Cannondale Trail SL2 - 29" mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.08.)
  • Listaár: 289.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Dalí avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Jó vázgeometria
- Masszív váz
- Meghibásodásra nem hajlamos
- Strapabíró kerekek
- Fejlesztésre érdemes váz
- Ár/érték arány
- Terepre termett (ez szubjektív, nekem erre kellett)
- Lejtőn fülig ér a szám

Hátrány

- Terepre nem elég ügyes váltó
- Nem túl könnyű kerekek és hajtókar
- Csak egy kulacstartó hely a vázon (ami számomra irreleváns, de azért legyen a hátrányoknál is több dolog)
- Emelkedőn nem ér fülig a szám

Tapasztalat

Kategóriáján belül nagyszerű választás, amennyiben túrázás a cél és nem időfutam. A váz strapabíró és jó geometriájú. Higgadtan gurul aszfalton, de ha terepre érkezünk vele, már vissza sem akarunk menni az útra. Érezzük, hogy ez erre termett. A Balatonkör sem lehet probléma, egy jól megválasztott külső gumival, de ne lepődjünk meg rajta, ha langyos sörrel várnak a célnál.

Eltekintenék attól, hogy mekkora a kerékmérete,s ebből milyen előnyök és hátrányok származnak, arról sok helyen lehet olvasni, s ez ízlések és pofonok kérdése.
Ha emelkedőhöz érünk, nem vall szégyent, ha nem is elsőnek, de szépen felcammog mindenhol. Amennyiben kerékpáron ülve már nem tudjuk abszolválni az emelkedés mértékét, a nyakunkba kapva sem lehet panasz a kerékpár súlyára az árához mérten. A csúcsra érkezve viszont mindenért kárpótol az ereszkedés vele. Mammutként trappol át minden akadályon, köszönhetően többek között a fejcsőszögnek is, ami nem túl meredek.

Természetesen a kisebb, technikásabb kanyarokat nem fogja oly fürgén venni, mint egy 26”-os kerék. A kerekek erősek, megbízhatóak, kifejezetten nehezen lehet belevarázsolni egy-egy nyolcast, még az én közel 90 kg-ommal is. Hozzáteszem, ezek még nem a súlycsökkentés jegyében készültek, így aztán könnyű erősnek maradni.

A teleszkóp szorgalmas szolgaként végzi dolgát, mely kicsit pocakos ugyan (nem pillekönnyű), de a rábízott feladatot megbízhatóan ellátja.

Sajnos egy nem túl ügyes Sram X5-ös dolgozik a váltáson, mely még 3x10-es. Hétköznapi használatra ez is bőven elegendő volna, de a kicsit durvább terepviszonyok között már nem tudja követni a váz színvonalát. Nem spóroltak a hajtókar súlyán sem, masszív darab a Sram s800, ami meghibásodni szintén nem fog, csak fejtörést okozni, hogy mennyivel könnyebb lenne egy üreges kar. Megállásunkban az Avid Elixir 1 lesz segítségünkre gyárilag. Itt megint megoszlanak a vélemények, kinek mi vált be. Ha szépen karban van tartva, semmi gondunk nem lesz vele.
A nyereg viszonylag sportos külleme ellenére igen kényelmes. 178 cm-es magasságomhoz optimális az M-es méretű váz.

A nagyon szép kidolgozású vázat, s jó geometriát kicsit ellenpontozza a gyárilag kevésbé jó felszereltsége. Legalábbis, amivel én vásároltam. (Ezt össze is írom alább.) De csodák nincsenek, ne várjuk el, hogy ezt a jó vázat rögtön egy Shimano XT, vagy Sram X0 szettel dobják utánunk kevesebb, mint 300 000 Ft-ért.

Összességében igen jó vétel. Ha egy szóban kellene jellemeznem, a megbízhatóság lenne az. A nem túl magas ára, a közepes felszereltséggel szinkronban van. Amennyiben időnk, energiánk (s pénzünk) engedi, kategóriákkal jobb kerékpár építhető ebből a vázból.

Gyári adatok:
Váz: Trail SL 29'er, Optimized 6061 alloy, SAVE, 1.5" head tube
Teleszkóp: RockShox Recon Silver TK 29, 80mm, Solo Air, lockout, rebound, 1.5"
Hajtókar: SRAM S800 3.1, 44/33/22, 175mm
Váltókarok: SRAM X5
Első váltó: SRAM X5
Hátsó váltó: SRAM X5, 10-speed
Első agy: Formula CDH20
Hátsó agy: Formula CDH22
Fék: Avid Elixir 1, 160/160mm
Kormány: Cannondale C3 riser, 680x20mm, 6061 alloy
Stucni: Cannondale C4, 1.5", 31.8, 7 degree
Nyeregcső: Cannondale C3, 31.6x350 (M), 400mm (L,X)

Erre ajánlom

Terep, Túra

Csatolt képek
Cannondale Trail SL2 - 29"  2012 mtb
Cannondale Trail SL2 - 29"  2012 mtb
Cannondale Trail SL2 - 29"  2012 mtb
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fiat500 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Habár még új a gép,de az eddigi tapasztalataim szerint iszonyat jó bringa.192 cm vagyok,

nehéz volt megfelelőt kerót választanom,de a Trail SL2 XL-es méretben a legjobb geometriájú

számomra. A feleszereltsége szintén rendben van,a fékek hamar bekoptak,és tökéletesen teszik a dolgukat. A váltó finom,szépen kapcsolgatható, a gyereg nagyon komfortos,a sportos kinézet ellenére is. Maga a váz szerintem kategóriájának  legszebbje,igényes varratokkal,brutál fejcsővel. A 29-es kerék aszfalton is szépen suhan,terepen meg mindenen átmegy.

 

Hátrány

Eddig még nem tapasztaltam,hacsak az nem,hogy elég feltűnő,és sehol nem merem otthagyni.

Tapasztalat

Eddig Meridám volt,ami szintén nem volt rossz bringa,de azért ez mégis más.

További tapasztalatok esetén frissítem a hozzászólást.

Erre ajánlom

Bármire,ésszerű kereteken belül.

Ennyiért vettem
280000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Trail SL 29’er, 1.5” homlokcső


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

fekete


villa (teló):
Rock Shox Recon Silver TK Solo Air,
  • 29"
  • 80mm
  • visszaút csillapítás

Meghajtás

hajtókar:

Shimano M522, 42/32/24


lánc:

FSA CN910


fogaskoszorú:
Shimano Deore,
  • 11-36
  • 10s

középrész:
Shimano BB-ES25,

Octalink


hátsó váltó:
Shimano SLX
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

VP Platform


Kerék

felni:

Maddux DC3.0 29’er,

  • Dupla fal
  • 32 lyuk

első agy:

Formula


hátsó agy:

Formula


külső gumi:

WTB Nine Line 29x2.0 TCS


Irányítás

kormány:

Cannondale C3

  • 680X20mm
  • 6061 Alu
  • duplán húzott

markolat:

Cannondale locking markolat


kormányszár:

Cannondale C4

  • 1.5”
  • Headshok
  • 31.8
  • 7 fok

kormánycsapágy:

Tange Custom 1.5”


nyereg:

Cannondale Stage 3


nyeregcső:

Cannondale C3

  • 27.2x350mm (S,M)
  • 400mm (L, XL)

Fék

 
féktárcsa:

180/160mm


fékkar:

Avid Elixir


tömeg:

13 kg


Cannondale logó

Cannondale márka bemutatás

A kezdetekben hátizsákok és camping felszerelések, valamint kerékpárszállítók gyártásával foglalkozó Cannondale-t 1971-ben alapította Joe Montgomery, Jim Catrambone és Ron Davis az USA-ban. Mára a high-end kategória egyik legnagyobb kerékpárgyártójává nőtte ki magát. A cég nevét egy connecticut-i metróállomástól kölcsönözték.

A Cannondale az alumínium és a karbon mellett tette le a voksát, az acél és titánium anyagokkal szemben. Extrém vázaira 3 év, egyéb vázaira pedig élettartam garanciát vállal. Első, túlméretes alucsövekből, kézzel épült vázai 1983-ban kerültek piacra, melyek merevek és hatékonyak voltak, megalapozva a márka népszerűségét.

A Cannondale mountain bike vázai 2008-ig 11 világbajnokságot, 2 olimpiai érmet és számos egyéb díjat nyertek, míg országúti vázai 11 Tour de France és 27 Giro d’Italia szakasz, valamint 2 Giro d’Italia összesített győzelmet hoztak. A cég szponzoráltja többek közt a Saeco/Cannondale országúti csapata, és számos amatőr csapat világszerte.

A márkához fűződik jó pár kerékpározást illető szabadalom, újítás, pl. a Head Shok, avagy ’Fatty’ első teleszkóp, melynek becsúszószára és csillapítása középen, a villanyakba integrálva található, és tűgörgőkön csúszik. Ennek továbbgondolt változata a Lefty, mely csak baloldali szárral rendelkezik, a kereket is egy oldalt rögzíti. Mindkét villa sokféle változatban látott már napvilágot, és bizonyította létjogosultságát, merevségével és tömegével egyaránt. A Lefty indította el az 1,5”-os fejcsőméretet, mely egyre elterjedtebb. A manapság terjedő BB30 integrált középcsapágy szabvány szintén Cannondale találmány.

Cannondale csapat leghíresebb versenyzője Peter Sagan, aki 2011-óta a csapat tagja azóta több híres kerékpárversenyen győzött, néhány eredménye:

2014

  • Tour of Oman (szakasz győzelem)

  • Strade Bianche (összesített 2. helyezés)

  • Tirreno-Adriatico (szakasz győzelem)

  • E3 Harelbeke (győztes)

  • VDK-Driedaagse De Panne-Koksijde (szakasz győzelem)

2013

  • GP de Montréal (győztes)

  • Tour of Alberta (pontverseny győztes, és 2 szakasz győzelem)

  • USA Pro Challenge (pontverseny győztes, és 4 szakasz győzelem)

  • Tour de France (pontverseny győztes és szakasz győztes)

  • National Championships Slovakia (győztes)

  • Tour of Oman (2 szakasz győzelem)

2012

  • Tour of California (5 szakasz győzelem)

  • Tour de Suisse (4 szakasz győzelem)

  • Tour of Alberta (3 szakasz győzelem)

  • USA Pro Challenge (4 szakasz győzelem)

  • Tour de France (zöld mez és szakasz győztes)

2011

  • Giro di Sardegna (3 szakasz győzelem, végső összesítés győztese)

  • Tour of California (szakasz győzelem)

2010

  • Tour de Pologne (2 szakasz győzelem, végső összesítés győztese)

  • National Championships Slovakia (győztes)

  • Vuelta Espana (3 szakasz győzelem)

Egyéb

  • 2008 MTB Világbajnokság junior győztese

  • 2008 MTB Europa bajnokság junior győztese

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cannondale Trail SL2 - 29" termékkel kapcsolatban: