Ez egy használtan vett külső, de szerintem 100 km-t se mentek vele, mert ki volt szakadva az oldalfala. De ezt orvosoltam egy darab vastag belsővel, amit a faláhozhoz ragasztottam. Ettől eltekintve semmi problémám nem volt vele. A gördülési ellenállásán nagyon meglepődtem, a kanyartartása már nem olyan mint amit a gyártó ígér, de még mindig az 'elmegy, kategóriába tartozik. Nem használom régóta, ezért még a kopását nem figyeltem meg, mert még nem látszik. Hátsó keréken használom 2"-os méretben ezt a Schwalbe külső gumit, a párja pedig egy 2,25"-os Racing Ralph, így szerintem a legjobb páros ami a német gyártó gumiaiból kihozható. Emlkedőn nem kapart ki, csak vizes avaron. A nedves erdő nem az ő szakterülete, inkább a száraz, poros földút. Fékezésnél apró kavicsokon picit megugrik, szóval ez egy potenciális esési lehetőség, amire nem árt figyelni.
A Schwalbe Furious Fred bolti ára nagyon magas, de ez egy versenygumi, hozzá illő súllyal és technikai tartalommal, így már nem is olyan rossz az ár/érték aránya.
Nagyon olcsón jutottam hozzá, szeintem az egyik legjobb gumi a Schwalbe Furious Fred a megfelelő terepren.
Szerk(2011.09.18.):2 defekt egymás után!
1. felütéses a belső 0,5cm hosszan felszakadt 2 oldalon. Csak a kerék(külső) széle kapta el a követ hál' istennek, mert akkor szerintem a belső kuka, így megúsztam 2 folttal. nem mellesleg ez az én hibám volt, mert 2,5 bár nyomással zúztam egy tanösvényen, amit ismerek és tudom, hogy tele van kiálló sziklákkal.
2. Szúrásos defekt 73.km-nél, ahogy aszfaltról rámentem a Kék Túra útvonalra(erdei ösvény, de kerékcsapás van végig). Boldog voltam nagyon. Fogalmam sincs mi szúrhatta ki, mert semmin nem mentem át, de a maradék 7 km tili-tolit kibírta, és még maradt benne levegő.
XC