Continental Traffic külső gumi

28 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 6.500 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-15 (28 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól sikerült, sokoldalú köpeny: nekem ezt jelenti a Continental Traffic. Aszfaltozott utakon és keményre döngölt földutakon éppen úgy helytáll, mint változatos terepeken. Lágyan rugózik, oldalfalai erősek, ezért rossz minőségű utakon is elfogadhatóan kényelmes és biztonságos.

Hátrány

Vastag oldalfalai miatt meglehetősen súlyos: felszerelve úgy működik, mint egy lendítőkerék. Gördülési ellenállás tekintetében nem emelkedik ki a hasonlóan széles köpenyek sorából. A korona keskenyebb csatornái apró kavicsokat stb. szedegetnek fel az útról. A fényvisszaverő csíkkal ellátott változathoz általában nehezebb hozzájutni.

Tapasztalat

Vásárlásnál, egyebek mellett, két lényeges dologra kell odafigyelni. Először is, jó ha tudjuk, hogy a nálunk forgalmazott Continental köpenyek többsége másodosztályú. Kisebb, alig észrevehető tökéletlenségek jellemzik az ilyen terméket (pl. szépséghibák, némi egyenetlenség), a biztonságos használatot azonban ezek nem befolyásolják. Másodszor, hogy a különböző időben gyártott köpenyek felépítése nem feltétlenül egyforma. Két pár 2,1″ szélességű Traffic külsőt vettem, az egyik gumi belső oldalán világosan felismerhető a szövetváz diagonális szerkezete, a másik három esetében selymes tapintású szálakból álló radiális övet is látni. Sajnos az eltérő felépítés valamelyest a köpenyek futási stb. tulajdonságait is befolyásolja. A radiális öv nélküli gumi pl. néhány grammal könnyebb, de kevésbé jó tartású. A jobb fajta köpeny belső oldalán nem csupán átlós, hanem a koronavonalra merőleges (keresztirányú) kordszálakat is látni.

A Traffic köpenyek keményebb gumikeverékből, megerősített oldalfalakkal készülnek. Jó nehéz az efféle külső gumi, cserébe viszont a rossz útviszonyokat, a durvább bánásmódot is elviseli. A köpeny futófelületét szabályosan elrendezett bütykökből álló blokkos mintázat díszíti. A korona középvonalában nagyobb rombusz-, illetve kisebb háromszög alakú bütykök sorakoznak, ezeket átlós, illetve keresztirányú csatornák választják el egymástól. Ha úgy tetszik, a korona középvonalának mintázata csatornákkal felszabdalt rombuszok ismétlődő sorozatának is felfogható. A futófelület széle felé ritkásabbak a kiemelkedő elemek, tágasabbak a csatornák. A korona két oldalán, illetve a vállakon, egy-egy sorban, háromszög alakú bütyök sorakoznak: a koronán kisebbek, valamelyest szétszórtabbak. Az ilyen mintázat országútra és terepre is jó; hátsó kerékre és elsőre is megfelelő. A keskeny, inkább irányító jellegű mintázatot viselő középső sáv a gördülési ellenállást mérsékli szilárd felszínen, a terepjáró képességet pedig az oldalsó felületek telítetlenebb, félig-meddig kapaszkodó jellegű mintája biztosítja.

A köpenyek vizsgáztatására késő ősszel és télidőben került sor. Elsősorban városi környezetben és országúton közlekedtem, de a Budai- és a Visegrádi-hegység hegyes-dombos tájain, illetve az Alföldön, Dabas, Kunpeszér és Tatárszentgyörgy környékének változatos terepein is megfordultam velük. Kipróbáltam őket sáros földutakon, kisebb fertőkben, homokon stb. Egy ízben a Duna partján, kaviccsal és félig szikkadt iszappal is kísérleteztem, csupán a hiteles beszámoló kedvéért. (Rendes körülmények között nem hajtok bele hasonló katyvaszba. Az eredmény előre megjósolható.) Két alkalommal hóban is volt alkalmam próbára tenni a gumikat.

A köpeny aszfaltozott utakon és keményre döngölt talajokon megfelelő teljesítményt nyújt. A középen futó, mintegy 20 mm széles telített mintázatnak köszönhetően jól gurul, száraz és vizes felületen egyaránt, és ha nem hajtjuk esztelenül, tapadásával, úttartásával sem lesz gondunk. Poros, illetve nyálkás felületen – kanyarodás közben, fékezésnél stb. – kevésbé magabiztos, viselkedése azonban ilyen helyzetekben is kiszámítható, némi gyakorlattal kézben tartható. A futófelület nagyobb sebességnél finoman duruzsol, a port, a vizet és a sarat visszafogottan szórja. A vaskos, erős oldalfalú köpeny előnyös tulajdonsága, hogy megfelelő nyomáson kellemesen rugózik, tompítja a rázkódásokat, kímélvén ezzel csuklónkat és fenekünket. Hátránya, hogy nem olyan fürge, mint a keskenyebb túra- és városi gumik.

A Traffic terepjáró sajátságai meglehetősen jók. Laza homokon lehet vele közlekedni, hasonlóképpen sáros, süppedős felszíneken. A laza, néhány centiméteres hótakaró sem jelent neki akadályt. Ha nem merül el teljesen, akkor nem is akad el, bár nehezebben irányítható. A korona közepének keskeny csatornái sárban stb. eltömődnek, a vállak környéke azonban megfelelően tisztul. A legnehezebb terepekhez (vízparti hordalékok és üledékek, mocsarak, lápok, feneketlen dágványok, futóhomok) még a 2,1″ szélességű köpenyek sem megfelelők. Vastag kavicsrétegen, lekvárszerű iszapon, futóhomokon stb. a kerekek elsüllyednek, a talaj annyira megfogja őket, hogy nem marad erő tekerni. A tésztaszerű sárral sem ajánlatos próbálkozni (kötöttebb talajokon képződik, futó esőben vagy eső kezdetén, illetve a fagyott felszín felengedése nyomán): ez a ragadós katyvasz mindenfajta gumin kifog. Meredek, csúszós kaptatók leküzdése a Traffic számára szintén nehéz feladat. Sárral, hóval borított meredélyeken, eső áztatta füves dombhajlatokon stb. biztonságosan felmászni, illetve leereszkedni félig-meddig szerencse kérdése. Ilyen körülmények között okosabb tolni a bringát, még akkor is, ha sikerül valamiképpen nyeregben maradni. Jeges úton, letaposott hóban szintén a kerékpár melletti gyaloglást tanácsolom.

Szilárd felszíneken a gyártó által ajánlott 3,5 bar tömlőnyomás rendszerint elegendő, testesebb bringásoknak, illetve súlyosabb csomagokkal közlekedőknek azonban kevés lehet. Az ajánlott legmagasabb érték 4,5 bar, de nyomós ok nélkül nem érdemes a gumikat ennyire felfújni. Négy bar fölött a Traffic gördülési ellenállása lényegesen nem javul, csak a szövetvázat terheljük fölöslegesen, illetve lemondhatunk a kényelmes rugózásról. A tömlőnyomás kis mértékű csökkentése
(–0,5 bar) elsősorban csúszós, illetve süppedős talajokon lehet indokolt. Javul a köpeny kapaszkodó képessége, illetve megnövekszik a felfekvési felülete, de ezzel együtt sajnos a gördülési ellenállása is megnő. A gyártó az ajánlott legkisebb tömlőnyomásról nem mond semmit, a józan ész szerint azonban 2,0–2,5 barnál alacsonyabb értékkel nem érdemes kísérletezni.

Mach1exe kerékabroncsaimra nehezen akartak felmászni ezek a köpenyek. Ennek ellenére segédeszköz nélkül is képes voltam felszerelni őket. A nehézséget a vastag oldalfalak okozzák, csak némi küzdelem árán lehet velük boldogulni. Egyébként a gumi pereme könnyedén a helyére talál, és megfelelő nyomáson a helyén is marad. Mielőtt elfelejteném: a forgásirányra vigyázni kell, a korona középvonalának rombusz alakú bütykeit ugyanis ennek megfelelően alakították ki. És még valami. A korona közepe – legfőképp az első kerékre szerelt köpenyé – apró köveket szedeget fel az útról, sőt néha vékony ágacskákat stb. is felkap. A kavicsok gyakran befészkelődnek a keskenyebb csatornákba, és nemigen lehet tőlük szépszerével szabadulni. Ha sok kövecskét gyűjt a köpeny, az a szükségesnél alacsonyabb tömlőnyomás jele lehet.

Kenda Klaw XT cross country köpenyeimmel országúton, hosszú távon 13–20 km/h sebességgel tudtam kényelmesen hajtani. Az aszfaltcowboyként hirdetett Continental Traffic sem tud ennél lényegesen többet (+2 km/h). A legnagyobb sebesség, amit sík úton, rövid távon, jótékony hátszél közreműködésével elértem: 45 km/h (Klaw), illetve 48 km/h (Traffic). A gördülési ellenállást a köpeny szélessége ezek szerint jobban befolyásolja, mint a futófelület mintázata. A szóban forgó köpenyek egyformán szélesek, a Klaw futófelületét azonban bütykös-bordás, kapaszkodó jellegű mintázat díszíti. Ami a tömlőnyomást illeti, a Klaw 4,0–4,5 barra fújva gurult a legjobban, a Traffic ezzel szemben megelégszik 3,5–4,0 bar értékkel.

Ami a Continental Traffic köpenyek tartósságát és defektállóságát illeti, az első 500 km megtétele után csak kedvező jelenségekről tudok beszámolni. Észrevehető kopást, repedezést stb. eddig nem tapasztaltam, és még defektet sem kaptam. Ezer-kettőezer kilométer után, illetve nyár végén, ha érik a királydinnye termése, már többet mondhatok.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2012-01-31, 12:24)

„A csárdánál törpe nyárfaerdő sárgul a királydinnyés homokban...”

A minap pont arra jártam bringaúton. Néhány gyalogost kikerülvén bele egyenest az elaggott tenyészetbe. Ahogy visszaevickéltem az aszfaltra, legott jellegzetes kopogások adták hírül, hogy összeszedtem néhány talpas tövist. Négy-öt kerékfordulat, mire meg tudtam állni, addig be is kalapálódtak valamelyest a köpenyekbe. Mit tehet ilyenkor a bringás? Leveszi a sapkáját, megfürdeti fejét a hűsítő szélben, hogy legalább a gutaütés elkerülje. Aztán felméri a helyzetet: az első gumiban öt, a hátsóban egy tövis. Vége!

De nézz csak oda! A tövisek fityegnek, nem tudtak teljesen befúródni a köpenyekbe, megakasztotta őket a gumi meg a szövetréteg. Mázli kell egy ilyen esethez, sok körülmény kedvező együttállása (a tél nedvessége által kissé már megviselt tövisek, gyors cselekvés stb.), de nem árt, ha a köpenyek is ellenállnak egy ideig a szurkálásnak.

A gyártó egy szóval sem említi, hogy a Traffic defektvédelemmel lenne ellátva. Ennek ellenére úgy viselkedett, mintha felvértezték volna ilyennel. Korábbi köpenyeim, még a „defekttűrő” Schwalbe Land Cruiser is nyomban megadta magát hasonló helyzetben.

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2012-03-07, 17:34)
Jóllehet 4723 kilométert hajtottam már velük, semmi új lényeges vonást nem sikerült felfedeznem a köpenyek természetével kapcsolatban, amit korábban ne vettem volna észre. Futófelületük lassan kopik: a hátsó kerékre szerelt köpenyen a futó kétharmada még megvan, az elsőn valamivel több. Két bütyköt az első köpenyen valami (alighanem üvegcserép) megvágott. Repedezésnek sehol nincsen nyoma. A kavicsok gyűjtögetése bosszantó: ha kiálló kövecske akad a csatornákba, kopogóst jár az aszfalton, míg ki nem hullik, vagy (türelmem fogytán) meg nem szabadulok tőle.
Az első defekt is megesett a 3990. km táján. Nem erdőn-mezőn történt a dolog, nem is az ország útján, hanem kerékpárúton. Szerencsétlenségemre éppen ottjártam előtt vágtak rendet az útszéli szedresben. Sötét este lévén, az út fordulóján széthányt gallyakat, törmeléket későn vettem észre. Dicséretére váljon a guminak, hogy számos szedertüske közül csak egy tudta átfúrni, és haza is tudtam hajtani szerelés nélkül.
A köpeny az alapértelmezett 3,5 bar nyomáson a megadott 2,1” (53,34 mm) helyett 2,17” (55 mm) széles.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2013-06-13, 22: 37)
Elérkezett, 6663 km gurulás után, a köpenyek felcserélésének ideje. A hátsó keréken szolgálatot teljesítő gumin a futófelület kb. háromnegyede elfogyott, az elsőn mintegy kétharmada. Becslésem szerint, ha nem történik valami grimbusz, 2500–3000 kilométert még kibír a mintázat. Azután még nagyjából ugyanennyit gurulhatok „kopaszon”, ha ugyan lesz kedvem és bátorságom kipróbálni. Az üvegcserepek pár helyen belevágtak az anyagba, a szövetvázat azonban a bemetszések nem érték el. Az egyik gumi oldalán – közelebbről vizsgálódva – egy-két apró, hosszanti irányú repedést is felfedeztem. Egyik sem érdemel különösebb figyelmet. Némi szilikonzsírral eltüntethető lenne, ha venném a fáradságot a kezelésre. A feliratok tartják magukat, habár az sem zavarna különösebben, ha lekoptak volna. A gumi oldalára ragasztott fényvisszaverő csík az illesztésnél (átlapolásnál) egy rövidke szakaszon elengedett. A fityegő darabot, bár meg is ragaszthattam volna, lenyisszantottam; folytonossági hiány emiatt nem keletkezett. Ez idáig összesen 3 defektet szedtem össze. Kettő szedertüskétől, egy valamiféle díszcserje vagy fa jól megtermett tüskéjétől származott.
A kényelmes utazáshoz, mint említettem valahol, nem szerencsés a gumikat kőkeményre fújni. Aszfalton, csomagok nélkül elöl 3, hátul 3,5 bar körüli nyomás elegendő. Városban, rövidebb utakon ennél kisebb (2,8 és 3 bar) nyomás is megfelelne. (Laza talajokon, hosszabb menetben, még a 3 bar is sok egy kicsit.) Az alsó határ egyébként valahol 2,8 bar körül van: itt már érezni a gördülési ellenállás növekedését.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2013-09-25, 19: 08)

Immáron 21585 kilométert gurultam a köpenyekkel. A mintázat még nem kopott el teljesen, a csatornák azonban a középső futósávon már oly sekélyek, hogy nem gyűjtenek többé kövecskéket és egyebeket. Az oldalfalakon mutatkozó hajszálrepedések nem sokasodtak, nem is terjeszkedtek.

Az utolsó beszámoló óta négy léket kaptam. Egyik alkalommal kettőt egymás után, ugyanattól az üvegszilánktól. Ezen álnok kis üvegdarab beágyazódott az első kerék köpenyébe, s csak hosszas keresgélés után találtam meg. Balszerencsémre csak a második eset után. Másik alkalommal belehajtottam egy királydinnye-tenyészetbe, s egyszerre két tövis is belefúródott a hátsó kerék köpenyébe. A tövisek talpa letörött, így aztán azon helyt nem is vettem észre a szerencsétlenséget. Gyanúmat csak az keltette fel, hogy a szokottnál gyakrabban kellett levegőt gyömöszölnöm a tömlőbe. A két tüskedugó hatékonyan elzárta a levegő útját. Végül – tunyaságom okán – még két hétig gurultam meglékelve.

A köpeny tulajdonságaival kapcsolatban semmi újat nem tudok mondani. Ki kell emelnem tartósságát, és a defektekkel szembeni ellenálló képességét. No meg jókora tömegét, ami miatt eléggé lusta a járgányom. Magam ellenben úgy megerősödtem ennek okán, hogy ha egyszer mégis könnyebb gumikat szerelek fel, lekörözöm a fürgébb taligák büszke tulajdonosait…

Ha eljön a búcsú ideje (ami vélhetően igen soká lesz, tekintettel a gumi szívósságára; no és van még tartalékom ugyanebből), igényeim szerint szélesebb és könnyebb külsőket választanék. A kínálat, sajnos, szűkös, és az árak sem túl kíméletesek.

Szerkesztés vége

 

Szerkesztés (előző szerkesztés 2018-08-06, 13:50)
Tizenegy évig; összesen 35259 kilométert gurultam e jeles köpenyeken. Ez idő alatt 19 léket kaptam.
 
A mintázat a hátsó gumi futófelületén teljesen lekopott, az első gumin még maradt némi nyoma. Az oldalsó bütykök többé-kevésbé épen megmaradtak. A futófelületen több kisebb-nagyobb bemetszés, üvegszilánkok okozta vágás éktelenkedik. A hátsó gumit valami ki is lyukasztotta. A 3–4 milliméteres léket sikerült befoltoznom, de már nem sokáig bírta volna. A gumik oldalán néhány kisebb és egy nagyobb hosszanti repedés keletkezett, és a fényvisszaverő csík ragasztása is eleresztett.
 
Vélekedésem szerint, ha nem lyukad ki a hátsó gumi, egy vagy két évig (míg nem bukkan elő a szövetváz) még használhattam volna e köpenyeket.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Elsősorban túrázóknak: leginkább a hozzám hasonló természetjáró bringásoknak, akik főként szilárd burkolatú utakon közlekednek, de hosszabb utakat tesznek meg terepen is. A Traffic köpenyek aszfaltozott úton is elfogadható teljesítményt nyújtanak, és le lehet hajtani velük könnyű, valamint közepesen nehéz terepre, illetve laza, süppedős talajokra is.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Continental Traffic  2013 külső gumi
Bütykös Traffic
Continental Traffic  2013 külső gumi
Oldalról
Continental Traffic  2013 külső gumi
Itt jártam...
113 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

samupapa avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon kellemes csalódás a mintája! Ha minimum 3,5-re van fújva akkor városi aszfalton is szépen és aránylag csendben gurul, nem fog vissza. Nekem hátra van feltéve, szépen fog murván is, és esőben sem okoz csalódást. Rosszabbat vártam ettől a mintától!

Hátrány

Alig egy éves és az oldalfala kiöregedett, repedezik, esztétikailag elég "lehangoló", bár eddig ez hátrányt nem okozott. Akciósan is majdnem 5e Ft volt, plussz a hozzá való belső is meg lett véve.

Erre ajánlom

Vegyes terepre és városba egyaránt jó választás lehet!

Ennyiért vettem
4800
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

osi avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyakorlatilag egész évben használom. Az első generációs traffic-el kezdtem és folytattam a következő generációval. Kicsit tartottam az újtól, mert egészen más külsőleg,mint az első.Közben persze próbálkoztam más márkával is.

A mintázatának és az anyagának is köszönhetően remek a defektállósága. Budapest, üvegszilánkok, padkák, gödrök. Ok!

Az első-hátsó cserével 10-12 ezer kilométerig simán használható. Hozzá kell tegyem, hogy nem szoktam csontig koptatni a külsőket. Ha el kezd kicsit repedezni akkor kuka, hogy ne legyen meglepi az erdő közepén.

Én 4 bárra szoktam küldeni, úgy aszfalton is elég gyors és csendes  tud még lenni. Szerintem kanyarban is hoz egy jó átlagot, váratlan dolgokat nem szokott csinálni.

Egészen elcsodálkoztam, milyen jól fog az 1,9-esem a pilisi dagonyában is.

Télen, hóban is teljesen biztonságos. otthon egy 10%-os emelkedőt szoktam mászni vele. Csak jégen csúszott eddig, de azon a malac is gerincre pattan.

Ja és a kutyám, Derrick is imádja a lecserélteket, ha tudna beszélni, ódákat mesélhetne róla.

Már szétszedett vagy hármat.

Hátrány

Olyan gumi nincs, ami mindenre tökéletes  és fillérekért meg lehet kapni.

Hát ez sem az.

Tapasztalat

Nagyon jó kompromisszum. Nekem volt 2,1-es is hátsón, de mivel elég sokat városozom így

tökéletesen rendben van az 1,9-es. Az gyorsabb is.

Vettem hasonlókra ajánlott kínai márkát egy másik cangára. Különbség:  Király-jobbágy

Nálam már családtag.

Erre ajánlom

Úgy általában biciklikre, vagy hulla-hoppozni.

Ennyiért vettem
6000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dravait avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Csendes aszfalton

Ballonos, ezért igen kényelmes, a felütéseket jól csillapítja.

Van rajta reflexcsík, így a prizmákat le lehetett venni (szabályosan).

Hátrány

Egyelőre nagyobb a gördülési ellenállása, mint a gyári Merida terepgumiké.

Drága

Tapasztalat

A "gyári" Merida terepgumikat cseréltem erre, direkte olyat kerestem, aminek van középen aszfaltra való futófelülete is, mert sokat megyek aszfalton is. A nyomásintervallum 3,5-4,5 BAR között van. Eddig max. 4,1-re fújtam, de a gördülési ellenállása sajna nem csökkent - a hét végén megpróbálom a 4,5 BAR-t, hátha érezni fogom a javulást. Egyelőre kcisit nehezebb vele menni, mint a régi terepgumikkal. Gondolom még kopnia is kell, mert a szőrök még fenn vannak, csak éppenhogy kipróbáltam, úgy kb. 50 km-t mentem vele, most még nem örülök felhőtlenül - ha nem változik a hajthatósága, akkor lehet cserélni fogom.

Ennyiért vettem
6800
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mikki avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Jól tart a Traffic, nem nagyon csúszik,defektet nem kaptam még vele,majd jelzem ha az ellenkezőjét tapasztalom

Aszfalton alig surrog ez a Continental külső gumi,ami hangja van az pedig kimondottan kellemes

Jó a mintàzata, és mint a Contik àltalában, praktikus is. Az àra sem elérhetetlen, de ha azt hiszed, hogy drága, gondolj arra, hogy Conti...

Hátrány

Talán az 1.9 es szélesség a hátrány, lehetne szélesebb ez a Continental külső gumi, attól függ, hogy mire alkarod használni Az oldalfala kissé vékony

Tapasztalat

Én a Conti MTB belsőjével használom, és még nem volt defektem

A Trafficra 4,5 BAR max. nyomás van ìrva, nekem a 3 BAR bevált Kb. egy hónapja tesztelem, majd szólok, ha valami ùjat tapasztalok

Erre ajánlom

Mindenre, de csak enyhe dhra

Ennyiért vettem
3200
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

alterego avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

defektallo, egyetlenegy defektem se volt, de sok uvegszilankot vettem ki belole. Nem kopik, kanyarban kisse csuszik, emelkedon jo, lejton megbizhato a Continental Traffic.homokon nagyon csuszik, padkazni csak szembol ajanlott vele, sarban, esoben felszedi a sarat a Continental Traffic, de haladni szepen lehet vele. 

Az eredeti bejegyzés 2008-as volt, azóta is használom, lehet hogy ideje lenne lecserélni. :) (Most 2013 van)

Hátrány

Varosban lomha, nagyon nehez, 4.5-re fujva egesz korrekt, de ha kicsit is kevesebb van benne, jelentosen belassul a Traffic. Kicsi a tapadása, -10 fok alatt szinte semmi.

Tapasztalat

Szerettem, mert amennyi defektem lett volna, azt megelozte, de a sebesseg hatranyara, ami miatt hosszabb turara semmikepp sem ajanlom, ha keves a terep az utvonalon.

Erre ajánlom

ajanlom terepre, orszaguton megszenved vele a tulaj.

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Continental Traffic  2007 külső gumi
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rkornel avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Ha nem satuzik vele az ember, akkor normálisan kopik a Traffic.
  • Több mint 500 km alatt egy defektem sem volt vele
  • Jól tapad, irányítható
Hátrány

Eddig nem találtam. Max az ára lehetne kicsit kedvezőbb.

Erre ajánlom
  • Városi használat
  • Túra
  • Könnyebb terep
Ennyiért vettem
6500
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Skateer88 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

JÓ defektálóság!

Lassan kopik ez a Continental külső gumi

Jól teljesít terepen és kövesúton egyaránt! Negyon elfogathatónak mondható gördülési ellenállás!

Megtart a kanyarokban, és szigorúan haprapja a földet ha kell.

Hátrány

Én személy szerint nem tapasztaltam! Egy üvegszilánk vagy valami éles tárgy  butykök között oldalirányban belevádott a  szövetig, de nem repedt a Traffic! Ez az én szerencsétlenségemnek köszönhető, és nem a gumi hibálya.

Tapasztalat

Egy speedking elöl és a trafic- hátul gumipárral esett meg hogy seikeresen belehajtottam egy királydinnyés közepébe. Egy két méteren bellül meg is álltam. Az első vékonyka felú 2.3-as speedkingből 8db királydinnyét szedtem ki, és erősen sziszegve eresztett le, a Trafic 2.1-es is kapott királydinnyékből, de csupán egy szúrta ki, a többinek beletört a bicskálya.:D

Ez szerintem jól jellemzi a defektállóságot!

Nagyon szinpatikus ez a másodosztályú Continental Trafic 2.1 es- Drótperemes. (Postás bicajoko is ilyet asználnak helyenként) Nagyon meg vagyok elégedve vele. Túrára 3,4 éve használom. 5000Km körül lehet benne, és szerintem mégennyit ki is bír.

Ja és hóban is tapad a Continental Traffic, amennyire csak tud szorgos pici csikorgáskokkal harapja a havat.

Semmilyen krülmények között nem csúsztam még ki vele, pedig mentem 60 felett is a nagyobb lejtőkön.

Erre ajánlom

Ezt a gumit ajánlom mindenkinek! Túrára ,erdőtjárni jó időben, városba, terepre!

Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Continental Traffic  2008 külső gumi
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

istvanacs avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • Jó a defektállósága (1 vagy 2 defektem volt vele)
  • Egyátalán nem kopik(elől használom)
  • Eddig nem éreztem hogy csúszott volna.
  • Mindenhol használom (terep, aszfalt, por, sár) eddig mindehol bevált
  • Olcsó (már ha 1900 ért vettem de úgy emlékszem annyiért)

 

 

Hátrány
  • Nehezen tudtam felrakni (de sztem minden új gumit nehéz)
  • Lehetne szélesebb
Tapasztalat
Meg vagyok elégedve vele csak lehetne szélesebb egy kicsit.
Erre ajánlom
Hát végül is mindenre kezdőknek mint én:D
Ennyiért vettem
1900 FT asszem
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

osi avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Előtte egy Maxxis volt fenn,  annál egy klasszissal jobb. Úgy 6-7 ezer lehet benne, jelentéktelen a kopása, szinte észre se venni még a hátsó keréken sem.  Nekem elöl 1,9-es,hátulra csak 2,1-est kaptam. Volt egy-két szitu amikor azt gondoltam elszállok, de nem tettem. Jég ne legyen, no meg finom por az aszfalton. Mondjuk olyankor harckocsi lánc is lehet rajta. Meglepően magabiztos volt még télen a kásás hóban 8%-os emelkedőn.Szerintem elviselhetően csendes és ha 4 bár fölött van egészen jól gurul. Indulásnál a hátsó 2,1-es kicsit nehézkesen indul be. Igazi kátyú és padka betyár, de erdőben, makadámon, köves, földes utakon is jól muzsikál. Nálam a hóval is jóban volt. Jeget azt utálja(mi nem ) Esőben, megfelelő sebesség választás mellet is egészen magabiztosnak tűnt. Dagonyázni nem szoktam vele.

Hátrány
Viszonylag nehéz gumi, de ezzel is meg lehet barátkozni, ha valaki nem egy grammhuszár.
Tapasztalat

Nekem nagyon megtetszett, nagyon megbízható gumi. Sokszor megtörtént, hogy nem tudtam kikerülni büszkeségeink eldobált üvegmaradványait, azt gondoltam itt a vége és nem lett semmi baja. Azért egy 1,5 centis szilánk egyszer kifogott rajtam. A Maxxis külsőmön fele ennyi kilométerrel 4 defektet sikerült összegyűjtenem.

 

Erre ajánlom
Elég jó kompromisszum gumi vegyes használatra. Tejcsarnokba járni, ebédet hordani arató munkásoknak, hulla-hoppozni, stb.
Ennyiért vettem
3500
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- kis gördülési ellenállás, halkan és elég gyorsan lehet vele sík terepen tartósan tekerni.

- esőben nagyon kevés vizet ver fel, így aszfalton az eső miatt eddig nem tettem fel a sárvédőket

- korábbi gumimnál jóval lassabban kopik, szerintem aszfalton is elég sokat elfut

- emelkedős földúton is elég jók kapaszkodnak a minták

- széles és ballonos formája miatt elég jól elnyeli az útegyenetlenségeket és jól viseli a padkákat

Hátrány

- a minta közé egy bizonyos méretű apró kavics állandóan beragad (ez az egyetlen igazi gondom vele)

- érezni elindulásnál a súlyát

Tapasztalat
Ez az új 2009-es mintázat a rombusz formájú bütykökkel. Már hónapok óta használom és alapvetően hozza, amit elvártam tőle. Nyilván nem egy trecking keskeny gumi, de tartósan lehet vele 25-30km/h-s tempót tekerni és nem surrog. Nem érzem, hogy félteni kéne bármitől, jöhet padka földút. Az első esők megérkezésével meglepett, hogy milyen kevés vizet ver fel és mennyivel nagyobb tempónál kezd el vizet kicsapni mint a korábbi gumim, ez talán nagy bütyköknek köszönhető. A kavics gyűjtését viszont nem szeretem, sok nem jön ki belőle magától és ki kell piszkálni.
Erre ajánlom
Elsősorban városba és aszfaltról alkalmanként lemerészkedőknek.
Ennyiért vettem
3350
Csatolt képek
Continental Traffic  2009 külső gumi
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Előző bicajomon a 2009-es mintázatú volt, a mostanira a régi mintájú traffic-et vettem, hogy kipróbáljam mindkettőt, meg most ez olcsóbb. Lényegében most összehasonlítom a 2009 és a régi mintát.

Régi:

- kis gördülési ellenállás

- kemény keverék lassan kopik

- csendes

- nem terepgumi létére elég jó földúton és erdőben

- nem gyűjti a kavicsokat ellentétben a 2009-es mintával

Hátrány

- kicsit nehéz, de könnyebbnek tűnik mint a 2009-es.

- mintázat kis rései miatt sárral hamar eltömődik. Ez nem túl meglepő, ha nem így lenne, akkor nem lenne jó aszfalton.

Tapasztalat

Összességében nem értem, hogy a Continental miért változtatta meg a mintát. Meglepődtem a tapasztalaton, de szerintem a régi minta jobb mint az új. Egyrészt aszfalton gyorsabb (a 2009-es puhább keverék), plusz nem szedi magába a köveket, ami a 2009-es mintán teljesen kiidegelt. Talán terepen jobb a 2009-es a nagyobb és a széleken ritkább bütykök miatt.

Kár, hogy amint kifogynak a készletek ezt már nem lehet beszerezni. :-(

Erre ajánlom
Aki szeret gyorsan haladni aszfalton, de telepen is rendszeresen megfordul.
Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Continental Traffic  2008 külső gumi
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

treziii avatar
9 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon jó aszfaltra! Kicsi a gördülési ellenállása, csendes. Esőben is stabil, kitűnően lehet kanyarodni vele. Nagyon lassan kopik.
Hátrány
Talán annyi, hogy a kavicsokat összeszedi...
Erre ajánlom
Városban, aszfalton minden mennyiségben.
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Takács Balázs avatar
72 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
homokban, sárban, nem csúszik, nem akad el ha ésszel használom. Aszfalton nem túl zajos. Olcsó, legalábbis én olcsón vettem. Defektet még nem sikerült összeszedni, és még a külsejében sem találtam semmit belefúródva
Hátrány
zúzott kövön nagyon elpattog, meg szereti szanaszét hajigálni a kavicsot. Kanyarban nagyobb sebességnél szeret elcsúszkálni, kicsit erősebb fékezést megbosszulja.
Tapasztalat
Az árát megéri, könnyű túrákat el lehet vele viselni, ha tudod hogy mire lehet használni, akkor nem lesz vele baj. határok között szuperul működik.
Erre ajánlom
gyengébb terepre leginkább. Nekem erdőben tetszik a legjobban. Aszfalton a félterep gumit jobban szerettem, zúzott kövön meg még nem találtam ideálisat. Homokba, sárba, dombra.
Ennyiért vettem
2000/db
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZoO avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Defektállóság kiváló, mégis szívom a fogam, mivel a Continental belső kiszakadt 2 naposan a felni felőli oldalon, pedig a felniszalag hibátlanul volt felrakva. Taxival haza...
Hátrány
Vizes avaron elképesztő hangot produkál, 2-szer ellenőriztem, hogy nincs-e defektem, annyira surrogott. Eső után homokos, koszos aszfalton óvatosan kell fékezni vele...
Ennyiért vettem
4000
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (28 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x1.9, 26x2.1


 
ajánlott nyomás (bar):

3.5


 
nyomás (bar):

max. 4.5


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

van


tömeg:

820g(26x1.9), 840g(26x2.1)


 
további információk:

A központi bordával ellátott futófelület sima és kényelmes futást biztosít az utcai kerékpározásnál. Kivételesen robusztus oldalfalának köszönhetően könnyedén megbirkózik a mindennapos igénybevétellel. Reflektoros oldalcsíkkal is kapható, a nagyobb biztonságért.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental Traffic termékkel kapcsolatban: