Continental X-King külső gumi

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 6.500 Ft - 19.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK



1-15 (17 vélemény)
Rendezés

azaki71 avatar
33 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2021, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kicsi gördülési ellenállás,
Könnyű,
Száraz terepen jó tapadás, jó tempó.

Hátrány

Drága
Defektvédelem gyenge,

Tapasztalat

A pontos típus, amit használok: Continental Crossking Black Chili Protection 26 x 2.2,
Aszfalton belsővel minimális, belső nélkül közepes gördülési zajt tapasztaltam.
A sarat nagyon összeszedi, emiatt sárban szinte használhatatlan, sármentes talajra érve gyorsan tisztul.
Jól tapad aszfalton, földes, közepesen poros és murvás utakon is, ott is tart, ahol a Raceking  meg és lecsúszik., jó tempót lehet vele menni.
Szerintem száraz terepen jobban teljesít mint a Raceking és összességében jobbnak érzem a Crosskinget.
Terepen 1.6-1.8bar nyomáson tapasztaltam a legjobb tapadást, de általában az aszfaltos szakaszok miatt 2..0 bar nyomáson használtam.
Tubelessként "defektem" nem volt vele, legalábbis nem vettem észre, de illúziói senkinek ne legyenek, mert protection verzió létére, egy akáctüske, vagy rozsa tövis simán átböki.
Vegyes felhasználás mellet, ( terep / aszfalt ) kb 2000km után ránézésre még egy 1000 - 1500km biztos van benne, de ha csak terepen használnám, akkor  több is, mert eszi a közepét az aszfalt.
Összességében jó terepguminak tartom, bárcsak tartósabb lenne.

Erre ajánlom

Száraz terepre bárhová, sárba ne.

Ennyiért vettem
13600
Mért tömeg
585 g
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

__opp__ avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2022, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jó mászóképesség
  • Közepesen gyors
  • Terepen stabil kanyarokban
  • Univerzális felhasználás
  • Könnyű fel és leszerelni
Hátrány
  • Cca 600 km 1. defektig
  • Gyorsan kopik
  • Aszfalton csúszik
  • Picit keskenyebb a gyári értéknél
  • Nehéz
Tapasztalat

A legegyszerűbb drótperemes változatot vettem, hogy kipróbáljam. Vegyesek az érzéseim de inkább csak a tartóssága miatt.

2 hónap és kb 600km után a véleményem, hogy terepen szuper! 1,8-2 bar között használom. Nagyon jól mászik, a több mint 700g feletti tömegével sem mondanám lassúnak.  Az idei tavasz hektikus időjárása miatt volt alkalmam kipróbálni száraz és  nedves körülmények között is. Vulkanikus és mészkő hegységekben, tehát minden féle talajon(homokban nem...) Tényleg mindenhol jó, ezen meglepődtem.  Viszont szilárd burkolaton kanyarodni nagyon nyúlós. 

1 defekt volt ami mondjuk egy a fabedőlések miatt sok erdei avarban kerülgetős alkalommal lett...

Az eddig megtett szűk 600 km kb negyede, egyharmada volt aszfalt, viszont a gumin jelentős kopás látható. Szerintem maximum még ennyit tudok majd elmenni. Ez viszont siralmas.

A kopást leszámítva tetszik a viselkedése. Nem tudom tartósabb lehet-e a magasabb kategória, de a terepen mutatott tulajdonságok miatt kipróbálok egy komolyabb változatot is...

Mért tömeg
725 g
Csatolt képek
Continental X-King  2022 külső gumi
Continental X-King  2022 külső gumi
Szerinted hasznos?

jonasvitez avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

26" alap változat volt nekem egy smart sam után.

Jól gördül 
Nagyon érett mintázat 
Igazi all-rounder 

180 tpi 
Belsővel használtam. 2-2,5 bar nyomással

Jó az alap összetétel 

Gyorsan tisztul 

Könnyen felment a mavic crossmax felnire 

Hátrány

Oldalfal kicsit para tud lenni alacsonyabb nyomáson 

Nehéznek tűnt smart sam után 

 

 

Tapasztalat

Féltem mert mások írták hogy defekt meg ilyenek. Nekem 500km után sem volt semmi pedig volt pár éles kőhalom. Jó a tapadása homokos, murvás, avaros, aprólékos talajon is. Annyira elégedett vagyok, hogy az új bringára megvettem a 29" Bernstein racesport black chili változatot is.

Erre ajánlom

Xc trail. 

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Continental X-King  2019 külső gumi
Continental X-King  2019 külső gumi
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nyilpuska72 avatar
3 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Csakis a német protection verziót ajánlom,de azt nagyon!! Black chilis mindent tud enyhe és keményebb terepen! Kicsit aszfalton is jó,de fújd fel min 3.5 re! Nedves környezetben kanyarban is tart rendesen,de azért vigyázz!! Kicsi a gördülési ellenállása, és nem kopik! Nagyon jó minőségű mindenes gumi! Tubolito ultra light MTB belsővel használom! Defekt zéró! 26x2.4 ez használom! Nagyon jó vétel volt szuper akciósan!!ha lenne rá lehetőség 6+6 répát adnék neki!!!!????????

Hátrány

Távol keleti változatokat ne vegyétek!! Főleg a 2013 előttieket ne!! Vannak még raktáron,azok egy rakás fos!!!!! Ezek a Germany változatok viszont hibátlanok!! 

Tapasztalat

Maxxis aspen 2.2 után felraktam a Continental X- king protection 2.4 et, és egy új világba csöppentem!! Szenzációs!! Csakis ezt a változatot ajánlom mindenkinek aki szeretne egy tartós,megbízható,kiváló gumit.

Erre ajánlom

Dh- ra talán nem,de minden másra igen, aszfaltra kevésbé, de azon se kopik annyira ha fel van fújva rendesen!

Ennyiért vettem
9900/db
Csatolt képek
Continental X-King  2018 külső gumi
LOOK 986 RSP TEAM
Continental X-King  2018 külső gumi
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon gyors gumi, a kicsi, de sűrűn rakott bütykök miatt alig van ellenállása, gondolom ezért is olyan gyors, és retenntően hangosan "zümmög", így csengő nélkül is félreállnak a gyalogosok a bicikliúton. :)

Hátrány

Nem tapad jól, kanyarban nem a legstabilabb, eddig kb 300 km-t raktam bele és már volt egy defektem, szemben a Panaracer gumijaimmal, aminél volt olyan, amiben 5000 km után volt egy defekt. A defekt javításához eléggé meg kellett küzdenem, hogy leszedjem a felniről, bár az is igaz, még elég új a gumi. A kis bütykök miatt szinte nincs ellenállása, ebből adódik valószínűleg, hogy akármilyen terepen képes megcsúszni, kicsúszni, nem tartani a kecskét. A hátsó gumim azután a bizonyos 300 km után a 85 kilóm alatt már elég rendesen megkopott, látványos a különbség az első és hátsó között

 

Tapasztalat

27,5 collos gumikat használok, egy Focus montihoz kaptam és összességében az a véleményem róla, mint általában a Continental-ról mostanában: közepes teljesítményhez közepes ár/érték arány. A legtöbb, jó Continental Gumi 2-3-szor annyiba kerül, mint egy hasonló tudású "generikus", míg ezek a kisebb tudású gumik is bőven egy-egy Panaracer/CST főlé vannak árazva. Persze, mondhatjuk, hogy Made in Germany, de egyrészt a Panaracer gumijaim meg Made in Japan, másrészt, meg a mai, globalizált világban ki nem sz@rja le, hogy hol van "Made In"-elve, úgyis minden Kínában, Taivanon, meg Indiában készül. Helyette adjanak inkább egy jó gumit jó áron. Ráadásul, gumiban a kínaiakat sem kell félteni, néhány száz éve ők is tudják, hogyan kell vulkanizálni. Szóval, én egy Continental Vaporral kezdtem 5 éve, de azóta kiszerettem a Conti-ból, amit ez a gumi is megerősített bennem. A King-et meg erősnek érzem a nevében, a Cross Bishop reálisabb lett volna, hamár a sakknál tartunk :).

Erre ajánlom

Szigorúan kanyarok nélküli, egyenes terepen, időfutam hajtásokra.

Ennyiért vettem
Kerékpárhoza adták
10 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kubichris avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Jól tapad, kiváló mászáshoz, terepre.
Hátrány
Nem szereti a Mecsek szikláit, kicsit gyorsan kopik
Tapasztalat
Sajna nekem is kiszakadt. Azért sziklás terepen lefelé csapatva, csak a szerencsén múlt, hogy észre vettem
Erre ajánlom
Xc
Csatolt képek
Continental X-King  2015 külső gumi
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GPT avatar
21 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyű

gyors

jó tapadás 

 

Hátrány

Ha arra van használva amire kitalálták: Nincs

Tapasztalat

Alapvetően nem akartam ilyen gumit soha, de a piros szélű limitált verzió féláron rávitt egy vásárlásra.

A RaceSport verzió alapvetően nem nekem való, szívesebben vettem volna meg a Protection verziót ennyiért, de sose volt verseny szintű gumim, gondoltam egyszer ki kell próbálni

Nagyon gyors és jól tapad a Black Chili. Sárban természetesen ez a mintázat teljesen teleszedi magát és nagyon izgalmas lefeléket lehet vele menni (ne próbáld ki...)

Mászni jól lehet vele

Tömlővel használom, bár nem a legnehezebbel, de így is gyors.

Defekt eddig elkerült.

Update: nagyon elégedett vagyok vele. Geax, panaracer, hutchinson,schwalbe gumikhoz viszonyitva (ami nem korrekt összehasonlítás, mert más minta és vegyes ár kategóriák) az az érzésem ez tapad a legjobban. Esős asztalt, nyirkos kövek, kiálló gyökerek, nem probléma. Engem meggyőzőtt a black chili. Hátra kiválló választás, előre csak xc felhasználására. Ahhoz képest amúgy,hogy verseny gumi 180as tpi vel , nem kopik annyira vészesen. Tetszik a minta is, nagyon jól irányítható, konzekvensen viselkedik az egyenletes mintázat. A fékezés is rendben van.

Erre ajánlom

Nem túl vad XC
Versenyzésre‹

Ennyiért vettem
32 euro
Csatolt képek
Continental X-King  2015 külső gumi
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hefi avatar
86 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • defektálló
  • hihetetlen könnyű
  • jól gördül
  • brutálisan harap kanyarban; mindent megfog :)
Hátrány
  • gyenge oldalfal védelem
Tapasztalat

Egy trail montin használtam a 26x2.4-es 180 TPI-s RaceSport változatot, ami saját mérés szerint 544 gramm! A gumi hátul 200 km után 2 helyen is kiszakad :( Ok, adtam neki, de hasonló felhasználás mellett a Maxxis Ikon 480 grammos 26x2.225-ös teljesen jó bírta!

Erre ajánlom

elkerülni vele a köves részeket, vagy óvatosan ereszkedni ott

Ennyiért vettem
bringán volt
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Performix avatar
32 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- jó a tapadása

- alacsony súly 

- viszonylag gyorsan tisztúl egy-egy dagonya után

- több változatban és méretben is kapható

Hátrány

- retkesebb időben pont a képembe nyomja a dzsuvát

Tapasztalat

A korábbi Schwalbe rapid rob (2.1) kölsőt cseréltem le mert hamar megette a kilóméter. Nekem a 2.2 változat van. a nagyobb és ritkább bütyköknek köszönhetően jobban mászik és lefelé és jobban tapad. Amint feltettem az új köpenyeket irány az idei MTB piknik útvonala. Ott ahol a Schwalbe már megcsúszott(nem a kopottsága miatt!) ott a Conti simán tapadt a szélesebb felületnek és a nagyobb bütyköknek köszönhetően. A gördülési ellenállása kb. egyforma, ugyanakkor nehezebben kopik aszfalton. Defektet még nem kaptam.

Erre ajánlom

Kizárólag földutakra. Nem aszfaltra találták ki. 

Ennyiért vettem
5150
Csatolt képek
Continental X-King  2015 külső gumi
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

shoji avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • jól kapaszkodik
  • kanyarban nem csúszik ki
  • kavicsúthoz 3 bar-os nyomás mellett tapad,mint a mágnes
Hátrány
  • fagypont alatt defektállósága nem a legjobb

ezenkívül mást nem tudok felhozni ellene,ennyi pénzért megéri

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
5500
Csatolt képek
Continental X-King  2013 külső gumi
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HajtanyMiki avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Alacsony súly (480 g.)

-Magas tapadás (Black Chili)

-Alacsony gördülési ellenállás

-Defektálló (180Tpi)

-Szinte mindenre jó

-Nagy méret és kiviteli választék

Hátrány

Nem olcsó

Tapasztalat

Az eddigi legjobb XC sport gumi! Óriási tapadása van hála a Black Chili keveréknek. Fantasztikus mászó, fékező és kanyarodó képessége van a mintának köszönhetően. 180 Tpi a szövetsűrűségének köszönhetően nagyon jó a defekt védelme. A hajtogatható 26 x 2.2-es változat mindössze 480 g. ! A minta olyan, hogy a legtöbb körülményre megfelelő. Kicsi  a gördülési ellenállása, sárban is elmegy jól, köveken és gyökereken stabil. Csak nagy vagy ragadós sárhoz kell más gumit feltenni. A típus , ezzel a keverékkel csak versenyzésre van kitalálva. Ne várjon senki tőle sok ezer kilóméter futásteljesítményt főleg betonon használva.

Erre ajánlom

Versenyzés

Ennyiért vettem
14.990.-
Mért tömeg
480 g
Csatolt képek
Continental X-King  2012 külső gumi
Continental X-King  2012 külső gumi
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ergobácsi avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

MTB külsőhöz képest halk. Nagyon jó tapadás különböző terepviszonyok között is. Defektet még nem kaptam.

Hátrány

Nem tapasztaltam semmilyen hátrányt még eddig.

Tapasztalat

Én a 29-es verziót használom, nagyon király gumi.

Erre ajánlom

MTB

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Continental X-King  2012 külső gumi
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A Continental X-King ProTection 2.2 defektállósága kitűnő, defektgátló folyadékkal, tubelessként használva egy szúrt "defekt" miatt sem kellett megállnom
  • A Black-Chili a legtöbb időjárási körülmény mellett jó tapadást biztosít, leginkább száraz körülmények közt
  • kitűnő gördülési ellenállás, német újságok tesztjei szerint a piac legjobbjai közt van
  • mély, extrém sárban gyorsan tisztul
  • valami, amit ritkán lát manapság az ember: Made in Germany
Hátrány
  • enyhén esős, nyálkás utakon tapadása kritikán aluli
  • oldalfala a vastagított, extrán védett ProTection kivitel ellenére porózus, számtalanszor fogadott reggeli edzés előtt leeresztett kerék
  • valós szélessége jóval keskenyebb, mint amit ráírtak
  • a piacon vannak könnyebb Tubeless-Ready gumik is, ez nehéznek számít
Tapasztalat

Continental gumikkal nem volt tapasztalatom, így eldöntöttem, teszek velük egy próbát és vásároltam kettő 2.2 szélességű X-Kinget, a tubeless-ready ProTection kivitelben, Black-Chili keverékkel. 10 hónapnyi használat és pár verseny után picit vegyes érzelmekkel, de azért többé-kevésbé elégedetten gondolok vissza az elmúlt majd' egy évre, amíg biztosította a tapadást. Már amikor igen...

A Continental jelöléseibe gabalyodni meglehetősen könnyű, ezért elöljáróban megemlítem, a Taiwanon gyártott, hagyományos alapanyagú verziók a Sport és az UST. Előbbi olcsó, utóbbi kifejezetten borsos árú. A komolyabb, Black-Chili keveréket a RaceSport és a ProTection verziók használják. Megemlítendő, hogy a RaceSport hivatalosan nem tubeless-ready külső, belső nélkül használatát a gyártó nem ajánlja, ennek ellenére van, akinek defektgátló folyadékkal belső nélkül is működik.

Csak megemlítés szintjén, a ProTection verzió a régi DuraSkin verziót váltja, elvileg alacsonyabb tömeggel és magasabb hatásfokú defektvédelemmel. Ez utóbbi egy különleges, zászló alakú, hosszított peremet is kapott (neve: "Revolution Tubeless Ready beam"), amivel a gyártó könnyebb installálást, a felnivel jobb kapcsolatot ígér.

 

A (végre hivatalosan is) Tubeless-Ready, ProTection elnevezésű verziót először kézbe fogva feltűnik a vastag oldalfal mely jó benyomást kelt; szintén pozitív megpillantani a Made in Germany feliratot, ritkán látunk ilyet manapság, bármilyen termékről is legyen szó! Semmi hivalkodó nincs rajta, a mérleg kb. azt mutatja, amit vár az ember, picit magasabb tömeget, mint az ígért 570 gramm: 594 és 614 grammot mértem.

Utána olvastam előtte a külföldi fórumokon, mire számíthatok, szerencsére a még első szériánál tapasztalható futófelületi bütykök leszakadásáról szóló rémtörténetek nálam nem jöttek elő. A szélességgel kapcsolatos problémák viszont igen: a 2.2-es jelölés valójában egy 2.0-ás valós szélességű külsőt takar, szóval Contiék is így trükköznek a grammokkal, ami az X-King ProTection verzióját illeti. (Nem mindegyik keskenyebb, érdemes utána olvasni előtte.) Fontos megemlítenem, hogy egy 19mm-es belső szélességű tubeless felnire tettem fel őket, egy 21mm-es felnin kicsit szélesebb lehetne - bár a 19mm jóval elterjedtebb az XC világában.

 

Installálás Fulcrum felnikre könnyen, problémáktól mentesen ment, 80-80ml Joe's defektgátlót töltöttem a külsőkbe. Az oldalfalon picit gyöngyöződött a defektgátló, ahogy körbe forgattam, gondoltam érdemes állni hagyni egy napot. Másnap reggelre laposra eresztett mindkét kerék. Számítottam rá, így újra felfújtam és elmentem egy teszttekerésre. 2-2.5 órán belül hatszor álltam meg pumpálni, ilyet még nem tapasztaltam korábban egy tubeless-ready külsővel sem! Kb. egy hét kínlódás és folyamatos pumpálgatás után elértem azt, hogy legalább tekerés közben nem ereszt le, de nem nyugodtam, írtam a Continental HelpDesk-re, akik felhívták a figyelmem arra, hogy ők a Continental Sealant defektgátlót javasolják, amivel működni fog, illetve nézzem meg az oldalukon szereplő videót az installálási instrukcióikkal. Előbbi beszerzését akkor nem, utobbi megtekintését megtettem. Mint kiderült, egy körömkefével vagy hasonló eszközzel installálás előtt érdemes belülről beledörzsölni a külsőbe a defektgátló folyadékot. Megjegyzem, hozzávetőleg egy hónap eltelte után kezdte rendesen tartani a levegőt. Hogy kissé árnyaltabb legyen a kép, miért nem vagyok maradéktalanul elégedett: a hasonló tömegű, sőt talán valamivel jönnyebb és vastag oldalfalú Schwalbe SnakeSkin külsők (Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic) ugyan csak Tubeless-Ready külsők, ennek ellenére defektgátló folyadék nélkül is tartják a levegőt, akár a "valódi" UST-s külsők.

 

Menettulajdonságai a legtöbb helyen jók vagy átlag felettiek: száraz, poros körülmények közt kitűnően tapad, az apró kavicsos murván egyenesen jobb, mint például egy Nobby Nic. Aszfalton közepesen zajosan és alacsony görülési ellenállás mellett fut. Kövesebb, sziklás, de száraz részeken szintén jól teljesít. Mély homokban közepesnek mondanám, illetve mély sárban lepődtem meg, mennyire szépen tisztul, bár itt gördülési ellenállása ennek a külsőnek is nagy, csodát nem kell várni tőle. Ahol viszont nagy csalódás volt, az a nyálkás, téli reggelek terepezésén és eső utáni bicajozásnál tapasztalt csúszkálás, mely messze elmarad attól, amit (például) a Schwalbe és Geax külsőkkel korábban megszoktam. Borzasztóan és ilyesztően csúszkál. Idén Szilvásváradon a maraton hosszú távjában lévő sziklás részen konkrétan le kellett ugranom a bicajról és lefutni a köveken, a nyálkás, vizes köveken semmi tapadást nem mutatott, egyszerűen életveszélyes volt.

 

Pozitív tapasztalatom viszont, hogy számtalan szúrt defektem ellenére sosem kellett megállnom, a lyukakat gyakorlatilag otthon vettem észre mindig és csak abból, hogy foltot hagyott a külsőn a defektgátló. Mivel a leggyakrabban előforduló körülmények közt alapvetően jól teljesít, egy kis jóindulattal kap tőlem egy "jó" minősítést, de nagyon rezgett a léc a "közepes" irányába.

Erre ajánlom

Leginkább első kerékre, XC és Maraton felhasználásra, száraz versenyekre vagy esőben a sáros, de nem agyagos szakaszokat tartalmazó versenyekre.

Ennyiért vettem
10000
Mért tömeg
594 g
Csatolt képek
Continental X-King  2012 külső gumi
X-King 2.2 ProTection
45 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vdavid31 avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Laza talajon nagyon jól kapaszkodik a Continental X-King! Sárban jól teszi a dolgát! 29-es méretben tuti!
  • A vékony profil ellenére biztonságos , jó sebességű gumi keményebb talajon is.
Hátrány
  • DEFEKTÁLLÓSÁGA NAGYON GYENGE !!! 200km-t futott (Vértes maraton, Vác-Csóványos, Szilvásvárad maraton) és a szilváson egy 2,5cm es szakadás keletkezett az oldalán.
  • így drága volt. Nem tartom kizártnak hogy másodkategóriás gumi volt, de azért többet vártam tőle. A schwalbe lényegesen tartósabb! 
Tapasztalat

Többet vártam tőle, nagyon jó lett volna ha tudom még használni. Az oldalfala nagyon vékony. Lehet csak kifejezett versenyguminak jó.

Erre ajánlom

xco, xcm, lazább talajon

Ennyiért vettem
5000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

petymeg avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Nagyon jó gumi az X-King

-Erős tapadás (még hóban, jeges terepen is),

-Jó mászni vele,

-Könnyen fel, és leszerelhető.

Hátrány

-Defektérzékeny,

-Kicsit gyenge az oldalfala.

Tapasztalat

Nagyon jó gumi,viszont kicsit gyenge az oldalfala.Érzékeny a defektre,de én mégsem nem kaptam sokkal többet vele, mint más gumikkal.

Aszfalton valóban kicsit gyorsabban kopik,mint terepen,én hobbiszinten használom,nem vettem észre extrém gyors kopást,tehát szerintem jól bírja.

Jelenleg ilyen gumi van fent elöl és hátul is a bringámon.

 

Erre ajánlom

Ajánlom minden időjárási körülmény közt, terepre.

10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (17 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26×2,0"
  • 26×2,2"
  • 26×2,4"
  • 29×2,2"

 
ajánlott nyomás (bar):

3,5


 
nyomás (bar):

max. 4,5


 
szövetsűrűség (TPI):

84


 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


 
hajtogatható változat:

Van


 
defektvédelem:

Van, X-King Protection modell


 
tubeless változat:

Van, X-King UST


tömeg:

X-King

  • 640 g, drótperemes, 26×2,2"
  • 580 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King Racesport

  • 490 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King Supersonic

  • 440 g, hajtogatható, 26×2,0"

X-King Protection

  • 570 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King UST

  • 780 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King II, 29er

  • 700 g, hajtogatható, 29×2,2"

 
további információk:

Az X-King Cross Country használatra kifejlesztett profil, száraz és nedves talajon egyaránt kiválóan megállja a helyét. Racesport, Supersonic, Protection változatban egyaránt gyártják.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental X-King termékkel kapcsolatban: