erős, rendeltetésszerű használat mellett nemigen lehet benne kárt tenni.
Hátrány
  • A Thun Jive, akárcsak a többi olcsó középrész, valószínűleg nincsen túlbiztosítva. Szilaj lovas igényeinek aligha tud megfelelni.
  • Pótalkatrészként nem könnyű hozzájutni.
Tapasztalat

A gyártó a tömegigények kielégítését tűzte ki céljául, s hiába teszi ezt magas színvonalon, nevét nem jegyzik az élvonalbeliek között. Igazán kár, mert nagyon jó minőségű alkatrészeket kínál, ráadásul alacsony áron. Nem véletlenül szerelik még a középosztályt képviselő bicajok egy részét is Thun középrésszel.
A Jive középrész jellemzői:

  • cink bevonatú, króm-molibdén ötvözetű acél tengely (2013 előtt olajfürdőben feketített tengelyt is kínáltak);
  • M8 hajtókarrögzítő csavarok;
  • 2 db tömített golyóscsapágy;
  • cink bevonatú acél köpeny;
  • durethan csészék (poliamid + 30% üvegszál erősítés);
  • várható élettartama kb. 35000 km.

A középrész kifogástalanul működik. Élettartama meglehetősen hosszúnak ígérkezik. A csapágyak tökéletesek – a tengely könnyen, akadály nélkül forgatható, nem lötyög semmilyen irányban –, 15845 km után is nagyjából úgy futnak, majdnem hangtalanul, mint új korukban. Nagy terhelés alatt sem panaszkodnak.
A tengely rendkívül erős, elgörbíteni, eltörni rendeltetésszerű használat mellett aligha lehet. Nyeregből kiállva sem veszem észre, hogy hajlana.
Por és eső (fröccsenő víz) nem sokat árt a középrésznek: a csapágyak tömítése megfelelően véd. A köpeny és a tengely cink bevonata – fekete felület esetén a ráégetett olaj – hosszú ideig ellenáll a rozsdának. Egyedül a műanyag csészékkel nem vagyok teljesen kibékülve, pedig szó nem érheti őket, szilárdan tartanak. Vélhetően nem lesz egyszerű őket kihajtani a házból, ha cserére kerül sor. Leginkább a célszerszámok hiánya miatt fáj a fejem. Szerencsére eddig még a hajtókarokat sem kellett lehúznom. Szilárdan ülnek a tengelyen, szintúgy a rögzítő csavarok is a fészkükben, mióta a szerelőműhelyben helyükre kerültek.
Karbantartásra eddig nem volt gondom. A szabadon maradt tengelyvégeket letörölgetem, ha megül rajtuk a por vagy sár.
A Jive ár/érték aránya mindenképpen jeles. Sokáig fontolgattam, teljesítményét hogyan értékeljem. Adjak-e négy pontot (bizonyosan vannak nála jobbak), esetleg ötöt (ilyen áron különbet aligha kap az ember). Nálam végül is színjelesre vizsgázott.

Erre ajánlom

Nem tartozik az élharcosok közé, a gyártó szerint azonban – a szélsőséges igénybevételt leszámítva – minden feladatra alkalmas: terepbejárás, kirándulás, városi közlekedés. Komolyabb munkára befogni szerintem sem lenne okos dolog. Keményebb legényeknek (pl. Erős János), nagyigényű kerékpárosoknak a fent említett feladatokra sem ajánlom.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Thun Jive  2010 középrész
Jive
21 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
tengelytípus:

Négyszögtengely


 
csapágyazás:

2 db golyóscsapágy


 
méretek (mm):

119


tömeg:

310 g


 
tengely:

Cink A2B


 
ház anyaga:

Cinkbevonatos acél A2B


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Thun Jive termékkel kapcsolatban: