- Jó vázgeometria
- Masszív váz
- Meghibásodásra nem hajlamos
- Strapabíró kerekek
- Fejlesztésre érdemes váz
- Ár/érték arány
- Terepre termett (ez szubjektív, nekem erre kellett)
- Lejtőn fülig ér a szám
- Terepre nem elég ügyes váltó
- Nem túl könnyű kerekek és hajtókar
- Csak egy kulacstartó hely a vázon (ami számomra irreleváns, de azért legyen a hátrányoknál is több dolog)
- Emelkedőn nem ér fülig a szám
Kategóriáján belül nagyszerű választás, amennyiben túrázás a cél és nem időfutam. A váz strapabíró és jó geometriájú. Higgadtan gurul aszfalton, de ha terepre érkezünk vele, már vissza sem akarunk menni az útra. Érezzük, hogy ez erre termett. A Balatonkör sem lehet probléma, egy jól megválasztott külső gumival, de ne lepődjünk meg rajta, ha langyos sörrel várnak a célnál.
Eltekintenék attól, hogy mekkora a kerékmérete,s ebből milyen előnyök és hátrányok származnak, arról sok helyen lehet olvasni, s ez ízlések és pofonok kérdése.
Ha emelkedőhöz érünk, nem vall szégyent, ha nem is elsőnek, de szépen felcammog mindenhol. Amennyiben kerékpáron ülve már nem tudjuk abszolválni az emelkedés mértékét, a nyakunkba kapva sem lehet panasz a kerékpár súlyára az árához mérten. A csúcsra érkezve viszont mindenért kárpótol az ereszkedés vele. Mammutként trappol át minden akadályon, köszönhetően többek között a fejcsőszögnek is, ami nem túl meredek.
Természetesen a kisebb, technikásabb kanyarokat nem fogja oly fürgén venni, mint egy 26”-os kerék. A kerekek erősek, megbízhatóak, kifejezetten nehezen lehet belevarázsolni egy-egy nyolcast, még az én közel 90 kg-ommal is. Hozzáteszem, ezek még nem a súlycsökkentés jegyében készültek, így aztán könnyű erősnek maradni.
A teleszkóp szorgalmas szolgaként végzi dolgát, mely kicsit pocakos ugyan (nem pillekönnyű), de a rábízott feladatot megbízhatóan ellátja.
Sajnos egy nem túl ügyes Sram X5-ös dolgozik a váltáson, mely még 3x10-es. Hétköznapi használatra ez is bőven elegendő volna, de a kicsit durvább terepviszonyok között már nem tudja követni a váz színvonalát. Nem spóroltak a hajtókar súlyán sem, masszív darab a Sram s800, ami meghibásodni szintén nem fog, csak fejtörést okozni, hogy mennyivel könnyebb lenne egy üreges kar. Megállásunkban az Avid Elixir 1 lesz segítségünkre gyárilag. Itt megint megoszlanak a vélemények, kinek mi vált be. Ha szépen karban van tartva, semmi gondunk nem lesz vele.
A nyereg viszonylag sportos külleme ellenére igen kényelmes. 178 cm-es magasságomhoz optimális az M-es méretű váz.
A nagyon szép kidolgozású vázat, s jó geometriát kicsit ellenpontozza a gyárilag kevésbé jó felszereltsége. Legalábbis, amivel én vásároltam. (Ezt össze is írom alább.) De csodák nincsenek, ne várjuk el, hogy ezt a jó vázat rögtön egy Shimano XT, vagy Sram X0 szettel dobják utánunk kevesebb, mint 300 000 Ft-ért.
Összességében igen jó vétel. Ha egy szóban kellene jellemeznem, a megbízhatóság lenne az. A nem túl magas ára, a közepes felszereltséggel szinkronban van. Amennyiben időnk, energiánk (s pénzünk) engedi, kategóriákkal jobb kerékpár építhető ebből a vázból.
Gyári adatok:
Váz: Trail SL 29'er, Optimized 6061 alloy, SAVE, 1.5" head tube
Teleszkóp: RockShox Recon Silver TK 29, 80mm, Solo Air, lockout, rebound, 1.5"
Hajtókar: SRAM S800 3.1, 44/33/22, 175mm
Váltókarok: SRAM X5
Első váltó: SRAM X5
Hátsó váltó: SRAM X5, 10-speed
Első agy: Formula CDH20
Hátsó agy: Formula CDH22
Fék: Avid Elixir 1, 160/160mm
Kormány: Cannondale C3 riser, 680x20mm, 6061 alloy
Stucni: Cannondale C4, 1.5", 31.8, 7 degree
Nyeregcső: Cannondale C3, 31.6x350 (M), 400mm (L,X)
Terep, Túra