Én a lánccal amolyan "nem normális" módon foglalkozom.Minden tekerés után áttörlöm,minden 2.-3. tekerés után(távolság függő)olajozom.Havonta 1x,de ha már ropog a por benne,akkor sűrűbben leszedem.Mosás,száritás,olajozás.A szemenkénti csepegtetős módszert szeretem.Forest lánckenő olajat használok.A Stihl,Husquarna,partner motoros láncfűrészekhez használják.szóval,nem gagyi olaj....0,6L-1000ft.Több évig elég.Számolj..Igy a lánc egy évet simán kibir,aztán a csere..Miért is jó ennyit "maceráskodni" a lánccal?Mert a fogaskoszorúban kb.9000km van,és semmi kopás,tökéletesen fút rajta a lánc,hibátlan váltás.és ezt mind érvényes a hajtóműre is.Persze,az odaadó törődés ellenére is megnyúlik a lánc.Az is igaz,hogy ha terepen hajtanám,akkor sokkal rövidebb életű lenne.Ha jól sejtem,terepezés esetén,magamat ismerve évi 2-3x lecserélném.Ha az ellenőrzés során észlelem a nyúlást,azonnal lecserélem.Évenkénti kb.4-5ezer kavicsot megér nekem a tökéletes váltás,és a koszorú megkimélése.Olyan mint a rossz fog,ha húzod a dolgot csak rosszabb lesz. Azt gondolom,valahogy a lánc a kerékpár "lelke"...Egy olyan alkatrésze a gépnek,amely igazán meghálálja a vele való törődést.