Maestro felfüggesztési rendszer + Fox teleszkópok
Jó felszereltség
Jó irányíthatóság
Giant nyeregcső
Pár gagyi alkatrész (fogaskeréksor,lánc,hátsóagy)
Látszólag Gianték spórolnak itt ott az anyaggal.
Giant Trance 2 ltd 27,5 2016
Alpinbikeban vásárolt kerékpár. M-es méretű ami a 182cm-es magasságomnak tökéletesen megfelel.
váz: Szépen megmunkált, igényesen festett,szolid designú darab. Alumínium így nem a legkönnyebb váz. Belső elvezetések, tappered fejcső, ipari csapágyas forgáspontok. A hátsó keréknél van egy érdekes megoldás, gyorszáras a hátsókerék, de nagyon úgyfest,hogy valami adapterrel átalakítható 10es átütőssé. A jelenlegi megoldással is nevezhető átütősnek, de mégsem. Egy DT Swiss gyorszár van benne és a váznak a váltó felöli oldalán menetes a rögzítés, jobb megoldás mint a sima, viszont a kerék visszahelyezésénél érdekes,hogy bal oldalon ejtő papucsba kell valahogy feltornázni, aztán ha megvan akkor jöhet a tengely. A váz kellően merev, nem tudom, hogy ettől a megoldástól vagy alapból, legyen alapból és akkor elhisszük, hogy jó :)
Hajtás/váltás: Shimano felszereltség és hozzá valami KMC lánc. Amikor megláttam,hogy a fogaskeréksor legnagyobb fogaskereke után még ott van az a bizonyos műanyag biszbasz, elkapott a harci ideg, miért is kell ilyen gagyi szarokat rápakolni a biciklire. Gyakorlatilag 50km t tettem vele próbaképpen és le is cseréltem egy XT re. Az SLX hajtómű és váltó szépen teszi a dolgát. A hátsó váltó deore xt shadow +. Lejtmenetben szépen teszi a dolgát, csattogni még nem igazán hallottam.
Ülés/üléscső: A gyári giant nyerget nem próbáltam sosem, alapból lecseréltem egy Fizik nyeregre. Az üléscső viszont várakozáson felül teljesít. Ahogy utána jártam a dolgoknak az ilyen üléscsövek többnyire 2 max 3 állásban használhatóak, de ez ott áll meg ahol szeretnék. Tekeredést nem igazán tapasztaltam, minimális holtjátéka van oldalra, de menet közben észre sem lehet venni.
Teleszkópok: Fox float fit 4es első teleszkóp 14cm-es mozgással, 15mm es átütős gyorszárral. Kellően merev, vajpuha mozgással. CDT 3 állású kapcsolóval.
A hátsó is szintén Fox float szintén 14cm-es mozgással. Földes terepre nyitott állással érdemes menni vagy esetleg közepes állással ha gyorsabban szeretnénk haladni.Közepes állásnál nagyon szépen elnyeli a tekerésből adódó kilengést.
Fékek: Shimano Deore fékkel megegyező de szérián kívüli fékek. Eddig Xt féket használtam, van különbség a 2 között, de feltehetően fékpofa és tárcsa cserével ugyan ott lennék. Gyárilag 180/180 -as tárcsákkal jön ami kellő fékerőt biztosít a lefeléken is.
Kerekek: Giant saját termékei. Úgy őszintén nincs velük semmi bajom, mert szépen futnak és egész értelmesen is néznek ki, de a mai világban szokás még eladni nem iparicsapágyas agyakat? Na mert a hátsó ahogy néztem nem igazán látott ilyet. Baromi nagy a holtjátéka a racsninak, de mellette szóljon a tény,hogy nem óhajtott szalajtani egyszer sem.
Kiegészítők: Igazából jelenleg egy dolgot említenék meg amire csöppet kiborult a bili nálam. MRP 2x láncterelő isg5 ös felszereltséggel. Tök jó,hogy van mert nem esik le semerre sem a lánc. Nade... Gyakorlatilag a 2.tekerésnél az erdő kellős közepés ez a vacak darabjaira hullott és természetesen észre sem vettem. Mint kiderült nem érdemes venni ilyet mert botrányosan magas az ára (50-60e Ft.) és alkatrészt is csak vadászni lehet hozzá. Chainreactioncycles honlapjáról kellett rendelni alkatrészt hozzá. 2 csapágyazott gyakorlatilag váltó görgő 3db alátét meg egy műanyag fedő 10e Ft hozzá. Hát na...
Ami még érdekes lehet az az, hogy a csavarok nem feltétlenül 8.8 as erősségűek. 2 helyen is elment benne az imbusz(szerencsére nem a menet), pedig nem ma kezdtem én sem a szerelést és nem is szokásom rátépni semmit sem.
Összességében totálisan megvagyok elégedve a biciklivel. Ez a láncterelős téma kicsit megrázott, mert ilyennek nem szabadna történnie főleg 50km után. Az élmény teljes mértékben kárpótol. :)
// folytatom majd :)
xc/am akár enduro