Magura MT2 tárcsafék

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 37.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




r00r1 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Árához képest könnyű

- Ergonómikus fékkar kialakítás

- A melegedés nem befolyásolja az MT2-t

-  Jó fékerő

- Jó moduláció

- Nem nyúlik

- Viszonylag olcsó az MT2

 

Hátrány

- Gyárilag kevés benne az olaj

- Gyárilag a fékcső hossza a "Barátság" kőolajvezetékével vetekszik :)

Tapasztalat

Nos: új bicóról bontva vettem a féket (hibrid, vagyis custom - MT2 fékkar, MT4 féknyereg), így használtam kb egy hónapot. Először a kábelhosszból lett elegem, így visszavágtam. Ez nem egy nagy "was ist", a gyári videó elég jól elmagyarázza, ja: és ha jól csinálja az ember, akkor még légteleníteni sem kell (én legalábbis az eset után semmiféle változást nem vettem észre a fék viselkedésén). Viszont kicsit furcsálltam a nyomáspontot, ami elég puha érzést keltett. Mivel nem volt kéznél az a légtelenítő pöcök, így a Shimano BR-M575 légtelenítő szelepét használtam (vissza kellett vágni a hosszából 4mm-t, így tökéletesen ellátta a funkcióját). Alul fecske rátol a légtelenítő csöcsre, felül a T25-ös EBT csavar kicsavar, helyére ugyancsak fecske, dugattyú nélkül, némi olajjal. A fékkar legyen a legmagasabb ponton. Először tolok bele olajat, annyit, hogy az egész rendszert "átmossa", aztán visszaszívom alulra. Utána 90 fokkal elforgatom a féktestet, úgy, hogy a dugattyúk egymás felett legyenek, itt ugyancsak nyomás, szívás.Ha már garantáltan nem jön több bubi (ebből a 0 bubis a legjobb változat), felül kihúzom a fecskét.ha ez megvan, nyomok még egy kis olajat, hogy az EBT csavaron éppen kibuggyanjon, utána visszacsavar. Ha ez megvan, akkor a féknyeregnél is el lehet távolítani a fecskét, arra ügyelve, hogy egy magasságban legyen a fékkar, és a féktest (így nem fog kicsordulni, sem visszaesni a fékfolyadék szintje). Ha ez is megtörtént, akkor lassan el lehet kezdeni emelni a féktestet, és kis idő után látni, ahogy esik vissza a folyadékszint. Ezt megelőzendő, folyamatosan cseppenként után kell tölteni. Ezt egészen addig javasolt játszani, amíg a fékkar a padlón, a féktest a lehető legmagasabban (hátsó fék esetén én a végén már a létrán voltam - nem vicc, nevezhet bárki bárminek, de évi 1x ezt az "aprólékosságot ki lehet bírni). Ha már abszolút nem esik vissza semmit a folyadékszint, még egy csepp, és vissza lehet csavarni az alsó csavart.

A legfontosabb: szerintem szarul van méretezve a féktartály, mert ha teljesen visszanyomja az ember a dugattyúkat alaphelyzetben, ugyanolyan szar lesz, mint előtte. Tehát az egész légtelenítési folyamat előtt kicsit pumpálni kell pofák nélkül a féket, hogy kb 1 mm- el kintebb álljon a dugattyú a féktest belső síkjától. Remélem érthető voltam, ha nem, akkor kövezzetek... :)

Erre ajánlom

Xc- Cc- Maraton, nagyobb tárcsával talán AM/ Enduro

Ennyiért vettem
25k
37 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Carbotexture


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:

Fekete


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

Nem


 
fékbetétcsere:

Szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

345 g


 
további információk:
  • Elektromotor kapcsoló előkészítés.
  • EBT légtelenítő csatlakozás
  • Storm rotor.
  • 160 mm 180 mm és 203 mm-es tárcsákhoz
  • PM és IS felfogatáshoz.

Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Magura MT2 nem fog úgy ahogy kellene. Mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2015. aug.
Magura MT2 Storm tárcsa csere
20 válasz
utolsó: 2014. júl.
Magura MT2 -t debrecen környékén hol tudják légteleníteni?
6 válasz
utolsó: 2013. szept.
Magura MT2-n lehet cserélni a fékkart?
3 válasz
utolsó: 2013. ápr.
A Shimano SLX vagy a Magura MT2 tárcsaféket ajánljátok jobban?
2 válasz
utolsó: 2012. dec.
Magura MT2 légtelenítés után nem működik rendesen.Mi lehet a gond?
11 válasz
utolsó: 2013. máj.
Magura mt-2 vélemények?
60 válasz
utolsó: 2014. nov.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura MT2 termékkel kapcsolatban: