Lezyne Alloy Drive pumpa

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.03.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ pumpa TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • ergonómiailag példás
  • maximálisan funkcionális ez a Lezyne pumpa
  • a pumpa testéből kihúzható gumicsöves, menetes megoldás egyszerű és mégis tökéletes
  • a presta és autószelepes belsők mellett vészesetben levegős teleszkópot is pumpálhatunk vele, mivel azok szintén csavaros szelepére is felcsavarozható az Alloy Drive
  • 1,3-1,5 bar nyomás gyorsan és könnyen belefújható vele a kerekekbe, amivel már elgurulhatunk egy benzinkútig (kompresszorig)
Hátrány
  • a viszonylag kis mérete miatt (Medium változat) akár már 2 bar körüli nyomáshoz is keményen meg kell dolgozni
  • a pumpa fejrésze néhány használat utan összekarcolja kívülről a pumpa fő henger részét
Tapasztalat

Korábban több műanyag fejes minipumpát próbáltam, hordtam magammal és használtam, amelyeket a szelepre rászorítva lehetett használni. Az utolsó ezek közül egy viszonylag drága, alu és műanyag hibrid SKS volt, aminek feje a második használatkor egyszerűen kettétört. Izgalmas dolog tud lenni, ha távol a lakott területektől egy ösvényen történik mindez - és sajnos így történt. Mérlegelve, hogy mennyire nem akarok többé még hasonló helyetbe sem kerülni, egy nagyobb kerékpárüzletbe betérve megvásároltam az egyébként nem éppen olcsó Lezyne Alloy Drive pumpát, a nagyobb, Medium változatban.

Az elmúlt 2 év során számtalan alkalommal volt rá szükség, amikor nem csak én, hanem ismerősök, sőt, szorult helyzetbe került ismeretlenek is használták. Azt hiszem, egy utóbbi ilyen alkalom reprezentálja a legjobban, mennyire jól vizsgázott eddig mindig a pumpa: tavaly Normafánál egy negyvenes úriember egyenesen azzal adta vissza, hogy mennyiért adnám el neki, mivel szüksége lenne egy ilyen pumpára. Szintén nem utolsó faktor, hogy a Bikeradaron a nem éppen sűrűn osztogatott ötcsillagos értékelést kapta az Alloy Drive.

Használata egyszerű: a fejből a kis gumitömlőt kicsavarva és a pumpa alsó részébe a megfelelő irányból becsavarva presta vagy autószelepes belsőhöz "konfiguráljuk" fel. Mindkét típusú szelepre a tömlő végén lévő fém csavaros részt felcsavarjuk, majd pumpálunk - ami a gumitömlőnek hála, közel sem akkora ügy, mint azon pumpáknál, melyek fejét a szelepre kell szorítani, közben tartva attól, mikor törik az el, vagy nem szabjuk-e ki a szelepet a belsőből egy rosszul sikerült mozdulattal. Így viszonylag gyorsan egy feltételesen használható nyomást juttathatunk a felfújandó kerékbe. Feltételesen, mert megtévesztő lehet egy bizonyos nyomás után, hogy mennyire sokat pumpálunk, és jónak érezhetjük a guminyomást, mikor az még bőven nem elegendő bizonyos terepviszonyokhoz. Így egy dologra érdemes ügyelni: alaposan ellenőrizzük le, tényleg elegendő nyomást jutattunk-e a belsőbe, máskülönben hamar felütéses defekt lehet az elsietett pumpálás vége.

Amennyiben nem szeretnénk táskában cipelni és nem féltjük az egyébként példás kidolgozottságú, gyönyörűen CNC-zett pumpát a sártól és portól: a pumpához járó műanyag tartó a kerékpár kulacstartója alá csavarozható, a pumpa ebben rögzül, tépőzárral biztosítva.

Erre ajánlom

Túrák, XC versenyek és maratonok nélkülözhetetlen kelléke bárki számára, aki még belsős rendszert használ.

Ennyiért vettem
6000
Mért tömeg
130 g
Csatolt képek
Lezyne Alloy Drive  2009 pumpa
Lezyne Alloy Drive M, 130g
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hal avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

M-eset használok, könnyű, full alu,  finom cucc. A tömlő nagyban megkönnyíti a használatot. Igényes kivitelezés.

Hátrány

Semmilyen hibát nem találtam, 3 bar felé nekem már kicsit nehéz pumpálni, lehet, hogy én vagyok puding.

Tapasztalat

Mindenkinek csak ajánlani tudom.

Erre ajánlom

MTB túra, maraton

Ennyiért vettem
8000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
nyomásmérő:

nincs


 
pumpatest anyaga:

alumínium


 
nyomás (bar):

max. 6.2


 
szeleptípus:
  • autó

  • presta


 
tömeg (g):
  • 112 (Alloy Drive S)

  • 128 (Alloy Drive M)


 
méret:
  • 218 mm hossz, 26,5 mm átmérő (Alloy Drive S)

  • 172 mm hossz, 26,5 mm átmérő (Alloy Drive M)


 
duálfejes:

nem


 
teleszkópos:

nem


 
további információk:
  • a tömlő a markolatban/dugattyúban tárolható

  • eloxált CNC bevonat


Lezyne logó

Lezyne márka bemutatás

’Lezyne- Engineered Design.’

A Lezyne márkát 2007. március 1-én alapította, pár szakmai partnerével karöltve, az iparági szaktekintély Micki Kozuschek. A volt német profi triatlonista Kozuschek atlétikai pályafutása csúcspontján, Maxcycles néven kezdett megfizethető, felső kategóriás kerékpárokat, és ruházatot forgalmazni.

Nem sokkal azután, hogy az USA-ba költözött, Kozuschek megalapította a Truvativ-ot, mely hamarosan az OEM és pótalkatrészek vezető gyártója lett. 2004-ben Kozuschek eladta a Truvativ-ot a SRAM-nak. Ezt követően 2 évre távol maradt az iparágtól, hogy teljes erejével álmai házának felépítésére és családjára tudjon összpontosítani. 2007-ben tért vissza a kerékpár-iparba.

Abban az időben, amikor az olcsó, műanyag, működésképtelen kiegészítők voltak a megszokottak, a Lezyne márka célja olyan prémium minőségű kiegészítők tervezése és gyártása volt, melyek megfelelnek a felsőkategóriás kerékpár kiegészítőkkel szemben támasztott magas szintű követelményeknek. Ma, évekkel később, a célok továbbra is ugyanazok, és mára már a Lezyne díjnyertes termékeivel világszerte vezető márkává vált a kerékpár kiegészítők között.

Innovatív termékei, mint például a CNC padló pumpa biztonságos Flip-Thread Chuck csatlakozóval, a könnyű karbon technológiával készült Road Drive2 kézipumpa, illetve a középső tengelynél forgatható multifunkciós készlete emeli ki a Lezyne-t a piac szürkeségéből.

A Lezyne olyan élversenyzőket támogat, mint Cedric Garcia, Sabrina Jonnier, Geoff Kabush vagy Bart Brentjen.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Lezyne Alloy Drive termékkel kapcsolatban: