Avid Elixir CR tárcsafék

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 52.000 Ft

Használt Avid Elixir CR Sl (super light) eladó
25.000 Ft
új árához képest: -52%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




IamMenyus avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • brutális max fékerő
  • jó adagolhatóság
  • rengeteg állíthatóság
  • szárazon beleharap a tárcsába mint foxi a lábtörlőbe
  • nagyon jól néz ki
  • nyitható a rögzítőbilincs, nem kell a fél kormányt lebontani a fel-le szereléséhez

 

 

Hátrány

Eddig nem találtam igazi hátrányát, de:

  • a beállítása időigényes - akinek nincs szerszáma vagy idege hozzá,
    az vigye el egy avid-hoz értő szakihoz, meghálálja
  • nem olcsó (az ereje megéri az árát)
Tapasztalat

Elöl 185ös G3, hátul 160as G2 centerlock-os tárcsákkal használom, az adagolhatósága jobb mint a br-m665 shimano slx-nek, az ereje a sokszorosa - ennek fényében rendben van a súlya és az ára is.

Akinek nem kell ilyen brutális megállító-erő, az talál könnyebb jól adagolható féket is olcsóbban.
Én bringára szerelve vettem, esténként alig várom hogy hazaérjek, és felpattanhassak rá.

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármire - az első az én 105kg-mat kényelmes ülőhelyzetből tudja katalpultálni egy rossz ujjmozdulatra :D

Ennyiért vettem
bringával vettem
Csatolt képek
Avid Elixir CR  2010 tárcsafék
Avid Elixir CR  2010 tárcsafék
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:
  • alu és magnézium

  • magnézium (Mag típus)

  • Carbon (Carbon típus)


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete

  • fehér (Carbon típus)

  • titánszürke (Mag típus)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Elölről hozzáférhető fékezési pont beállítás


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

160mm tárcsa, első post mount:

  • 385

  • 375 (Carbon)

  • 333 (Mag)


 
további információk:

ELIXIR CR hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • Cross Country, All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Elölről hozzáférhető fékezési pont beállítás
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test, integrált fogáspont állítás és fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest állítható kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G3 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 385 gramm (160mm tárcsa, első post mount)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir CR dugattyú javítható?
1 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir CR légtelenítés, fogáspont állítás
4 válasz
utolsó: 2014. ápr.
Fékpofa, fékbetét csere Avid Elixir CR-ben
2 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir CR termékkel kapcsolatban: