A széles FSA kormánnyal a meredek lejtőkön és a szlalomozós, technikázós részeken még egy hozzám hasonló raftingos is egész jól elboldogul, a jól bevált Schwalbe Rocket Ron gumiknak köszönhetően rakétaként lehet kigyorsulni egy-egy hajtűkanyar után.
24óráson az első két kör után elkezd lassulni a gép :)
A járgány első métereit egy XIII. kerületi utcában volt szerencsém megtenni, ahol a vízágyéhoz hasonló hullámzás hirtelen túlzásnak tűnt. Persze, mert ahhoz vagyok szokva, hogy a Mátrában össztelózgatok...
De tényleg, voltak kétségeim, amíg ki nem próbálhattam élesben a Merida One-Twenty HFS 1000 D-t, a bringa életelemének számító montis terepen. Az üléspozíciót nem éreztem kényelmesnek a hatékony gyorsításhoz, és nem voltam biztos abban sem, hogy a 12centis rugózásnak létjogosultsága van a 24 óráson (hozzáteszem, még nem jártam ezelőtt a 24 óráson versenyzőként).
Most már tudom: van! Igaz, keményre vettem a hátsó rugóstagot, de sok esetben védett meg a kisodródástól az, hogy a hátsó kerék nem pattogott fel az útról Ráadásul voltak kemény bukkanók, amik szintén kevésbé voltak olyan fájdalmasak, mintha merevfarúval vettem volna őket. Az említett üléspozíció sem volt kényelmetlen, lévén a pálya technikás elemekkel volt tarkítva, gyors, egyenes szakaszok alig-alig. Egy Mátra Maratonon már nem biztos, hogy kényelmes lenne ez a Merida AM össztelós, dehát a One-Twenty nem is Maraton gép, hanem egy vérbeli All-Mountain paripa.