Egy 1992-es acélvázas, merev villás Woodlands 26"-os MTB után érdekes volt átülni egy 29"-re...
Először is szokatlan a vázban ülni és nem a váz fölött. Nagyobb a tengelytáv, így komfortosabb és kényelmesebb, jobbak a menettulajdonságai is. A nagyobb kerekek miatt könnyebben megy át az akadályokon, viszont nehezebben is fordul. Ez azért nem hátrány, csak szokás kérdése...(először voltak érdekes pillanatok a kékesi rollerpályán lefelé...)
A gép Shimano hajtással, elől hátul Alivio váltóval van szerelve, ami pontos és precíz. Nem vált villámgyorsan, de ez nem is az a kategória. A Cannondale hidraulikus tárcsafékek nagyon jól adagolhatóan és pontosan dolgoznak. Elől 180-as hátul 160-as tárcsával szereltek. Brutálisan szól erős fékezésnél, ahogyan fogja a gumikat. A gyári WTB külsők megfelelő nyomáson nagyon jók, terepen szépen fogják az utat, aszfalton viszont kicsit lassúak, de nem is ez a fő profiljuk. Volt szerencsém kipróbálni száraz murván, aszfalton, sáros erdei úton, pocsolyákban, köves-sziklás dózerúton és szűk erdei ösvényen is.
A teló, ami lock-out-os, szerintem ebben a kategóriában még pont elmegy..talán ezt fogom majd egy kicsivel komolyabbra cserélni.
A vázgeometria szerintem önmagáért beszél...nagy, kényelmes jól irányítható. Lejtőn lefelé sem szükséges az ülés mögé "ülve" leengedni a gépet. Nehezen akar orra esni és nehezen akar hanyatt dőlni a meredek emelkedőkön.
Szerintem egy nagyon megbízható bicajt kaptam az áráért, a legértékesebb mindenképpen a váz. Cannondale. Eszméletlen fejcső méret...Szerintem nem kell ragozni. Biztosan vannak szebbek, jobbak de nekem ez tetszik és nem is csalódtam benne.
Hátrányát eddig nem tapasztaltam.
Az egy hónapos garanciális átvizsgálás során minimálisat kellett állítani a hátsó váltón és a fékeken.
A közel 250 km, amit tudtam menni vele addig nem igazán viselte meg, pedig kipróbáltam sokféle terepen.
XC-re