- ergonómiailag példás
- maximálisan funkcionális ez a Lezyne pumpa
- a pumpa testéből kihúzható gumicsöves, menetes megoldás egyszerű és mégis tökéletes
- a presta és autószelepes belsők mellett vészesetben levegős teleszkópot is pumpálhatunk vele, mivel azok szintén csavaros szelepére is felcsavarozható az Alloy Drive
- 1,3-1,5 bar nyomás gyorsan és könnyen belefújható vele a kerekekbe, amivel már elgurulhatunk egy benzinkútig (kompresszorig)
- a viszonylag kis mérete miatt (Medium változat) akár már 2 bar körüli nyomáshoz is keményen meg kell dolgozni
- a pumpa fejrésze néhány használat utan összekarcolja kívülről a pumpa fő henger részét
Korábban több műanyag fejes minipumpát próbáltam, hordtam magammal és használtam, amelyeket a szelepre rászorítva lehetett használni. Az utolsó ezek közül egy viszonylag drága, alu és műanyag hibrid SKS volt, aminek feje a második használatkor egyszerűen kettétört. Izgalmas dolog tud lenni, ha távol a lakott területektől egy ösvényen történik mindez - és sajnos így történt. Mérlegelve, hogy mennyire nem akarok többé még hasonló helyetbe sem kerülni, egy nagyobb kerékpárüzletbe betérve megvásároltam az egyébként nem éppen olcsó Lezyne Alloy Drive pumpát, a nagyobb, Medium változatban.
Az elmúlt 2 év során számtalan alkalommal volt rá szükség, amikor nem csak én, hanem ismerősök, sőt, szorult helyzetbe került ismeretlenek is használták. Azt hiszem, egy utóbbi ilyen alkalom reprezentálja a legjobban, mennyire jól vizsgázott eddig mindig a pumpa: tavaly Normafánál egy negyvenes úriember egyenesen azzal adta vissza, hogy mennyiért adnám el neki, mivel szüksége lenne egy ilyen pumpára. Szintén nem utolsó faktor, hogy a Bikeradaron a nem éppen sűrűn osztogatott ötcsillagos értékelést kapta az Alloy Drive.
Használata egyszerű: a fejből a kis gumitömlőt kicsavarva és a pumpa alsó részébe a megfelelő irányból becsavarva presta vagy autószelepes belsőhöz "konfiguráljuk" fel. Mindkét típusú szelepre a tömlő végén lévő fém csavaros részt felcsavarjuk, majd pumpálunk - ami a gumitömlőnek hála, közel sem akkora ügy, mint azon pumpáknál, melyek fejét a szelepre kell szorítani, közben tartva attól, mikor törik az el, vagy nem szabjuk-e ki a szelepet a belsőből egy rosszul sikerült mozdulattal. Így viszonylag gyorsan egy feltételesen használható nyomást juttathatunk a felfújandó kerékbe. Feltételesen, mert megtévesztő lehet egy bizonyos nyomás után, hogy mennyire sokat pumpálunk, és jónak érezhetjük a guminyomást, mikor az még bőven nem elegendő bizonyos terepviszonyokhoz. Így egy dologra érdemes ügyelni: alaposan ellenőrizzük le, tényleg elegendő nyomást jutattunk-e a belsőbe, máskülönben hamar felütéses defekt lehet az elsietett pumpálás vége.
Amennyiben nem szeretnénk táskában cipelni és nem féltjük az egyébként példás kidolgozottságú, gyönyörűen CNC-zett pumpát a sártól és portól: a pumpához járó műanyag tartó a kerékpár kulacstartója alá csavarozható, a pumpa ebben rögzül, tépőzárral biztosítva.
Túrák, XC versenyek és maratonok nélkülözhetetlen kelléke bárki számára, aki még belsős rendszert használ.