A saját stílusom következtében olyan gumira volt szükségem, amivel kanyarokban is lehet gyorsan menni, kis sebesség vesztéssel. Mivel a Continental számomra autentikus márka, így az interneten rákerestem és először a GRAVITY-re esett a választásom. Azzal elég jó tapasztalatokat gyűjtöttem, ugyanakkor túl széles volt (míg a régi felnim túl keskeny), így abból született meg a VAPOR. Ez a Continental külső gumi fél évig fenn volt Alex EN-24-es felnin is, azonban ahhoz még a 2,1-es is túl széles volt, így sikerült a gumiba nyolcast rakni. Menet közben kicseréltem a felnit és így már a Vapor gumi a 2.1-es átmérőjével és Rigida Disc bull felnivel tökéletes kombinációt alkot, kirúgta magából kb 300 km után a korábbi nyolcast és most hibátlanul gördül.
A mintázatából adódóan természetesen ez a Continental külső gumi is felszedi ősszel azokat a kis tüskéket, amik azokat az ominózus defekteket okozzák, amiknél jobb, ha inkább benne hagyod a tüskét, mert addig nem ereszt :). Különben 1000-1500 km alatt egy darab defektem volt, az is ilyen.
Ahhoz képest, hogy puha, nem nagyon kopik a Vapor, szinte még új (persze ehhez az is kell, hogy okosan fékezzünk :)).
Árban is elfogadható, viszont össze lehet hajtani, így befér vásárláskor a hátizsákba :)
A mintázata előnye, azaz kanyarban való stabilitás, nagyon kijött, volt olyan helyzetem, hogy a hűvösvölgyi kék-en (ahol kis kavicsos, murvás, kemény föld van), kb 35-el a külső ívről, szinte már az oldalfalról húzott vissza a Vapor, éreztem, hogy elkezdtek kigurulni a kis kavicsok alólam, de megvolt. Ezt a skillt máshol is éreztem, ahol oldalazva kellett menni, simán megfogott. Emelkedőn is nagyon beharap, és lejtőn is OK volt. Esőben és havon is kipróbáltam, ott is egész jól teljesített, jégen természetesen ez is kicsúszott.
Első és hátsó kerékre érdemes egyaránt, mert a fenti, kanyarban való stabilitás, eléggé meg tudja borítani a bicikli viselkedését egy másik, más típusú gumival, ha rosszul van a kettő kombinálva.
Mindenféle terepre ajánlom nagy sebességekhez a Vapor-t, kivéve az aszfaltot. Ez utóbbin nagyon eldobja magát, pont kanyarokban (főleg, ha vizes az aszfalt). Viszont kultúrált vezetséi stílussal aszfalton sem kopik nagyon.
Mivel puha gumi, nagyon számít a belefújt levegő nyomása, 6-8 km/h sebesség különbséget is el lehet érni gyorsaságban/lassúságban a megfelelően/nem megfelelően beállított nyomással.
Sajnos az olalán meghasítottam és mivel puha ez a Continental külső gumi, egyből ki is türemkedett a textil is belőle, de egyelőre megállt ott. Áttettem első kerékre, s azóta nincs vele gondom.
Szerintem nagyon jó a mintázata a színe és a 2,1-es szélesség, valamint nagyon jó a hangja, ha zárt falak mellett haladok, de a kopással arányosan el is halkul a Vapor...
2012.01. 30: tegnap kinn voltem Széchenyi-hegyen, s megszereztem a jeges tapasztalatot is :) tükörjégen oldalra (fékezés, kanyarodás) úgy csúszik, mint a fene (ki gondolta volna :)), viszont ha a driver jól tud egyensúlyozni akkor egész jól lehet vele haladni, sikerült a 12-13 km/h-t is elérni néhol :). Ugyanakkor, az erdei utakon a turist-ok által kitaposott tükörjég mellett lévő fagyott, de még nem lataposott havas és jeges mischungon nagyon jól tapad, számomra is meglepő módon. Viszont, volt olyan rész is, ahol puha, kicsit felolvadt, agyagos sáros terület volt (de még nem dagonya), és ott meghalt. Beletapadt a puha sár a bütykök közé és ezzel teljesen kisult a felület, aminek eredménye, hogy még elinduln i sem lehetett vele.
Asszem ennyi, ha lesz még valami extra, kiegészítem :)