Trek Madone 4.5 országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 595.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

amatőr avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

1 éve használok egyet a Madone 4.5 gépből, 58-as méretben, 188-as magassághoz. Ez a méret nekem tökéletes.

Az első döbbenet a gyönyörű design után a súlya... Hihetetlen. Pedig előtte is "karbonban" utaztam. Trek 5000-es gépem volt, full Ultergával. A 4.5 geometriája nagyon sportos, de nem a szigorúan vett verseny váz. Azaz jó pozícióban, hosszan lehet nyomni, minden kényelmetlenség nélkül. Nekem nagyon bejön. A váz merevsége szerintem kiválló, az én amatőr tapasztalatom szerint tökéletes. Előtte volt Meridám, ahol egy nagyobb kiállós tekerésnél a lánc jobb oldalon beért elöl a nagytányérba. Na itt semmi ilyesmi. A gép 105-ös szettet visel, ami az Ultegra után sem hagy hiányérzetet. Igaz, szereti a nagyon pontos, finom beállítást. Az 5000-esen elöl 3 tányér volt, ezen kompakt kompakt kettő / 50-34 / Féltem, hogy komoly emelkedőn kemény lesz, de jó a leosztása, kivállóan eloszthatók a fokozatok / hátul 11-27 /A fék nagyon komoly! Országúton, aszfalton felső fogásban többször blokkolt vészfékezésnél a hátsó kerék.

A bringán gyárilag egy közép kategóriás " házi" kerék érkezik, Bontrager SSR. Mindent kibír, és korrekt minőség. Jópár kátyút fogott, de túlélte bárminemű behatás nélkül.

Nem rossz, de amikor cserltem DT Swiss 520, + Miche agyak kombinációra, magam is csodálkoztam. Szóval itt lehet fejleszteni. A nyert kb 300 gr + aero profilosabb kerék meglepően javított a haladáson. Hegyen érezni legjobban, nagy emelkedőn, ahol korábban elöl kis tányért használtam, most simán felnyomom a nagyon.

Hátrány

Ilyet nem tudok! Ezért az árét nagyon jó bringát kapsz. Bár a gyártó úgy tartja az árszintet, hogy az előző évi Ultegra helyett idén 105-tel szállít.

Ha már fent elhangzott, bár jó a gyári kerék, érezni a csere után a komolyabbat. Tehát ezen érdemes elgondolkodni.

Tapasztalat

A korábbi Merida 901-hez képest nagy lépés, de a Trek 5000 után is fejlődés. Az első Trek, ahol DESIGN készült. Gyönyörű a Madone 4.5, még mindig imádom minden egyes tekerésnél.

Erre ajánlom

Hobby országútisként használom, aki azért nyomja, hajtja rendesen. Úgy gondolom, hogy egy jobb kerékkel akár versenyekre is kiválló lehet!

Ennyiért vettem
430000
Mért tömeg
7600 g
Csatolt képek
Trek Madone 4.5  2010 országúti
46 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tiksi73 avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Prímán néz ki, könnyű, nagyon engedelmes, szuperul kanyarodik a Madone 4.5. Az összes főbb alkatrésze karbon, így kiválóan nyeli el az ütéseket és hosszú utakra is bátran ajánlom. Eddig a strapát is bírja : 37-tel elgázoltam egy tyúkot, de szerencsére semmi bajunk nem lett, (a tyúk lett csak áldozat) csak a láncot kellett visszarakni. A váltók tökéletesen működnek, a váz pedig nagyon merev. Az üzletből hazahozva megmértem, pedálok nélkül natúr 7,7 kiló volt.

Hátrány

A szériakerekek nem nagyon tetszenek a Madone 4.5-ön, mert az illesztéseknél kis eltérés van mindkettőnél és fékezéskor idegesítően kopog (ez gari?). Valszeg ez fog legelőször "távozni"róla. A "négyest" is ezért adtam az ár/értékre. A szintén széria fékbetétekkel hideg időben érdemes figyelni, mert betonkeménységűvé válnak, nehogy meglepetést okozzon.

Update: momentán 5500 km van benne, a kerekek csak télen kattogtak, valszeg a -2/3 fokok miatt(azért lecseréltem aerósabbra), a gyári R600 50/34 kompakt (tehát mindenre jó)hajtómű, versenyen nagyon gyorsan elfogy, meg az osztrák hegyeken is. Asszem erre szokták mondani, hogy aki mindenhez ért, az valójában nem ért semmihez ! :-))

Erre ajánlom

Országúti "örömködés", versenyen még nem voltam vele, de gondolom arra is kiváló lesz. Nagyon trendi, jó minőségű cucc.

Ennyiért vettem
450000
24 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kcser avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Carbon váz, súly, geometria és ahogy kinéz a Madone 4.5

Hátrány

-

Tapasztalat

Nincs összehasonlítási alapom más carbon vázzal, mert eddig csak alu és Cro_Mo vázas trekkingem és MTB-m volt. Ég és Föld...

Könnyen kezelhető,kényelmes, nagyon könnyű a Madone 4.5. Élmény vele bringázni. A váz geometriája nekem tetszik, a felső cső lejtése miatt is. Vázba integrált vezeték nélküli jeladó a pedál és kerékfordulat méréshez (DuoTrap).

A 2010-esen gyárilag, ha jól tudom, 105-ös szett van (kivéve a szérián kívüli hajtókar és Tiagra fékek). Nekem pár dolog cserélve lett: Kerék (Token C30 - nagyon könnyű,nagyon erős és nagyon szép); Bontrager Speed Limit fékek (brutálisak); Ultegra fék- váltókar, hajtókar és pedál.

 A véleményezés miatt lemértem a tömegét és nagyon meglepődtem, azt hittem több lesz. 8,4 kg-ot mértem digitális személymérlegen, első- hátsó villogóval, computerrel, kulacstartóval, mini pumpával, nyeregtáskával (+ pótbelső, gumileszedő, szerszámkészlet) felszerelve.

Erre ajánlom

Országútra, és akár versenyre is.

Ennyiért vettem
nagyon jó áron ,de így is nagyon sok :P
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

400-as sorozatú OCLV karbon, KVF (Kammtail Virtual Foil) cső forma, E2, BB90, belső bowden vezetés, DuoTrap kompatibilis


méretek:
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 58 cm
  • 60 cm
  • 62 cm

 
színválaszték:

Placid Blue-Crystal White


villa (merevvilla):

Madone KVF karbon, E2


Meghajtás

hajtókar:

Shimano R565, 50/34 (compact)


hátsó váltó:
Shimano Ultegra
 
fokozatok száma:

2x11


Kerék

külső gumi:
Bontrager R2,

700x23c


 
komplett kerék:

Bontrager Race, Tubeless Ready (belső nélkül is használható)


Irányítás

kormány:

Bontrager Race VR-C, 31.8mm


 
bandázs:

Bontrager Gel Cork tape


kormányszár:

Bontrager Race Lite, 31.8mm, 7 fokos


nyereg:

Bontrager Affinity 2, kovácsolt króm-molibdén pálcák


nyeregcső:

Bontrager Carbon, 27,2mm, 8mm hátranyúlás


Fék

 
féktest:

Alu kéttengelyű féktest


 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra
Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek Madone 4.5 termékkel kapcsolatban: