Ár/értékben verhetelten első amatőr versenyzőbringa
Még nem találtam.
Első országúti bringám, a véleményt így tessék kezelni :) Kicsit elfogult is vagyok.
Elsősorban amatőr triatlonos ambícióim miatt lett megvásárolva a bringa, valamint mert a térdem nem annyira szereti egy sérülés után a futást, mint korábban. Kellett valami más hobbi is a jó időre.
Egy cross jellegű bringa után/mellett ültem fel ennek a nyergébe és minden előzetes aggódalmamra fittyet hányva azonnal szerelem lett, instant átszoktam a jóra. Azóta a másik bringa kispados lett :)
Külalakra szerintem tetszetős, amikor katalógusfotó alapján rendeltem megmondom őszintén nem tetszett, de élőben szép szerencsére. A 2015ös CUBE országútiknál elég erősen látszik design alapján is, hogy mi a belépő kategória (összes alu modellt ide sorolom), nem vitték túlzásba ezt a vonalat, a régebbi alu gépeknek szebb a festése szerintem. Szépek a hegesztési varratok, jó a váz kidolgozása.
Idénre megkapta az új 5800as Shimano 105ös szettet, ez ha nem tévedek az egész hajtásra vonatkozik, nincs spórolás se féken, se első váltón, sehol. 2 tányéros, 50/34 kiosztás azért meg tud viccelni meredek emelkedőkön ha nincs edzésben az ember, én legalábbis gyorsan elértem a legalacsonyabb fokozatba az első utunkon. Azóta mondjuk összeszedtem némi kondit és nem kellett teljesen leváltanom szerencsére :) Gyorsan és pontosan kapcsol, a fékváltó nagyon kényelmes és a fékerőt is jónak ítélem, simán lehet blokkolni (mikor jön már az ABSes verzió vajon?). A nekem mondjuk furcsa és valószínűleg az összes fékváltókar ilyen, de alsó kormányfogásba nem érem el a féket, pedig nincs kicsi kezem, nem értem miért nem vezetik jobban hátrafelé a fék ívét - nagyjából függőlegesen áll most.
Geometriája hosszabb távra van optimalizálva, nem az a tipikus hasalós gép, én örülök neki.
A karbon villa biztos teszi a dolgát, mert a gyalázatos magyar utakon sem a kezem szokott megfájdulni, előbb tépi szét a gerincem egy alattomos kátyú amikor visszaüt áthaladás során...
A Conti gumi elég jónak tűnik, még az első utamon áthajtottam valami kemény "tárgyon" ami majd 1mm mély 1 mm széles területen benyomódott a gumiba majd távozott is, a benyomódás megvan de a guminak azóta is semmi baja.
A nyereg egészen tűrhető, egy zselés gatyával már el lehet menni 100 fölötti távokra is, persze néha azért kell fészkelődni hogy kapjon vért... Apró dolgokon spóroltak az idei modellen, ami miatt szerintem használhatósága nem csökkent a bringának, viszont jelentősen faragtak az árcédulál. Tavaly 380 volt a Peloton Race és 320 a Peloton Pro, idén a Race kerül 320ba úgy, hogy új 105ös szett került már rá - igaz Mavic Aksium helyett Fulcrum Racing 77es kerekekkel, nincs Cube kivágásos kormánybilincs és nem az aero lapított kormányt kapta, összességében 200 grammal nehezebb is a gép. Szerintem az idei modell egy ésszerű kompromisszum a spórolás oltárán.
Like
Edzésre, amatőr versenyzésre is akár.