Richuang P35 LED lámpa

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ lámpa TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

CashGetLow avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Fényereje kielégítő, teljesen sötétben az előttünk lévő 20 métert nagyjából bevilágítja, így bár lassabb, de nyugodt haladásra is használható.
  • Teljesen fém, nem ázik, nem törik ez a Richuang lámpa.
  • A gyári konzolja szerintem tökéletes.
Hátrány
  • A led egy idő után veszít a teljesítményéből.
  • Gyorsan kopik a festés.
  • Az elemtartó rövid, így nagyobb rászkódásnál akár ki is kapcsolhat.
Erre ajánlom

Városban éjszaka, esetleg nem forgalmas külterületen.

Ennyiért vettem
700 Ft
Csatolt képek
Richuang P35 LED  2012 lámpa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gerasz88 avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fényereje nem egy nagy biciklire elég minimális jól beláthetó vele 10m max. 
Rászkódásokat ütődéseket vízet jól bírja a Richuang P35 LED! (teljes lámpa merülése vízbe, 6m esés betonra saját magam teszteltem bírja max. külső minimális szépséghibák leszenk rajta )
Gyári tartója elég jó biztosan és maszívan tartja, bár elég köynű elopni gyorsan kiszedhető a tartóbol! 
Én töltős elemmel használom és 1 héten keresztűl mindenapos 4-5 órás bicajozást bír ! 
Mérete nagyon jól el van találva pont egy tenyrbe elfér! 

Hátrány

Az ilesztéseknél ahol nem festhetik le mert ott kapja a testet a lámpa elkezd oxidálódni-rozsdásodni ezért nem lesz tökéletes a test érinkezése kevéske zsírozás néha megoldja. 
Hiányolom még a több funkciót is a lámpárol pl. takarékos üzemód,stroboszkóp, esetleg egy lasú villogás 

Tapasztalat

nagyon jó kis maszív strapabíró lámpa  a P35 LED

Erre ajánlom

Városi bicajozásra esetleg kis hülyéskedésre ajánlom öszevéve mindent nagyon jó!

Ennyiért vettem
2000
Mért tömeg
110 g
Szerinted hasznos?

Lami avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Modernebb lednek köszönhetően nagyon erős fénye van

Oldalra nem világít ez a Richuang lámpa. Fénycsóvája enyhén széttartó.

Szigetelése nincs, így a vizet mérsékelten tűri. Egy kis eső nem tesz kárt benne, de mazochista kerékpárosok egészestés felhőszakadásban ne ezt vigyék magukkal.

Rázkódásra érzéketlen a P35 LED, de az elemtartóját ennek (is) tanácsos körbetekerni valamivel, hogy szorosabban illeszkedjen és ne mozogjon.

Rögzítése masszív, de rugalmas. Láthatóan túl fogja élni a lámpát.

Villogó funkció, vagy energiatakarékos félfény nincs. Csak folyamatosan tud világítani...de azt nagyon.

Hátrány

Lehet, hogy a fénysugár egyeseknek nem kellően széles. De aki sötétben gyorsan teker, az ne akarjon oldalra bámészkodni.

Szigetelést hiányolom róla. Viszont elég jól illeszkednek az alkatrészek, így nem ázik be könnyen ez a Richuang lámpa. 

Egyesek a villogó funkciót vagy a csökkentett fényerős energiatakarékos módot hiányolhatják.

Tapasztalat

Ez a lámpa világít rendesen, a szembejövőket vakítja!!! (A drágább Bikefun spot evo lámpa gyatra mécses mellette). Az enyhén széttartó fénysugár inkább távolabbra (15-30 méter) biztosít megfelelő fényerőt, kellően nagy megvilágított terület mellett. 

Erre ajánlom

Bátran ajánlom éjszakai tekeréshez  A nagy fényerő miatt elsősorban lakott területen kívülre. Ajánlott kiegészíteni egy szélesebben világító lámpával amely a bringa előtti 5-10 méteres részt világítja be.

Ennyiért vettem
1850
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minősége jó, ára kedvező, ár/érték aránya kiváló. Eddig a legjobb, amit valaha használtam vagy kipróbáltam. Fényereje a legjobbakéval vetekszik, és üzemidejére sem lehet panasz. Nem csupán a kerékpár kivilágítására alkalmas, hanem látni is lehet vele, sőt biztonságosan haladni. Hordozható: zseblámpa és egyúttal kerékpárlámpa. A világító dióda fénye, mint a déli Nap ragyogása, szép fehér (nagyon jó, de sárgás színű még jobb lenne).

Hátrány

Bármilyen jó, még ő sem az igazi. Nincs energiatakarékos üzemmód. Egyeseknek a villogó mód is hiányozhat (azonkívül, hogy szabálytalan, ilyen fényerő mellett elviselhetetlen lenne, sőt balesetveszélyes). A fénykéve szélességét nem lehet szabályozni: egyesek ezt is hiányolhatják (ki fog derülni, hogy ha lenne szabályozásra mód, akkor sem látnánk hasznát). Komolyabb iramban tekerőknek, például országúti bringásoknak, ez a lámpa nem felel meg. Ahhoz, hogy 20‒40 méterig lássák az utat, kétszer vagy inkább háromszor erősebb fényre lenne szükségük.

Tapasztalat

Olyan lámpa ez, amit nem lehet néhány mondattal elintézni. A kínai ipar remeke: itt és most a szó egyedül helyes, betű szerinti értelmében. Bizonyára lesznek, akik fanyalognak, pedig ez az elmés szerkezet számos (jobbára egymással nehezen összeegyeztethető) feltételnek igyekszik egyszerre megfelelni, nevezetesen a kerékpározás igényeihez igazodó fényerő, az alacsony fogyasztás és ezzel összefüggésben az elfogadható üzemidő, a megbízható működés, valamint a biztonságos rögzítés stb. Mindezeket nagyjában-egészében meg is kapjuk, ráadásul rendkívül méltányos áron. Hasonló árszabású versenytársai nemigen érnek a nyomába, a bajnokok árcéduláján viszont öt számjegyű összeg díszeleg. Persze nem ő az Igazi. Fénye lehetne sárgás színű és jóval erősebb, a megvilágított terület lényegesen nagyobb. Ennyi pénzért jobbat éppenséggel kívánhatunk, de aligha szerezhetünk.

Valójában ezt a készüléket zseblámpának szánták, a mellékelt rögzítő szerkezettel azonban a kormányrúdra szerelhető, és így egy csapásra alkalmassá válik a kerékpár kivilágítására is. Némi utánajárással tartalék rögzítőt is beszerezhetünk: hasonló rúdlámpákhoz való tartóból többfélét gyártanak, és nem lehetetlen, hogy Richuang mintájúhoz is hozzá lehet jutni.

A lámpatest feketére festett, anódosan oxidált alumíniumötvözet. Négy fő részből áll: elemtartó fedél, tömítő gumigyűrűvel, kapcsolóval; elemtartó ház, műanyag elemtartóval; diódaház, alumínium hűtőtönkre épített elektronikával és világító diódával; lencsefedél, átlátszó műanyagból készült lencsével. A fő részeket menettel lehet egymáshoz kapcsolni. A lámpatest hosszúsága 112 mm; az elemtartó fedél és a ház átmérője 25 mm, a lámpafejé (diódaház és lencsefedél) 30 mm. Súlya 74 g, elemekkel felszerelve 150 g.

A lámpát tetszetős külalak, kézre álló méretek, megcsúszás ellen biztosító recés felületek, rázkódásnak, víznek ellenálló felépítés jellemzik. Biztonságos, de nem sebezhetetlen. A kisebb baleseteket jó eséllyel túléli, de ha leesik a hetedik emeletről, vagy ráhajt egy kamion, bizonyosan vége. Ha a kapcsolót nem számítom, nincsenek mozgó alkatrészei. Ápolása, tisztogatása puha ronggyal, tiszta vagy mosószeres vízzel történhet, szerves oldószerekkel ne próbálkozzunk.

Vegyük sorra a legfontosabb részeket, illetve a velük kapcsolatos tudnivalókat. Az elemtartó fedél végén foglal helyet a kapcsológomb. Levelibéka színű vízhatlan borítása, ha erős fény éri, egy ideig fluoreszkál: olyan túlzás, ami nem kerül semmibe. A kapcsoló kezeléséhez szükségeltetik némi erő, tehát védelmet élvez a véletlen kapcsolással szemben. A fedélen kialakított fülecskébe lehet befűzni a csuklópántnak nevezett tartozék zsinórját. Ez a szíj felnőtt kezéhez nemigen illeszkedik, inkább csak a lámpa kipányvázására jó.

Az elemtartó házában picit kotyog az elemtartó. Ez nem hiba, hanem gondos tervezés eredménye. A tartós elemek és az akkumulátorok rendszerint testesebbek; gyakorta szükség van erre a csekély többletre. Az elemtartó jó minőségű, de nem bolondálló műanyagból készült. Három darab 1,5 voltos (AAA méretű) ceruzaelemet, illetve hasonló méretű akkumulátort fogad. A helyes polaritására figyelmeztető jelek hiányoznak, a szabály azonban egyszerű: az elemek negatív sarka érintkezzen rugóval. Az elemtartót megfelelő állásban kell betolni a házba: az oldalán díszelgő nyíl hegye, illetve a plusz jelű sarok legyen elöl, a lámpafej irányában. Tapasztalatom szerint az elektromos érintkezéssel rázós úton sincs baj. Az elemcsere szerszám nélkül is megy, mindazonáltal ez a művelet egyiptomi sötétségben nem a legkellemesebb foglalatosság. Mint minden lámpának, ennek is halála, ha kifolyik az elemekből az elektrolit.

A diódaházról annyit kell tudni, hogy a hűtés is feladata, üzem közben kissé felmelegedhet. Az elektronikát és az átlátszó műanyag sapkával védett diódát ne piszkáljuk. A fénykibocsátó dióda 3,6–3,8 V feszültségen, 300–350 mA áramfelvétel mellett 1 W körüli teljesítményt képes leadni. Jó minőségű, kis belső ellenállású áramforrásokra van szükségünk, és élvezhetjük – a TestBike felhasználói által oly szívesen alkalmazott túlzásokkal élve – iszonyatos, brutális erejét. Sajnos a véges teljesítőképességű elemekkel és akkumulátorokkal nemigen megy a csúcsra járatás.

A lencsefedéllel nem kell foglalkoznunk, az átlátszó műanyagból készült lencsét azonban óvni kell a szennyeződésektől, a szerves oldószerektől és a karcolódástól.

A kormányrúdra rögzíthető tartószerkezetet eleinte nem tartottam sokra, a használat során azonban eléggé meggyőzően bizonyított. Megítélésem szerint valamivel jobb és megbízhatóbb, mint a bilinccsel és sínnel működő rendszer. A csúzliszerű szerkezet keménygumira emlékeztető (hidegre merevedő) műanyagból készül. Eléggé erős és tartós, habár nyilvánvalóan nem tökéletes, és még kevésbé örök életű. Nyomós ok nélkül nem csúszkál, nem forog el, és a lámpát is szilárdan megfogja. Még a bringa szerencsésebb esését is kibírja. Egyik gyenge pontja a rögzítőcsavar: olyan kicsi a csavar feje, hogy ha nem biztosítjuk megfelelően nagy alátéttel, átbújhat a rögzítő kengyel furatán. Mindig csak annyira húzzuk meg a csavart, hogy a kengyel biztosan fogja a kormányrudat, de nagyobb erő hatására el tudjon mozdulni, kézzel azért el lehessen fordítani. A tartóba szorított lámpát érdemes kipányvázni valamilyen szerelvényhez, hogy balesetben ne repüljön el. A lámpa függőleges irányú állítása a tartószerkezet elfordításával történik. Vízszintes irányú állítási lehetőség elvben nincs, a gyakorlatban azonban némi ügyeskedéssel el lehet érni a kívánt eredményt.

A lámpának két, gombnyomással kapcsolható üzemmódja van: nem világít, illetve folyamatosan világít. Folyamatos üzemmódban, a viszonylag nagy áramfelvétel miatt, átlagosan csupán 4 óra körüli üzemidőre számíthatunk. (Az elemek állapotától, minőségétől, a hőmérséklettől, a csillagok állásától stb. függően az eredmény lehet lényegesen jobb vagy rosszabb.) Egyetlen biztos adattal szolgálhatok: ha a tápfeszültség bármilyen ok miatt 2,6 V körüli értékre csökken, akkor lészen sötétség. A takarékos üzemmód sajnálatos módon hiányzik: kímélni lehetne az elemeket, például városi környezetben, ahol nincs feltétlenül szükség leszálló repülőgéphez illő kivilágításra.

Ami a lámpa teljesítményét illeti, a dióda jellemző fényárama 60–65 lumen. Kevésnek tűnik, ez azonban valós érték, nem fortélyos módszerekkel számított adat. (A forgalmazók hetet-havat összehordanak: 70, 80, 120, 150 lumenről beszélnek.) Bármit jelentsenek is a számok, nem sok hasznát vesszük. Többet mondanak a gyakorlatban elvégzett kísérletek. Ezek szerint a lámpa fénye tiszta időben 800 méter távolságból is látható, és 200 méter távolságban is megvilágítja a tárgyakat. A fény összenyalábolását különleges gyűjtőlencsével oldották meg. A lencse csonka kúp alakú, palástja befelé, alapja kifelé néz. Középpontjában 8 mm átmérőjű furatot alakítottak ki, amely azonban nem járja át a lencsét: középtájon homályos válaszfal osztja ketté. Ez a ködös ablakocska vezeti ki a dióda fényének döntő részét, az átlátszó felület a maradékot. A lencséből kilépő fénykéve nem párhuzamos, hanem kissé széttartó. A lencse tíz méterre levő világos falra kb. 150 cm átmérőjű nagyon fényes kört vetít, amelyet kb. 550 cm átmérőjű fényes udvar vesz körül. Valami szórás ezen a körön kívül is van, de nem számottevő. A lámpa hátrafelé egyáltalán nem bocsát ki fényt.

A lámpa fénye 20 km/h sebességű haladáshoz megfelelő biztonságot nyújt. Tíztől húsz méterig bőven van ereje, hogy jól, kellően nagy területen megvilágítsa az utat, és oldalra szórt fényének ereje sem elhanyagolható. Nagyobb sebességnél egyre inkább kockázatossá válik a tekerés. Távolabbra kellene irányozni a lámpa fényét, és a gyengülő megvilágítást a fénykéve szélességének csökkentésével ellensúlyozni. Ilyen módon azonban csökkenne a megvilágított terület mérete, és ezzel kapcsolatban a biztonság. (A csóva szélességét szabályozó rendszernek semmi hasznát nem vennénk: a fényerőt kellene növelni, arra pedig nincs módunk.) Huszonöt km/h sebesség fölött, csupán ezzel a lámpával felszerelkezve, a gondviselés kegyelmébe ajánlok mindenkit.

Bármilyen jó is a lámpa, nem csupán a sötétség erőivel kell megküzdenie, hanem többek között az időjárás viszontagságaival is. Az eső nem árt neki, ellenben alacsony hőmérsékleten csökken az elemek teljesítőképessége, vele a fényerő és az üzemidő is. Sűrű esőben és ködben csak közvetlenül a bringa elé világítva lehet haladni, mert a vízcseppek tükörként verik vissza a fényt. Hasonlóképpen zavaró lehet, bár kisebb mértékben, az útra hajló lombokról stb. visszaverődő fény, illetve a szembe jövő járművek világítása. Ilyen körülmények között csökkenteni kell a sebességet, csakúgy, mint vizes úton, illetve terepen, a rosszabb út- és látási viszonyok miatt.

Erre ajánlom

Kisebb (legfeljebb 25 km/h) sebességgel haladó kerékpárosoknak. Annál mindenképpen többre, mint látszani. Mindenki, mindenkor győződjön meg lámpája megfelelő beállításáról, hogy elkerülje a szemközti irányból érkező járművek vezetőinek elvakítását! A gyalogosok által sűrűn benépesített területeken se engedjük szabadjára az Erőt. Pusztító sugarak helyett legyen vezérlő csillagunk a könyörületesség és a felebaráti szeretet.

Mint zseblámpa alkalmas éjszakai gyalogos túrákhoz, és sok minden másra, ami most nem jut eszembe. Szereléshez, sátorveréshez is jól jön, ha van kéznél egy harmadik kéz is.

Ennyiért vettem
1200
Csatolt képek
Richuang P35 LED  2011 lámpa
Levelibéka-kapcsoló
Richuang P35 LED  2011 lámpa
Lyukas lencse
Richuang P35 LED  2011 lámpa
A kamera ezt látja (10 m)
40 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
fényforrás:

1 LED


 
üzemmód:

Folyamatos


 
áramforrás:

3db AAA


 
további információk:

Zseblámpaként is használható


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Richuang P35 LED termékkel kapcsolatban: