Bicikliút nem bringás termék

73 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
  • Modellév: 2001

HASONLÓ nem bringás termék TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Kerékpáros közlekedésre – függetlenül a nagyszámú kifogástól – alkalmas.
  • Néhány helyen kellemes környezetben karikázhat rajta a bringás.
  • Nem egyszer biztonságosabb kerékpárúton haladni, mint az úttesten, az autók között.
  • Az autósoknak nem kell kerülgetniük a lassan haladó bicikliseket, nem kell kockáztatniuk az ügyetlenkedők, részegek, kivilágítatlanul közlekedők stb. miatt.
Hátrány

Maga az út

  • Gyenge minőségű a burkolat: sokszor az erre a célra alkalmatlan járókőből van kirakva. Kirázza a bringásból a lelket, ráadásul még hepehupás is, mert nincs megfelelően alapozva. Az aszfalt burkolat sem lényegesen jobb: felületét többnyire gyűrődések, repedések, illesztési hézagok stb. teszik változatossá. Az egy-két telet megélt bringaút kiváló terep a morfológiai felszínformák kialakulásának és fejlődésének tanulmányozására. Az aprózódás, mállás, gyűrődés, suvadás, törés és vetődés különböző eseteit gyakorlati példákon figyelhetjük meg.
  • A keresztező utaknál, járdáknál legtöbbször nincs rendes akadálymentesítés, 2–5 cm magasságkülönbség általában mindenütt van, de nem ritka a 10–15 cm magas ugratóval kezdődő, illetve végződő bringaút sem.
  • Veszedelmes, be nem látható kereszteződéseken kell áthajtanunk nem egyszer.
  • A célhoz vezető út gyakorta egy részeg tekergéséhez hasonlít. A bringaút átvezet az utca egyik oldaláról a másikra, aztán vissza, és ez még néhányszor ismétlődik.
  • Nem minden út vezet Rómába. A legtöbb bringaút Semmiben ér véget.
  • Kerékpárút mellett a párhuzamos úttest tiltott gyümölcs!
  • Úgy tűnik, hogy több pénzt költenek új kerékpárutak építésére, mint régiek felújítására.
  • A királydinnye ökológiai igényeinek leginkább a kerékpárút szegélye felel meg mint tenyészőhely.

Különböző akadályok

  • Gyakorta foglalják el a bringautat összegereblyézett avarral vagy lenyírt fűvel töltött pocakos zsákok, összelapátolt hóból kialakított csinos kupacok, és kukatárolónak sem utolsó ez a hely. Alkalmanként dinnyeárusokkal, sőt kitelepült vendéglői teraszokkal is találkozni rajta, temetők közelében pedig néha virágok és koszorúk fogadnak minket, jelezvén, hogy egyszer minden út így ér véget.
  • Buszmegálló, metrómegálló, cukrászda, kisvendéglő, nagyáruház, iskola, üzemanyagtöltő állomás és a többi – lakott területen kerékpárút ezeket ki nem kerülné. Rendes körülmények között az ott ácsorgókon kell átverekednünk magunkat.
  • Kapualjakból előbukkanó gyalogosokra, autókra kell ügyelni. Várakozó autókat és egyéb akadályokat (fákat, nyíratlan bokrokat,elektromos elosztókat, hirdetőoszlopokat stb.) kell kerülgetni.
  • Komolyabb akadálynál, ahol munka lenne megoldani a bringaút tisztességes kialakítását, kitesznek egy „itt a vége” táblát. Boldoguljon a bicajos a továbbiakban, ahogy tud.

Gyalogosok és kerékpárosok

  • A KRESZ módosítása után, 2010. január 1-től „A gyalog-kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.” Ezt sajnos a gyalogosok többsége nem tudja, de ha tudná is, alighanem fütyülne rá. A kerékpárosnak pedig nincs joga, hogy számon kérje vagy kikényszerítse a neki járó előnyöket. Erőfölényét sem igen vetheti latba: a bringának mint járműnek nincs tekintélye a gyalogosok előtt, ezen kívül a bringás egy esetleges összetűzésben többet kockáztat, a gyalogosan közlekedőnek tehát nem sok félnivalója van.
  • Nincs az a széles bringaút, amit ne tudnának a gyalogosok teljes szélességében elfoglalni. Sőt egyetlen gyalogos is képes erre a teljesítményre. Ugyanis: kerékpárúton a gyalogos [1] köteles a gázmolekulákhoz hasonlóan mozogni, a rendelkezésre álló teret mindenkor maradéktalanul kitölteni; [2] másod- vagy többedmagával kizárólag rajvonalba felfejlődve közlekedhet; [3] horgászbotot, létrát, söprűt stb. csakis keresztben szállíthat; [4] kutyát pórázon csak akkor vezethet, ha a szíj keresztezi az utat; [5] tartozik figyelmen kívül hagyni a párhuzamosan futó járdát; [6] köteles a kerékpárost kiszámíthatatlan mozgásával megtéveszteni; [7] egyéb helyen bárhol!
  • A kerékpárosok között is akadnak kutyaütők. A tudomány legalább két csoportjukat és több változatukat különbözteti meg. [1] Legkevésbé a forgalommal, leginkább a szomszédasszonnyal, a bevásárlólistával, a menetrend szerinti vörösborral, Tulipános Fanfannal stb. elfoglalt egyedek. Ezek az úgynevezett gyalogbringások. Ha összetalálkoznak, gyakorta reakcióba lépnek egymással: mozgási energiájukat elveszítik, és rendezetlen gyalogos-kerékpár halmazokat alkotnak. [2] A semmiből felbukkanó, közel fénysebességgel cikázó kerékpárosok. Ezek a feltételezett kvantumbringások.

Kutyák és kisgyermekek

  • Valamirevaló kutya nyomban otthagyja korábbi érdeklődésének tárgyát, ha bringás közeleg. Vízjelekkel ellátott bokor nem lehet annyira érdekes, mint a kétkerekű jármű és utasa. Legtöbbjük a kerekekkel vagy a hajtóművel szeretne közelebbi ismeretséget kötni, rámenősebbek a kerékpáros nadrágjával és lábszárával. Fegyelmezett eb csupán lecövekel a bicajos elé, várván a dicsérő szót vagy a simogatást gazdája részéről, ami többnyire nem is marad el. A bringás eközben tartalmas szórakozást ajánl kutyának és gazdájának, többnyire nem élőszóban. Ráérősebb kerékpáros kihasználhatja az alkalmat: megismerkedhet a kutyával, esetleg a kutyatulajdonossal is, ha éppen nincs mellette a hozzá tartozó hölgy vagy úr.
  • Céltalanul ténfergő, csattogó lepkét taszigáló, háromkerekűt stb. lovagló kisgyermekek nyomban megcélozzák a bringást, ha az látótérbe kerül. A jelen lévő szülő rendszerint jelez a kerékpárosnak: „Nem tudsz vigyázni, kisfiam? Látod, hogy jön a bácsi!” Anyuka vagy Apuka ilyenkor a világért sem ragadná grabancon a kis krampuszt, hogy megfékezze. A bringás akkor szabadulhat legkönnyebben, ha alkalmazkodik a helyzethez, és hasonló módon jelez a szülőnek: „Ügyes vagy, kisfiam, úgy elálltad az utat, hogy nem tudok továbbmenni!”

És végül személyre szabott sirámom

  • Kerékpárútjaink többségén egy kocogó gyalogosénál nagyobb átlagsebességet nem lehet tekerni. A gyorsforgalmi bringautak nagyon hiányoznak!
Tapasztalat

Van egy olyan álmom, hogy Karakószörcsöktől Rásonysápberencsig bringaúton tekerek, mégpedig frissen és fürgén. Ha felébredek beérném a Pilisvörösvártól Óbudáig épített szakasszal. Lesz egyszer ilyen édes hazánkban? Tán csak akkor, ha a verebek kardot rántanak.

Erre ajánlom

Kényelmes tempóban közlekedő vagy rövidebb távolságra utazó kerékpárosoknak. Akinek éppen sürgős dolga van, vagy hosszabb utat akar megtenni jó iramban, annak sajnos más lehetőséget kell keresnie.

Ennyiért vettem
Az én pénzem is benne van.
25 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?