- Árához képest könnyű
- Ergonómikus fékkar kialakítás
- A melegedés nem befolyásolja az MT2-t
- Jó fékerő
- Jó moduláció
- Nem nyúlik
- Viszonylag olcsó az MT2
- Gyárilag kevés benne az olaj
- Gyárilag a fékcső hossza a "Barátság" kőolajvezetékével vetekszik :)
Nos: új bicóról bontva vettem a féket (hibrid, vagyis custom - MT2 fékkar, MT4 féknyereg), így használtam kb egy hónapot. Először a kábelhosszból lett elegem, így visszavágtam. Ez nem egy nagy "was ist", a gyári videó elég jól elmagyarázza, ja: és ha jól csinálja az ember, akkor még légteleníteni sem kell (én legalábbis az eset után semmiféle változást nem vettem észre a fék viselkedésén). Viszont kicsit furcsálltam a nyomáspontot, ami elég puha érzést keltett. Mivel nem volt kéznél az a légtelenítő pöcök, így a Shimano BR-M575 légtelenítő szelepét használtam (vissza kellett vágni a hosszából 4mm-t, így tökéletesen ellátta a funkcióját). Alul fecske rátol a légtelenítő csöcsre, felül a T25-ös EBT csavar kicsavar, helyére ugyancsak fecske, dugattyú nélkül, némi olajjal. A fékkar legyen a legmagasabb ponton. Először tolok bele olajat, annyit, hogy az egész rendszert "átmossa", aztán visszaszívom alulra. Utána 90 fokkal elforgatom a féktestet, úgy, hogy a dugattyúk egymás felett legyenek, itt ugyancsak nyomás, szívás.Ha már garantáltan nem jön több bubi (ebből a 0 bubis a legjobb változat), felül kihúzom a fecskét.ha ez megvan, nyomok még egy kis olajat, hogy az EBT csavaron éppen kibuggyanjon, utána visszacsavar. Ha ez megvan, akkor a féknyeregnél is el lehet távolítani a fecskét, arra ügyelve, hogy egy magasságban legyen a fékkar, és a féktest (így nem fog kicsordulni, sem visszaesni a fékfolyadék szintje). Ha ez is megtörtént, akkor lassan el lehet kezdeni emelni a féktestet, és kis idő után látni, ahogy esik vissza a folyadékszint. Ezt megelőzendő, folyamatosan cseppenként után kell tölteni. Ezt egészen addig javasolt játszani, amíg a fékkar a padlón, a féktest a lehető legmagasabban (hátsó fék esetén én a végén már a létrán voltam - nem vicc, nevezhet bárki bárminek, de évi 1x ezt az "aprólékosságot ki lehet bírni). Ha már abszolút nem esik vissza semmit a folyadékszint, még egy csepp, és vissza lehet csavarni az alsó csavart.
A legfontosabb: szerintem szarul van méretezve a féktartály, mert ha teljesen visszanyomja az ember a dugattyúkat alaphelyzetben, ugyanolyan szar lesz, mint előtte. Tehát az egész légtelenítési folyamat előtt kicsit pumpálni kell pofák nélkül a féket, hogy kb 1 mm- el kintebb álljon a dugattyú a féktest belső síkjától. Remélem érthető voltam, ha nem, akkor kövezzetek... :)
Xc- Cc- Maraton, nagyobb tárcsával talán AM/ Enduro