Fel lehet vele pumpálni a gumit.
Kicsit érzékeny a pumpálási sebességre.
A sárga színű gumi része a markolatnál nagyon nehezen tartható tisztán. Előnyösebb lett volna oda is feketét rakni, de úgy látszik, a Merida nagyon virítani akar. Hát virít is... koszosan.
Az enyémet már újkorában szétszereltem, mert nem tartottam megfelelőnek a nyomást, ezért egy kis motorolajjal megkentem.
Amikor használnom kell, az maga a rémálom, de szerencsére ritkán van defektem, és olyankor azért nagyon jól jön, ha van. Csak hosszabb túrákra viszem magammal, egy készlet gumiragasztóval együtt.
Itthon kompresszort használok, így ha defektet kapok, és nem vagyok biztos a tuti eredményben az útszéli gumijavítás miatt, akkor otthon nekiesek, és megcsinálom.
Elég érdekes tapasztalatom van vele: nem bírja a gyors pumpálást. Melegszik, nem ad le megfelelő nyomást. Ha lejjebbveszem a pumpálás sebességét, gyorsabban végzek vele, és magasabb nyomásra is fel tudom pumpálni a gumit.
Nekem autós szelepeim vannak, de próbaképpen felpumpáltam már vele normálszelepest is.
Viszi azt is.
A vázhoz rögzítő műanyag elem sajnos nálam nem volt jó: a csavarok helyei nem ott vannak, ahol lennie kellene. Egyszerűen két gyorskötöző műanyag szalaggal rögzítettem. Először kicsit vékonyabbat választottam, az leszakadt. Kicseréltem vastagabbra, ami bírja.
A nyomásmérője megbízhatóan működik, csak éppen PSI-ben mutatja, nem BAR-ban. Ez szerencsére nem jelentett problémát, mert a külső gumira rá van írva a szükséges nyomás PSI-ben is.
Terepbicajgumi pumpálásra kizárólag útszéli szükséghelyzetben alkalmanként.