Könnyebb mint az acélvázas Landrider. Használható minőségű alkatrészekekkel van szerelve: duplafalú alufelnik, Shimano Tourney váltók, Saccon fékek, aluplasztik sárvédők, aluminium nyeregcső és kormányszár. Kényelmes vázgeometria, nagyon kényelmes markolatok.
A Kenda gumik elég gagyik, se defektvédelem, se reflexcsík, a mintázata is inkább terepre való mint aszfaltra. A csomagtartó acélból van, brutál nehéz és nincs rajta rugós leszorító. A nyereg nekem nem nyerte el a tetszésemet, de ez szubjektív. A markolatváltót szokni kell, de végülis nincs vele baj.
Egy olcsó merevvillás, aluvázas túra bringát akartam metálkék színben ezért választottam ezt a Csepelt. A következőket 0 km-nél cseréltem rajta:
- A terep Kenda külsőket városi mintázatú reflexcsíkos defektvédelmes Rubena külsőkre.
- Az acél csomagtartót egy sokkal könnyebb és leszorítóval rendelkező aluminium csomagtartóra.
- A gyári legalapabb bowdenezést rozsdamentes acél köszörült bowdenekre.
- A Selle Royal Moody nyerget egy Wittkopp Medicus memóriahabosra a Lidliből.
Így kaptam egy még mindig nagyon olcsó de hosszútávon is kényelmes geometriájú aluvázas túra bringát ami városban is kifogástalan és könyebb mint az acélvázas Landrider. A jövőben még valószínűleg cserélem az első trekking hajtóművet MTB-re mivel nekem túl hosszú a trekking áttételezés, persze ez nem ennek a kerónak a hibája. A teleszkóp hiánya eleinte kissé szokatlan volt mivel a teleszkópos keróimnál megszoktam, de valójában nagyon minimális odafigyeléssel semmilyen hátrányt nem jelent városban vagy aszfaltozott utakon, talán padkáról lehajtásnál, vagy nagyobb kátyúknál kell jobban odafigyelni, cserébe viszont a merev villa sokkal könnyebb, közvetlenebb és nem igényel törődést és akár még lightosabb terepen is el lehet vele menni. Az aluváz sokkal könnyebb mint az acél, nekem a 180 centimhez a 21 colos vázméret kellett, ez így nagyon kényelmes geometriát ad, simán le tudok vele tekerni 60-70 km-t, anélkül, hogy kényelmetlennek érezném, igaz elég sokat szoktam menet közben elengedett kormánnyal kiegyenesedve tekerni, ami pihentet. A váz hagyományos vízszintes sarus, ez számomra elég furcsa, szórakoznikell a hátsó kerék beállításával szerelésnél, de így agyváltóra is cserélhető a láncváltó. A fényezés szép, de elég vékony, 1 nap alatt kikoptatta a bowden, érdemes ott valamivel védeni. Összességében egy jól használható, kényelmes bringáról van szó amit olcsósága miatt nem kell félteni.
Városban, napi használatra és akár hosszabb aszfaltos túrákra is.