1 éve használok egyet a Madone 4.5 gépből, 58-as méretben, 188-as magassághoz. Ez a méret nekem tökéletes.
Az első döbbenet a gyönyörű design után a súlya... Hihetetlen. Pedig előtte is "karbonban" utaztam. Trek 5000-es gépem volt, full Ultergával. A 4.5 geometriája nagyon sportos, de nem a szigorúan vett verseny váz. Azaz jó pozícióban, hosszan lehet nyomni, minden kényelmetlenség nélkül. Nekem nagyon bejön. A váz merevsége szerintem kiválló, az én amatőr tapasztalatom szerint tökéletes. Előtte volt Meridám, ahol egy nagyobb kiállós tekerésnél a lánc jobb oldalon beért elöl a nagytányérba. Na itt semmi ilyesmi. A gép 105-ös szettet visel, ami az Ultegra után sem hagy hiányérzetet. Igaz, szereti a nagyon pontos, finom beállítást. Az 5000-esen elöl 3 tányér volt, ezen kompakt kompakt kettő / 50-34 / Féltem, hogy komoly emelkedőn kemény lesz, de jó a leosztása, kivállóan eloszthatók a fokozatok / hátul 11-27 /A fék nagyon komoly! Országúton, aszfalton felső fogásban többször blokkolt vészfékezésnél a hátsó kerék.
A bringán gyárilag egy közép kategóriás " házi" kerék érkezik, Bontrager SSR. Mindent kibír, és korrekt minőség. Jópár kátyút fogott, de túlélte bárminemű behatás nélkül.
Nem rossz, de amikor cserltem DT Swiss 520, + Miche agyak kombinációra, magam is csodálkoztam. Szóval itt lehet fejleszteni. A nyert kb 300 gr + aero profilosabb kerék meglepően javított a haladáson. Hegyen érezni legjobban, nagy emelkedőn, ahol korábban elöl kis tányért használtam, most simán felnyomom a nagyon.
Ilyet nem tudok! Ezért az árét nagyon jó bringát kapsz. Bár a gyártó úgy tartja az árszintet, hogy az előző évi Ultegra helyett idén 105-tel szállít.
Ha már fent elhangzott, bár jó a gyári kerék, érezni a csere után a komolyabbat. Tehát ezen érdemes elgondolkodni.
A korábbi Merida 901-hez képest nagy lépés, de a Trek 5000 után is fejlődés. Az első Trek, ahol DESIGN készült. Gyönyörű a Madone 4.5, még mindig imádom minden egyes tekerésnél.
Hobby országútisként használom, aki azért nyomja, hajtja rendesen. Úgy gondolom, hogy egy jobb kerékkel akár versenyekre is kiválló lehet!