Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



16-30 (199 vélemény)
Rendezés

tsgg24 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Könnyű állíthatóság. Könnyű súly.

Hátrány

Az ára és a fékhatása!

Tapasztalat

Amit én vettem igaz használtan de semmit se fogott,persze új betétekkel sokkal másabb lenne. De istenem. 4000 forintos fékbetét egy alap mechás fékbe????????? Mikor egy fullos olajos shimanójéba 1800Ft....   Vagy ha tárcsát akar venni hozzá az embert 7000 Ft-os a legolcsóbb.

Erre ajánlom

Trekking

Ennyiért vettem
3000
13 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Danee2 avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A fékereje egyre jobb, mert kezd rendesen bekopni ez az Avid tárcsafék. Gepida Sirmium 2013-mashoz kaptam alap fékként. A beállításait még gyakorlom hogy a legjobb, de majd kitapasztalom :)

Hátrány

Az elején be kell állítani, mert hozzáér a tárcsához, de csak a fékpofa vége, azt nekem nem teljesen sikerült beállítani.

Tapasztalat

Ha be fog kopni, bitang jól fog a BB5, de a bowdeneket Jagwire-re érdemes lecserélni, persze nem egyből, csak ha már kezd tönkremenni.

Szerinted hasznos?

rOzzy avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Mechanikushoz képest dögnagy fékereje van
- Gyári Merida M.i.k.e. fékkarral jól adagolható az Avid BB5
- Fél év alatt a pofák szinte semmit nem koptak, pedig jöttem le párszor a Gellérthegyről is

Hátrány

- nem vészes, de nem is könnyű jól beállítani
- ha nincs jól beállítva, egy-egy nagyobb fékezés el tudja hajlítani a tárcsát a BB5
- a fékpofák hajlamosak berezonálni gyenge fékezéskor

Erre ajánlom

város, túra, enyhe terepen

Ennyiért vettem
10000/ oldal
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

erős a fék, szinte olyan, mint egy hidrás tárcsa

nem melegszik gyorsan, de ez tárcsafüggő

a gyári pofák sokáig bírják(nekem 1 évig volt benne, kb 1.6 mm-ert kopott

 

Hátrány

nem lehet a külső részét állítani, amin azt értem, hogy nem olyan, mint a bb7, mert ez ugyebár bb5

Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
6 olvasó 17%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pappsszi2 avatar
17 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jól fog,könnyen beállitható az Avid BB5,esöben is csak jelentéktelen fékhatás csökkenés.

Hátrány

Kicsit nehezen adagolható,időbe telik mig összekopnak a betéttel.Vizesen előfordul ,hogy hangos nyöszörgése van.

Tapasztalat

Sirmiumhoz atták,be kellet állitani,mert a kereskedésben ezt elhanyagolták és pontatlanul asszimetrikusan fogta a tárcsát.Illetve bele ért a tárcsába a féktuskó,ezt néhány csavar lazitásával,majd beáliitva a féket a megfelelő távolságba mindentől,csavarokat visszahúzva,majd a betéteket összehangolva megfelelő távra a tárcsától lényeges javulás tapasztalható.Nem árt ellenőrizni a betétek távolságát,főleg a passziv oldalét,mert ha tűrés htáron kivülre kerül,fékhatás csökkenés tapasztalható,illetve meghajolhat a tárcsa.

Össze kopva nagyon meglehet kinozni pl ,meredek lejtőn bemelegedett fékkel brutál módon fog az Avid BB5.Nem árt hozzá minőségi bovdent választani nehogy elnyirjuk a lejtőn gyilkoláskor.

Erre ajánlom

MTB sek nek.Megfizethető minőség.

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SunRims avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon jól fog,igénytelen fék,én csak ajánlani tudom:) olcsó,szép a gyári fékbetétek is nagy lassan kopnak.nekem a2z és shimano tárcsa van fenn és brutál az Avid BB5.:)

Hátrány

Semmit nem tapasztaltam eddig de szerintem nincs semmi:)

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
16000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atesz994 avatar
48 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • 160as Roundagon tárcsával és FR5-ös fékkarral használom, de a fékereje valami bitangjó és adagolhatóság szempontjából is példás ez az Avid tárcsafék
  • a fix pofát kézzel is lehet állítani, nem kell hozzá kulcs mert recés a tekerő széle ezáltal könnyen és gyorsan lehet állítani
  • pofák tartóssága a fékezés számától függ, tehát ha rángatod észnélkül akkor nem marad sokáig, de havernak is ilyen volt és neki ált. másfél évig bírta 1 fékpofa garnitúra tehát abszolút jó sztem, meg ha el is kopik nem drága bele a pofa (1700 az alligator)
  • ha vizes akkor ciripel az Avid BB5 dehát melyik fék nem ?  
Hátrány

nincs

max annyi, hogy a rugó elfárad egy idő után és eltörik, aztán sajnos nincs hozzá külön rugó így másik féket kell venni de már egésszen olcsón lehet szerválni tehát nem vészes 

Tapasztalat

én egy mx4 után vettem ezt, de a legelején is ez volt tervben csak az mx4re jó ajánlatot kaptam, de érezni a különbséget. Nem aztmondom hogy az mx4 rossz fék mert eddig az is megfogott bárhol, de a BB5 vmi isteni főleg fr5ös fékkarral 

Erre ajánlom

dirt-street, de ha jól bevan állítva vmi olcsóbb alsó kategóriás hidrás féket simán aláz

Ennyiért vettem
5000 - tárcsával, adapterrel
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
Avid BB5  2011 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BoFF avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

160-as avid tárcsával nagyon jól fog.

Adagolhatósága is jó bár létezik jobb is de az enyémen egészen jó avid fékkarral.

Nem nagyon melegszik de dirten használom leginkább.

Esőbe is jól fog.

 

Hátrány

A pofák gyorsan kopnak ( gyáriak)

Néha elég furán ciripel ha nincs behúzva ciripel ha meg behúzom nem ciripel de nem is ér hozzá szóval érdekes.

Tapasztalat

Jó fék nagyon simán megéri az árát. Bárhol bármikor esőbe is megfog és nem kell  megtépni ahoz, hogy harapjon.

Erre ajánlom

dirt,xc,freeride,túra minden

Ennyiért vettem
5000
Szerinted hasznos?

borjuhh avatar
24 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon jól fog ezaz Avid BB5 fék

nagy fékerejű 160-as tárcsával is 

vizesen tárcsával is nagyon fog

szép kinézet 

 

Hátrány

ilyen nincs neki :)

Tapasztalat

hihetelen jól fog ez a fék ,csak ajánlani tudom mindenkinek :)

Erre ajánlom

xc, bárkinek

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
Szerinted hasznos?

TamasKiss94 avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-fékereje nagyon jó! 

-brutális melegedést nem tapasztaltam!

-beállítása nagyon egyszerű

-a fékkel kapott gyári fékbetétek nagyon jól bírják

-haszálható 160,180,185,200,203 tárcsákkal is, lényegében amihez találsz adaptert! 

-én Avid Speed Dial 7 fékkarral használom ezt csak ajánlani tudom így az igazi a fékerő! ha nem is pont ez de mindenféleképpen Avid fékkarral érhető el a tökéletes fékereje! 

-160-as tárcsával használtam tökéletesen fogott, most váltottam 203mm-es tárcsára de még nem kopott be, de szerintem ezzel még komolyabb lessz a fék erő! 

Hátrány

-vizes időben nekem fel gyítt..., de ez nem hátrány szerintem! 

Erre ajánlom

-városba

-túrázni hegyen

szinte bármire! 

Ennyiért vettem
12.xxx Ft
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
Még új korában!
Avid BB5  2012 tárcsafék
160-203 tárcsa különbség! :D
Avid BB5  2012 tárcsafék
203 mm-es tárcsával Avid BB5!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

petymeg avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-A BB5 fékereje nagyon jó, száraz és nedves körülmények között is jól fog. Én 160-as tárcsával használom

-Beállítása egyszerű és könnyű, kis türelemmel nagyon szépen be lehet állítani

-Brutális felmelegedést eddig nem tapasztaltam

-Gyári fékpofák jól bírják,tartósak

Hátrány

-Semmi rosszat nem tudok mondani róla.

Erre ajánlom

Terepre és utcai használatra

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rengeteg véleményt olvastam erről az Avid BB5 fékről.Sok volt a pozitív és sok a negativ vélemény,de én mégis a pozitív véleményezők oldalára állnék:)

Engem nagyon megnyert az avid. Fékereje elég hangsúlyos és karakteres persze ez fékbeállítás kérdése is:)

Nagyon harapja a tárcsát és megfog sok szituációban persze én nem dirtre hanem túrára és városi száguldásra használom:D

Shimano 160-as tárcsával van használva fékezéskor gyönyörű halk hangja van.

Nem akad nem ér bele sehol sem könnyedén gurul a kerék.

Fékbetét az jól teljesít nagyon lassan kopik ami nem hátrány mert az ember nem szivesen cserélget betétet félévenként:D

Mindkét oldalról jól beállitható a fix ponton imbuszkulcs segítségével a mozgó oldalon pedig a fékbowden állítsának segitségével.

Rugója erős de mégis könnyen adagolható fékerőt biztosít.

Vízes időben csak addig visít amig le nem tolja a tárcsáról a vizet utána elhallgat ez az Avid tárcsafék:)

Hátrány

Hátrányra talán azt tudnám irni hogy olaj és más nyalánkság ne kerüljön a fékre mert az nagymértékben rontja a fékhatást és csak féktisztító spay-el lehet normálisan kitakarítani.

Melegedés hatására is romolhat a fékerő.

Tapasztalat

Eddig nagyon megvagyok elégedve vele már lassan 1000km-t beletúráztam. Ajánlani tudom csak.

Használtan jutottam hozzá 4500-ért adapterrel együtt.

Erre ajánlom

túra,XC

Ennyiért vettem
4500
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hazafi94 avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

A fékereje nagy még úgy is hogy nincs teljesen bekoptatva a fékpofa

Az adagolhatósága remek egy Shimano Altus/Acera fékváltókarral 

Könnyű beállítani, rugóerő állítható

Nem sűrűn melegszik túl

A teljesítményhez képest az ára nagyon jó

jó megjelenésű

csapágyazott mechanizmus

Hátrány

a fékbetétek távolsága egy oldalról állítható, a másik oldalt esetleg úgy lehet állítani ha a bowdent jobban megfeszítjük

Egyébként semmi más, de ez sem igazán nagy gond

Tapasztalat

Én elől egy BB7 t használok és hátul van fent a BB5 ös, remek párosítás

A BB5 teljesítménye megközelíti a BB7 fékerejét csak olcsóbban

Erre ajánlom

szinte mindenre

Ennyiért vettem
7 ezer
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

topsecret avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- Iszonyat jól fog  ez az Avid tárcsafék
- Könnyű beállítani 
- Jól lehet a fékerőt adagolni vele 
- A súlya se vészes
- Könnyen be lehet állítani 

Hátrány

- Néha nyikorog 
- Néha ciripel 

Tapasztalat

Szerintem tökéletes :D

Erre ajánlom

Dirt Street Park Trial Freeride enyhe DH

5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

attila 20 avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép

brutálisan megfog 203 vagy akár 160 as tárcsával is :)

jol adagolhato az avid bb5

beálitása gyerekjáték

 

Hátrány

pasz........ ilyent még nem tapasztaltam :D

Tapasztalat

hát én 160 as tárcsával használom és kiváloan megfog bármerre is járok :D

valamikor ciripel :D de lehet h 8as ment a tárcsába :D

szerintem tökéletesen jo ez a fék :)

Erre ajánlom

hát Dirt,Street nyugottan dh is mehet :) meg fékezni elvégre arravalo :D

Ennyiért vettem
5000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: