500 km és sok útfelület/szituáció után gondoltam írok egy pár sort. A Czar előtt használt Lugano-val gurultam, ami elég hamar beadta a derekát (állítólag 200 km volt bennük, ezt nem tudom meg soha), ezért új papucsok után kellett néznem. Hajtogatósban gondolkoztam (utólag belegondolva minek...) és mivel nem vagyok egy vastag pénztárcával megáldott bicajos, így szétnéztem az olcsó gummák között. Sok CST-m volt, ezért némi megelőlegezett bizalommal vettem egy pár kék-fekete hajtogatós Czar-t 5800/db áron.
Tapasztalat... Akkor hajrá. Ennyi zsetonért szerintem hétköznapi, edzeni való gumit aligha találunk. Ebben az árban és természetesen a gumiban foglaltatik a CST által életre hívott EPS rövidítésű defektvédelem. Meglepő ennyi pénzért, de igen hathatósan működik. Egyszerűen az apró hegyes kavics, üvegszilánk, fémdarab nem tud belehatolni. Ránézésre felvette a gumi a szúrós tárgyat, de ha lepöckölöd a futófelületről, a gumi nem sok idő múlva "kirúgja" magát és mintha nem is történt volna semmi. Az öntési csík lekopásáig elég mázgás, nyúlós az általa nyújtott érzés, ezért a bekopásig csak óvatosan. Miután ezen csík lekopik, veszettül elkezd tapadni és egész jó tempót lehet vele kitekerni. Kanyarban is jobban lehet vele menni (az igazat megvallva kanyarban a Lugano jobb volt), de még így sem az igazi. Van hangja még sima aszfalton is, de nem számottevő. A poros felületet nem szereti, a tapadás rohamosan csökken. Bekopott állapotban (nekem ez kb. 150-200 km után volt tapasztalható) nehéz elfékezni, még satu hatására is nehezen kopik. Városi közlekedés során jól manőverezhető, a fékezéssel sincs baj. Tisztítása nedves ronggyal gyerekjáték, még most is olyan mintha új lenne, a színes része nem fakult semmit. Mivel a szövetsűrűsége kicsi, ezért a komfortérzetet is ehhez igazítsuk. Sima aszfalton semmi baj nincs, de kicsit érdesebb, rázósabb úton érezhető a fapadosság. Legalább közvetíti, hogy milyen úton mész :). Rettenetesen jól bírja a felütést, vagy két alkalommal elbambultam és durr bele a lyukba... A guminak semmi baja, centírozás és újra lehet gurulni vele.
Számomra megérte a pénzét, mert eddig megúsztam esés és defekt nélkül. Strapabíró gumi, működő defektvédelemmel, jó kopásállósággal. Versenyezni max amatőr szinten ajánlott vele, inkább amolyan "ezt nem sajnálom, edzeni jó lesz". Hétköznapi, hétvégi országútizásra első osztályú.
Talán ez az első bringás termék amiről se jó, se rossz kép nem alakult ki bennem. Kifizettem a szettért szűk 12000 Ft-ot, belecsavartam 500 km-t nem igazán oútis környezethez való helyeken és nem kaptam vele defektet. Több élményt vártam tőle, de ha eszembe jut a vételára, úgy gondolom nem kellene telhetetlennek lennem :). Bőven megszolgálta az árát.
Mivel nem versenyzem, nem grammhuszárkodom, lehet visszatérek a drótos gumikhoz. A hajtogatósok előnyét úgyse tudom kihasználni. Majd idővel keresek valami egyszerű, de jó defektvédős (fehér-fekete vagy piros-fekete) gumit, ami bírja hosszú távon.
Összegezve: ha nincs pénzed, de szeretnél nyugodtan országútizni hosszútávon, akkor ez neked való. Kezdésnek "tapogatózni a homályban", tapasztalatgyűjtésnek teljesen jó.
Megj: a képek az 500 km-t megtett állapotot tükrözik