Specialized Camber Comp 29 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.12.)
  • Listaár: 829.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • igényes, viszonylag könnyű alkatrészek
  • túlépített fékrendszer
  • kitűnő egyenesfutás
  • hiába "csak" 110mm a rugóút, all-mountain kerékpár érzését kelti a Camber Comp 29 - technikás, köves és meredek ösvényeken is
  • egyszerűen átgurul mindenen...
  • kitűnő mászás, akár durva gyökeres, akár köves, meredek részeken, akár murván
Hátrány
  • szűk fordulókban nehézkes kormányozhatóság
  • nem olyan mozgékony és könnyedén irányítható a Specialized Camber Comp 29, mint egy 26-os
  • nehéz
Tapasztalat

Tirolban és Németország déli részén volt szerencsém egy viszonylag rövid ideig tesztelni a kerékpárt, amit egy merevfarú Stumpjumper 29er helyett kaptam. A külső egyből szemet szúr: szembetűnő a szép, fekete-fehér fényezés, a minőségi alkatrészek egyvelege feltűnő. Fox RL villa, mely érdekes módon csak gyorszáras - viszont a DT Swiss agy és annak "gyorszára" a sajtóanyag szerint legalább egy QR15-ös átütős rögzítés merevségét ígéri. Nem éreztem, hogy túloznának. A rugóstag szintén Fox, onnan egy Triad, mely nekem történetesen nem működött valamiért; mindegy, valószínűleg az előttem "tesztelő" nem megfelelő használata okozott benne problémát - nálam nyitott üzemmódban ragadt, bármit csináltam vele - de nem volt zavaró mászásnál sem. A fékek Elixir 7-esek, elsőre ijesztően széles a kormány (720mm). A hajtáslánc 2x10-es, ahol kellemes meglepetés volt, hogy nem spóroltak a hátsó soron és nem egy alapverziót szereltek a hátsó agyra - mely egyébként 12mm-es átütős. Az első tányérok mellett bashguard védi a hajtáslánc hajtókari részeit, a láncvédő jár a bicajhoz - igényes darab.

Először meglepődtem a Camber Comp 29 méreteit látva: óriási (enyém L-es volt) és kissé nehéz rá felszállni egy 26-os után, de a nyeregben már minden rendben van. Ehrwald gyönyörű kiindulsi pontjáról az első km-eken aszfaltos út vezetett ki a Zugspitze egyik kiszemelt trailjére, jópár km-en meredek, köves és sotteres szakaszon haladva. A 26-os maratonozós hardtailemről átülve is eléggé feltűnt a nagyon jó mászóképessége a 29-esnek, nem csodálom, hogy ennyien ülnek át a nagykerékre a versenyzők, mindenhol a világon. Lefelé ugyanígy kitűnő maratonozós képességekkel bír, legalább is az osztrák és német maratonos, sotteres hegyi utakon mindenképp. Eibsee felé útba ejtettem egy gyalogos ösvényt fel- majd lefelé: az egyik kilátópontra felfelé egy közepesen meredek lépcsősoron tulajdonképpen feltekertem, alig akartam elhinni, mivel egy 26-ossal nem hiszem, hogy ment volna. Kissé sajnálom, hogy nem fotóztam le ezt a helyet és pláne, hogy nem készült róla videó sem; no sebaj! Lefelé aztán helyenként nagyon szűk, vizmosás medréhez hasonló, letörésekkel, gyökerekkel teli, helyenként kisebb és közepesen nagyméretű kövekből álló kőfolyamban araszoltam lefelé - amíg nem volt szűk kanyar, kitűnően lehetett lefelé haladni. Szűk furdulókban nekem lomhának és nehézkesen irányíthatónak tűnt ez a Specialized 29er - jó lett volna egy 26-os Trail/AM bicajjal is bejárni ezt a szakaszt, az hogy viselkedett volna! Ami feltűnt, hogy zavar: a bunny-hopp és úgy egyéltalán az ugratás képessége nem nagyon akaródzott menni vele még a relative magas cockpit mellett sem, egy 26-os sokkal játékosabb ennél.

A kerékszett Specialized (azaz inkább DT Swiss) és eltekintve attól, hogy a hátó agy furcsa, berárágódott hangott hallatott, szépen futottak - egy picit talán lassú volt a reteszelése a Fulcrum kerekem után, ami feltűnt.

A kormány és a stucni saját márkás, utóbbi a Specialized-tól megszokott állítható szögű.

Geometriája jól eltalált, nekem kifejezetten jó volt, olyan, ami kellemes és harmonikus a hosszabb túrák alkalmával is.

 

Összességében nagyon jó benyomást tett rám a Specialized Camber Comp 29 és kifejezetten tetszett, de maradtak bennem azért kérdőjelek. Egyrészt, nekem a 203/180-as tárcsák (mely alapvetően pozitívum) soknak tűntek, elég lenne mindkettőből egy-egy mérettel kisebb. Az Elixir 7-es fékek jól fognak, ezzel nem volt gondom, de a hajtásláncban a BB30-at nem annyira értem, miért erőltették. Sokan és sokat vitáztak már erről; akkor már inkább BB92-es PressFit lehetne, az visszafelé kompatibilis lenne a korábbi szabvány hajtókarokkal és merevségben szintén elég jó lenne!

 

Furcsa egyveleg ez a bicaj. Egyrészt a 110-es rugóút még majdnem soknak is tűnt rajta nekem és ha a tömege nem lenne 14 kg-hoz közelítő (pedállal), maratonokra bátran ajánlanám, noha alapvetően nem oda való. Egyszerűen csak (ha fogalmazhatok így) át kell rongyolni minden akadályon, mert átgurul szinte mindenen. Aki a játékosságot keresné benne, az inkább keresgéljen a 650b vagy inkább a 26-os fully-k közt, azt mondanám.

Erre ajánlom

Fura egyveleg: maratonozós érzést kelt all-mountain képességek fűszerezésével. Akit nem zavar a magasabb tömeg és kevésbé szereti a játékos viselkedést, s inkább a gyors haladást részesíti előnyben, nagyon jó társra lelhet benne.

De számítsunk arra, mindezért jó mélyen kell pénztárcánkba nyúlni...

Ennyiért vettem
-
Csatolt képek
Specialized Camber Comp 29  2012 mtb
Széles kormány
Specialized Camber Comp 29  2012 mtb
Camber
Specialized Camber Comp 29  2012 mtb
Eibsee
33 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

M5 alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL
  • XXL

 
színválaszték:
  • Fekete-piros-narancssárga
  • Szürke-fekete
  • Fehér

villa (teló):

RockShox Revelation RC3 29, Solo Air, 120 mm, 15 mm Maxle Lite thru-axle


 
hátsó rugóstag:

Monarch RL


Meghajtás

hajtókar:

Sram S-1250 34/22T


fogaskoszorú:
Sram PG-1030
középrész:

Sram PF30


első váltó:
Sram X7
hátsó váltó:

Sram GX Type 2


 
fokozatok száma:

2x11


pedál:

Műanyag


Kerék

felni:

Roval 29"


első agy:

Specialized, Hi Lo disc, 15 mm thru-axle, 24T


hátsó agy:

Specialized, Hi Lo disc, 12 mm thru-axle, 28T


külső gumi:
  • Specialized Purgatory Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (első)
  • Specialized Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, hajtogathatós, 29x2.3" (hátsó)

Irányítás

váltókar:
Sram X7 Trigger
kormány:

Specialized, 6000 aluminium, 8° hátrahajlás, 6° felhajlás, 10 mm emelkedés, 750 mm, 31,8 mm


markolat:

Specialized Sip Grip


kormányszár:

Specialized XC, 3D kovácsolt aluminium, 4 csavaros, 6° emelkedés


kormánycsapágy:

1-1/8" felső, 1-1/2" alsó csésze


nyereg:

Body Geometry Henge Comp, üreges Cr-Mo pálcák, 143 mm


nyeregcső:

Specialized alumínium 30.9 mm


Fék

tárcsafék:
Shimano Deore,

BR-M506 hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (S, M)
  • 200 mm (L, XL)

Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Camber Comp 29 termékkel kapcsolatban: