Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



166-180 (199 vélemény)
Rendezés

Saskeselyű avatar
Saskeselyű
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Az ára nagyon kedvező,a fékhatás kitűnő.Kinézetre is esztétikus.Alapfokon megfelel.
Hátrány
Nehéz beállítani,hogy ne adja a súrlódó hangot,fékezés elején valami koppanó hangot is ad.
Tapasztalat
Egy Promax tárcsaféket cseréltem le,ez sokkal jobb,nagyon jó a fékhatása.Viszont türelmetlenül várok a felszerelés utáni surlódó hang megszünésére,ami állítólag a bekopás után el fog maradni.Lejtőn lefelé vigyázzatok nehogy fejreálljatok vele!
Erre ajánlom
Kezdő tárcsafékeseknek,aki esetleg lecserélné a V féket.Én is így tettem.Amatőr bicósoknak teljesen praktikus.
Ennyiért vettem
11000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

B@alu avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny
minden!
Hátrány
NINCS! (csak ajánlatos a 203as tárcsa)
Tapasztalat
haveromnak Juicy 5 van és nekem elöl BB5! elkezte fikázni h a mehás nem fog ugy! de amiután kiprobálta és egy szaltót vágott a kormány fölött azután más volt a véleménye!
Erre ajánlom
mindenre!
11 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

iljusin avatar
iljusin
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsó; hamar bekopik; meglehetősen erősen fog; sarat/esőt bírja; könnyű hozzá alkatrészt találni
Hátrány
A Roundagon tárcsa gyorsan melegedik, forrósodik, majd tüzesedik, és lőttek a fékhatásnak.
Tapasztalat
Személy szerint csak ajánlani tudom. A fékereje megközelíti a Juicy 5-ét (legalábbis egy barátom, aki használta mindkettőt ezt állítja), az ára nagyon felhasználóbarát, brutális szerkezet, kibír mindent, nem kell óvni, és ami a legfontosabb -megállít-
Erre ajánlom
Szvsz. mindenre!
Ennyiért vettem
9ropi
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

V.PETIKE(VADKAN) avatar
V.PETIKE(VADKAN)
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
van
Hátrány
őőőőő semmi
Tapasztalat
nekem kb 5 perc után fogott mint állat néha utána kell állítani a belső fékpofát és utána minden a régi.sztem kellően nagy fékhatást és adagolhatóságot ad ami nagyon jó érzés egy iylen féktől nem várna az ember tőle sokat de megmutatja hogy tud annyit mint egy gyengébb hidrás nekem bajött most veszek előre 203-as tárcsával ja és nagyon alázó ára van 203-as tácsával probike-on 10980 ft JA ÉS NAGYON BEJÖNA TÁRCSA
Erre ajánlom
street dirt 4cross
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szeki avatar
szeki
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
olcsó, avid(a név kötelez:))
Hátrány
a pofák rögzítésével van problémám, és ebből kifolyólag több mindennel.
Tapasztalat
Nagy elvárásaim voltam a fékkel szemben, ennek ellenére az elején negatív tapasztalataim voltak: első próbaút, alig fog és nyikorog. ezt betudtam annak, hogy nem kopott még be, de azért az elején is többet vártam, alig tudtam megállni vele. utána kezdődött a fékpofa mizéria. Az aktív oldalon a pofa kb 6-7 fokkal ferdén áll a helyén, mert az a pöcök, ami rögzití a pofát csak az egyik oldalon nyomja a munkahengernek. nem tudom hogy gondolták ezt az avidnál, nekem ez eléggé sufni-szerű megoldás. Jelenleg így nem tudom normálisan beállítani, szeretem ha a fék korán fog, kicsi a holtjátéka, de ha így állítom be, akkor folyton hozzáér a tárcsához. Ráadásul valamiért nekem elég nyúlos a fékérzés(más tárcsákhoz képest,vféket persze ebbe is veri). Most már kezd bekopni, és volt hogy tényleg hirtelen kellett megállnom. ilyenkor nem csalódtam, ha kell brutális ereje van annak ellenére, hogy csak 160-as tárcsa van. Még megjegyezném, hogy a nagyon kemény fékezésnél(kb 60fölött hirtelen fék) fura hangja van, és apró rezgéseket érzek a fékkaron. Amúgy a hibák ellenére nem bántam meg, annyit megért, amennyiért vettem.
Erre ajánlom
xcre nehéz, freeridera gyenge, városba, hétvégi bringásoknak vfék helyett jó alternatíva.
Ennyiért vettem
9980
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kócoos avatar
Kócoos
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Háát olcsóó és jobb mint a v-fék!
Hátrány
Háát igen olcsóó és ez joo meg mindenen de a nyekergés pl:amikor hátratolod huhh na az szörnyűű visít mint állat!!
Tapasztalat
háát mostmmár Hayes-em van de ez a bb5 sem volt annyira rossz csak a hang pffu az szörnyűű de megszokod!!;)
Erre ajánlom
DH minden amire csak akarod de ne számíts annyira sokra
Ennyiért vettem
10ropi
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Joc avatar
Joc
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Olcso, semmi más!!!
Hátrány
Egyfojtában zörög, nyikorog mert nem álnak párhuzamosan a fékpofák egymással. Akármijen tárcsával probáltam mindig tulmelegedett és ha nagyon felmelegszik vagy vizes lesz akkor nem fog. A fékpofák 1 hónapot nem bírtak ki.
Tapasztalat
Én megbántam, hogy ezt vettem de akkor nem volt több pénzem. Még a v fékemet is jobban szerettem ennél. Az legalább mindig megállított még ha markolni is kellet. Lehet, hogy a 92kg-os sujomat nem bírja.
Erre ajánlom
Városi bicozásra, turázgatni.
Ennyiért vettem
10000
11 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kamis avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Tapasztalat
Elől egy Shimano BR-M495 van az volt meg előbb és ahhoz tudok így hasonlítani. Valahogy nekem jobban tetszik annak a fékhatása, de ez sem rossz. Kicsit hiányérzetem van emiatt, mert azért nem egy olcsóság egy átlagembernek. Bár a Shimano-t gyantás pofákkal használom az vhogy jobban tapad a tárcsákhoz, és semmi hangot nem ad míg fel nem melegeszik. Ezzel szemben ez a BB5 meg folyamatosan surlódó és kuruttyoló hangot ad (mert a pofák hozzáütődnek a lyukak széleihez). Persze lehet ez csak nálam van így, és idővel elmúlik. Bár havernak már évek óta ilyen van és ő is erről panaszkodik. Sebaj, azért ez is egy jó fék, és nagyon jól fog.
Ennyiért vettem
10ropi
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bender avatar
Bender
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
olcsó aránylag
Hátrány
hát a hangja de ez minden mechanikus tárcsa féknek a hátránya hogy mindegyik nyikorog ,visít de ez ennél természetes csak néha idegesítő.
Tapasztalat
Szerintem jó fék csak jó kar kell és jó hőleadású tárcsa. Tőlem azért nem kapja meg a teljesítményre az 5 répát mert elég gyorsan elkopik a fékbetét benne.
Erre ajánlom
Dirt,Street leginkább. DH-ra már kevés.
Ennyiért vettem
18.000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tamás avatar
Tamás
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hamar bekopik
Hátrány
csak egy kezdő tárcsafék v-fék után, hátul használható
Tapasztalat
fékhatása nem túl jó, próbáltam több tárcsával és fékkarral is. markolni kell ha meg akarsz állni
Erre ajánlom
hátul bármire
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BASEm avatar
BASEm
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Tökjól fog, kb. mint egy hidrós (ha jó bowden+fékkarod van)
Hátrány
nyikorog, a lyukaktál adja a hangot, pontosabban kuruttlyol... de nemtom mér van ez, ha vki tud rá orvosságot akkor msn-en szóljon léci: hassan_basem@hotmail.com
Tapasztalat
nekem teccik de ami zavar a hangja, naon bejött
Erre ajánlom
mindenre
Szerinted hasznos?

Danis avatar
10 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jol fog csak a gyári tárcsa 2 körre jo kb
Hátrány
jol fog amig bekopva és használtan veszed meg és fel nem mész 160 as tárcsával 1× hegyre. nekem lépcső partyn szétégett. de nem csak itt néha no commenten is behülyül.
Tapasztalat
fasza csak ne égesd szét, vagyis nagy tárcsával használd!! a fék amikor kaptam kurvajóvolt de beállítás kérdése is. inkább a bb7 et vegyétek meg 203 mm es tárcsával.
Erre ajánlom
végülis kinek mire kell egy fék én mindenre használom szinte.
Szerinted hasznos?

Fekete Bence avatar
Fekete Bence
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
könnű beállítani,kapni hozzá alkatrészt és viszonlag olcsó
Hátrány
szerintem nincs
Tapasztalat
nagyon jó aki teheti vegye meg
Erre ajánlom
én four crossra használom de szerintem jó mindenre
Szerinted hasznos?

Laci661 avatar
Laci661
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
a 203-as brutálisan fog, hihetetlenül jó és szép. Nekem 2 hét alatt kopott be de nem érdekelt, hogy nyikorgott
Hátrány
Lehetne rajta egy kicsit több hűtő juk a 185-ös tárcsám egy idő után annyira fölmelegszik, hogy nem fog
Tapasztalat
Az árához képest nagyon jó fék
Erre ajánlom
mindenre mindenkinek
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mészi avatar
Mészi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Előny
Nagyon hamar bekopik és kegyetlenül tud harapni ha az ember ráhúz rendesen, amúgy nagyon jól adagolhaó könnyen lehet vele manuálozni.
Hátrány
Nincs szerintem én legalábbis nem észleltem míg alattam futott.
Tapasztalat
Aki megteheti vegye meg mert nagyon megéri és most még az ára is jó( alacsony).
Erre ajánlom
Mindenkinek amire akarja.
Szerinted hasznos?

166-180 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: