Gepida Alboin 100 trekking

19 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 79.900 Ft

logo
36 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket POSTÁZÁSSAL vagy a Bp., XIV., Örs Vezér tér 18. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Gepida Alboin 100, 2016-os
79.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



Gepida Alboin 100 trekking

1-15 (19 vélemény)
Rendezés

Kornéli Ferenc avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- KRESZ-nek megfelelő felszereltség,

- csomagtartó,

- állófényes hátsó lámpa,

- jó ár / érték arány

Hátrány

- nehéz,

- gyenge fényű első lámpa,

- visító dinamó, (gumi kupakkal jobb)

Tapasztalat

2008-ban két biciklit vettem egyszerre, az enyém férfi vázas gyári , a másik egy női vázas, amin az első és a hátsó agy a gyárinál jobb minőségű volt (bemutató bicikli). Az enyémet azóta folyamatosan használom,  feleségem a biciklijét csak nagy ritkán használta. A pedálok, ahogy mások is írták gyengék ( a pedál tengelye görbült el). A fékek rugói most kezdik megadni magukat, már könnyen rátapadnak a felnire, pontosan be kell állítani és akkor még pont jó. A váltó még most is jól dolgozik, a fogaskerekeken nincs jelentős kopás. Meg kell szokni a marokváltó pontatlanságát, illetve azt, hogy terhelés alatt egy kicsit túl kell tekerni a kart, hogy a váltás megtörténjen, gurulás közben patent a váltás. A váz matricái nagyon sérülékenyek, kopottak, ez már az első éven meglátszott. A váz festéke időálló, csak a hátsó villa végeken a kerékfelfogatás környezetében kezdett pattogzani. A hátsó kerekek küllői az agy lyukainál rozsdásodni kezdtek, az én biciklimen 4 küllő el is szakadt, az első kerekeknél nem volt ilyen probléma. A csomagtartó nem "gyári" volt de eddig jól vizsgázik. A sárvédők a felső fényes réteg alatt anyagukban foltosodnak, messziről nem látni, csak engem zavar, mert újkorában szebb volt. A világítás vezetékei részben a vázban, és a sárvédőkben vannak vezetve az átvezetési pontoknál a vezetékek elöregedtek és a szigetelésük már töredezik. A gyári gumiköpenyek reflexcsíkosak voltak és nagyon jól tapadtak az aszfalton, azonban annyira puha volt a gumi anyaga, hogy állandóan defektünk volt, ezért lecseréltem őket. A "gyári" belsők sem a 622-es méretűek, hanem 590-esek voltak tű szeleppel. A gumi markolatok vége már lyukas, de még egyben vannak. Az ülés Selle Royal Xénium típusú volt 7 évig jól bírta, ezután kényelmetlenné vált, elöregedett a hab? (100 kg vagyok).

Az általam napi szinten használt Alboin 100-as 8 évesen már törődést igényel, egyes részeit cserélni felújítani kell, de összességében egyben van, napi szinten használható, a feleségem megkímélt "tuningolt" kerékpárján csak a hátsó küllők rozsdásodása, a pedálok görbülése és a "V" fékek rugóinak öregedése tapasztalható.

Erre ajánlom

Általános városi felhasználásra, a nagy súlyra való tekintettel inkább sík terepre, kisebb túrákra. 

Ennyiért vettem
38000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100 trekking
Gepida Alboin 100 2008
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tavimano avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sokadik kerékpárom, összehasonlítva az előző Giant kerékpárommal, messze jobb. Használtam jutottam hozzá. Nagyon jó felszereltség.

A fékek megfelelőek, nem blokkolják a kerekeket. Ha elkopnak majd cserélem valami jobbra a fékpofákat.

A váltórendszer pontos, de nem szereti ha terhelés alatt váltok vele.

A külső gumik cseréjével indítottam, defekt védelem miatt, 3 napra rá defektem volt... 5,5-5,7 barral már jól gurul, és még így is kényelmes. Alacsonyabb nyomással meglepően kényelmes az előző kerékpáromhoz képest.

Nagyon jól kanyarodik, jó az egyenes futása is.

Strapabíróak a felnik, igaz csak városban használom, de azért vigyázok rá.

 

Hátrány

Az első lámpa nagyon szétszórja a fényt, alig látni vele, ezt cserélem majd. Az ülés kényelmetlen ezt is cserélem, 10 km-t nem bírtam ki rajta.

A dinamó picit fogja a kerékpárt, picit visít, de nem vészes. Kb 1-2 km után olyan 40 fok körülire melegszik, ha megadja magát akkor majd agygenerátor(agydinamó).

A hajtóműben van egy nyolcas, de nem ér bele a váltóba.

Jobban szeretem a burkoltabb hajtómű védőt, akkor kevésbé lesz olajos a nadrág, de van megoldás rá. :-)

Javításra szorult a sárvédő ívből kipottyanó műanyag dugó, ami a megfelelő világítás működéséhez szükséges.

Kíváncsi vagyok meddig tart a pedál, majd valami erősebb kivitelűt nézek rá, ha megadta magát.

Tapasztalat

Maximálisan elégedett vagyok vele, az árához képest kiválóan teljesít. Nem bántam meg a vételt. Talán egy picit nehéz, de nem úgy érzem, hogy maga a váz hanem a hajtás. Az apró kellemetlenségek, világítás, dinamó, pedálok stb nem vészesek.

Csak ajánlani tudom mindenkinek, ezen az áron nagyon jó vétel!

Erre ajánlom

Városi tekerése, munkába járáshoz tökéletes!

Ennyiért vettem
58000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2014 trekking
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

5hR3kY avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A kategóriájában ár/minőségben verhetetlen a Gepida Alboin 100.
Minden a kresz által kötelező kiegészítő rajta van gyárilag. (Lámpák, csengő, fényvisszaverők)
A fékek jól fognak
A váltó pontos. Minimálisan kellett a bowdenen állítani.
Az előző modellekhez képest ezen már van a kulacstartónak furat a vázban.
Jól kanyarodik, és az egyenesfutása is jó.
Egyenlőre megbízhatónak tűnik ez a Gepida trekking.

Hátrány

A világítás vezetékelése a sárvédőbe van beépítve, nekem kapásból nem működött az első lámpa.
Az abroncsok kicsit vastagak városi használatra
A nyeregcső gyorskioldóján majd állítanom kell mert szerintem visszacsúszott a nyereg lentebbre.
A kormány kilazult és kimozdult a kormányszárból 1 hónap alatt, azt meg kellett igazítani és meghúzni rendesen.
A csomagtartó eléggé silány minőségű, a fém merevítők elvileg egyenesek, de nincs középen teljesen.
A bowdenek a váz felsőcsöve alatt mennek, a váztáskák egy része kilőve.
Pumpa nem jár hozzá.
Az egyik műanyag pedál 180 km-t bírt ki rajta.

Tapasztalat

Alig több mint egy hónapja vettem, de én csak ajánlani tudom. A világítás hibát eltekintve más gondom nem nagyon volt, de ezt orvosoltuk. A váltón kell majd még egy kicsit finomhangolni, és majd a csomagtartón. Majd később át akarom alakítani agydinamósra, de még ráér mert nem igazán használom sötétben. A műanyag pedálok is cserések lesznek, de amíg nem lesz vele gond addig marad rajta. Sajnos látszik az árazáson is, és a kerékpáron is hogy nem a legjobb minőséggel van dolgunk, de az alap trekking célokra tökéletesen megfelel. Én nem bántam meg hogy ezt a modellt választottam. Kinézetre tetszik mindenkinek, nem is merem sokáig lezárva hagyni forgalmas helyeken.

Update: Körülbelül 180 km után a jobb oldali műanyag pedál széttört rajta, garanciában cserélték. Ha megint pedál probléma lesz vele, akkor rakok rá egy pár fémet.

Update 2014.11.26: Másfél év használat és kb. 700-800 km után, a matricák a vázon válnak lefele, mindkét pedált le kellett cseréljem fémre, a gyári csengőnek a nyomója eltört így az is cserére szorult. A hátsó kerékben 4-5 küllő kitört, amik cserélve lettek, de ha a többi is törik újra kell fűzetnem a kereket erősebb küllőkkel. A fékbovdenek krómszerű vezetőháza is rozsdásodik. A váltókat már vagy 5x kellett utánaállítani. A hátsó lámpában is valami kontakt hibás mert néha normális fényerővel működik, néha meg sokkal halványabban világít. A gumi kormánymarkolatok melegebb időben folyamatosan csúszkáltak lefele. A kitámasztóját is párszor meg kellett szorítanom mert kilazult, de egy normálisabb nagyobb méretű imbuszkulccsal sikerült megoldani véglegesen.

Update: 2015.04.17: A héten kapott a hátsó kerék egy négy keresztes újrafűzést, minőségi küllőkkel, remélem ezután nem lesz vele gond. Az első váltót sehogy nem lehetett normálisan beállítani a kezdetek óta, ezért kapott egy újat egy Shimano Altus személyében. Majd két év alatt a fékpofák elkoptak így azok cserések voltak. A kormánymarkolatot is cserélni akartam, de túl hosszút vettem, majd egy rövidebbre kell becseréltessem. Figyelni kell rá hogy az ívelt kormány miatt nem lehet nagyon beljebb tolni a váltókarokat, és a fékkarokat. A kormánycsapágy is elkezdett rozsdásodni alig másfél év alatt, úgyhogy amikor viszem a küllőket újrahúzatni vagy egy hónap múlva, akkor azt is cseréltetem majd. Ha most vennék kerékpárt egyértelműen nem ezt venném, Kicsivel több pénzért lehet már sokkal jobb felszereltségűeket kapni. :(

Erre ajánlom

Leginkább aszfaltra, de megbírkózik földutakkal, és a könnyebb terepekkel.

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2013 trekking
Gepida Alboin 100  2013 trekking
Gepida Alboin 100  2013 trekking
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsusztina avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Első saját kerékpárom, tehát nincs igazán összehasonlítási alapom, mert eddig a családi közös kempingkerékpárral, vagy kölcsönbiciklikkel bringáztam. Külsőre rögtön megtetszett.

A fékkel nincs gondom, de nem is szoktam hajtani mint az állat. Lejtős részeken teljesen jól működik.

A hajtás is klassz, rendesebb bicikliúton élményszámba megy. A túl éles kanyarokat nem szereti, de lehet azt finoman is bevenni, a kormánynak is jó a fogása.

Az üléssel elégedett vagyok, bár kétségtelen, hogy egy fél napos túra után jó belehuppani a fotelbe.

A műanyag pedálokkal sincs semmi gondom, pedig már a harmadik nyári szezonban használom a biciklit.

 

Hátrány

Elég nehéz, bár nagyon stabil is.

A váltó nehézkes, szinte szükséges rossz a biciklin. De inkább szükséges mint rossz.

Az első kerékben elég hamar cserélni kellett a belső gumit.

Nemrég kihúzódott az egyik drót az első lámpánál, de végülis idáig bírta.

Tapasztalat

Kifejezetten elégedett vagyok vele, bár keveset használom, mivel a nyaralóban van. Ha megint veszek biciklit, inkább könnyebbet választok.

Erre ajánlom

A balatoni bicikliúton élmény vele menni, pedig nem viszik túlzásba az útkarbantartást. Bevásárláshoz is szuper: amúgy is nehéz masina, az a pár kiló cucc rajta meg se kottyan.

Ennyiért vettem
67000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tengelic avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
-Szuper ár/érték arány -Nem kell miatta aggódni, valószínűleg nem ezt fogják ellopni -Ennek ellenére jól néz ki -Rosszabb körülmények közt sem kaptam még vele defektet -Azonnal városképes: prizma, lámpa, csengő, minden van rajta, ami a szabályos bringázáshoz szükséges
Hátrány
-Pedál -Dinamó: én nem vártam volna tőle sokat, de elég gagyi -Matricák már jönnek le -Nehéz
Tapasztalat
Újrakezdőként főleg suliba járáshoz használom, ez alkalmanként 40 km-t jelent, igen változatos útviszonyokkal: van, hogy szipi-szupi bicikliúton, és van, hogy erdőben, szűk, köves ösvényen megyek vele, ezt a feladatot tökéletesen ellátja, megbízható kis bringa. Egyetlen nehézség vele a tömege, egy helyen a szokásos utam során egy elég meredek erdei úton szoktam feltolni, ott nem szoktam szeretni ezt a tulajdonságát. (Bár legalább erősödöm. :)) A nyergét szerintem nem lehet sem pozitívként, sem negatívként elkönyvelni, ahogy látom, itt sokaknak nagyon nem tetszett, nekem meg pont kényelmes, voltam már vele több napos, napi 50-100 km-es túrán is, több nap után is szívesen pattantam vissza, szóval szerintem fenék és beállítás kérdése. :) Apropó túra. Ez alkalom során egyszer igazán kellemetlen, rossz terepen is kényszerültünk menni, az én bringámnak semmi baja nem volt, nem recsegett, defektet sem kapott, ami pedig pár montiak is összejött az említett szakaszon. A dinamót helyett rakok rá inkább ledes lámpákat. Nekem nem volt gondom az első lámpa fényerejével, pont annyit vártam tőle, mint amennyit tud: láthatóság és szabályos városban való közlekedés. Viszont 2 napos volt a bicikli, mikor először elromlott, és mivel akkor még úgy is várt rá egy ingyenes utánállítás a szervízben, garanciában megcsinálták, mostanra ismét rossz. A váltó most pontatlan, de ezt még nem könyvelném el rossznak, remélem, hogy ha húzunk még a bowdenen, nem állítódik el többet ilyen hamar. A pedálból már kitörtem egy darabot, de azért még megvan, le lesz cserélve. Összességében szerintem remek bicikli, a hátrányai apróságok, én nagyon szeretem.
Erre ajánlom
Suliba, munkába, kisboltba, túrázgatni.
Ennyiért vettem
58000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BaLee82 avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Remek ár/érték arány. 

Nem kell félteni annyira, mint egy drágább bringát. 

Vázra élettartam garancia volt.

Aszfalton elvisz bárhova, pakolhatsz csomagokat, a sárvédő és a világítás miatt mindennapi használatra (akár munkába járáshoz) optimális. 

A hátsó világítása remek, megállás után is tovább világít. 

A gyári külsőt én meglepően jónak találtam, nem nagyon kopott és jól lehetett vele haladni. 

A kormány kényelmes, állítható! 

Hátrány

Az első világítás kb. arra jó, hogy valami legyen. A fénye szinte nulla. 

A dinamó elég hangos és visszafogja a teljesítményt is. 

A sárvédő rögzítő fülek közül volt amelyik letörött. 

A gyári ülést pár hét után cseréltem mert nagyon kényelmetlennek találtam. 

A matricázás minősége tényleg elég gyenge. 

A Shimano Revoshift váltóval nem voltam megelégedve, könnyen elállítódott és nem is tudtam rendesen beállítani utána. 

Tapasztalat

Hosszú kihagyás után az első biciklim. Munkába járásra és kis hobby túrázásra vettem. Ár/érték arányban talán az egyik legjobb választás volt ebben a kategóriában. A fém váz és a teleszkóp hiánya miatt nem kelti fel annyira a tolvajok figyelmét. 

A forgalmazó nem volt túl körültekintő az első beállításnál mivel az első hosszabb túrámon jó 25-30km után kilazult a kormányrögzítő csavar így rendkívül kellemetlen volt ugyanennyit megtenni kilazult mozgó kormánnyal... 

A gyári Selle Royal Rio ülés volt az első amit lecseréltem, rendkívül kényelmetlennek találtam. Egy Selle Royal Freeway lett az utódja, nagyságrendekkel jobban tetszett. 

A váltóval nem voltam túlságosan megelégedve, elég könnyen elállítódott. 

Összességében ennyi pénzért ez szerintem egy nagyon jó vétel volt. Szerettem ezt a biciklit. 

Erre ajánlom

Elsősorban túrázásra, aszfalta, 1-2 jobb minőségű földút belefér még de egy gyengébb földút már veszélyes vele, csörög, zörög és ilyenkor simán letörhet pl. a sárvédőrögzítő fülek egyiket. 

Ennyiért vettem
54000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2010 trekking
Az utolsó túránkon...
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brummika90 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fék esős időben nem a legjobban fog, sokszor elég érdekes hangja van. Váltással egyszer-kétszer volt probléma, de mára beállt. Dinamónak katasztrófális hangja van, és nem is működik tökéletesen. Hátsó lámpája pár percig világít leállás után, az első rögtön kikapcsol és elég gyér a látótávolság vele. 

Jól használható, ha a megfelelő nyomás benne van, nagyon könnyen megy. Terepen megadja magát, nem arra van kitalálva.

Kormánya, markolata nagyon jó.

Hátrány

Ülése hosszabb távon nagyon rossz, napokig fenékfájással kell számolni, pedál műanyag, csúszik rajta a lábam, megfelelő sarkos cipőben lehet jól tekerni. 

Matricái hamar elkezdenek lejönni.

Tapasztalat

Városi használatra nagyon jó, jó pár száz km-t tekertem vele. Ülés, pedál csere után tökéletes bicaj. Szeretem.

Erre ajánlom

Városi használtra, szfalti túrázásra.

Ennyiért vettem
63000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2012 trekking
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Neuler avatar
49 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A váltó belépőszintű shimano szett. Jól végzi a dolgát, pontosan vált, finoman teszi a láncot a fogaskerekeken.
  • A fék jól fog, a gyárilag rászerelt fékpofák talán nem a legjobbak, de ennek ellenére hamar megállít.
  • A kormány hajlítottsága pont jó. A markolat puha és kényelmes, jó a fogása és nagyon tapad.
  • A világítás is egszen jó. Halogén dinamós lámpaszett van rajta, a hátsó megállás után is világít pár percig. A hátsó lámpa fénye igen erős, jól látható, az első szintén jól látható, de látni vele keveset lehet az útból.
  • A váz szintén jónak mondható, a festése igényes és örök garancia van rá.
  • A nyereg kényelmes, selle royal.
Hátrány
  • Nehéz a kerékpár, 18-19 kg körül van.
  • A váltó erős terhelés alatt nehezen vált, nagyokat kattan. (Kicsit óvatosabban kell váltani.)
  • Műanyag pedál.
  • Az első dinamós lámpa nem a legjobb, lehetne erősebb a fénye.
Tapasztalat

Jó kis kerékpár, nagy előnye ,hogy a vázra örök garancia van. A felszereltsége is egészen elfogadható, főleg az árát figyelembe véve.

Erre ajánlom

Vérbeli trekking kerékpár, így erre is ajánlom, semmi másra.

Ennyiért vettem
65 000 Ft
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2013 trekking
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pityusz avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Esztétikus megjelenés
A váz számomra tökéletes (kb. 180 cm vagyok)
Hátsó lámpa remek
Bár vigyázok, néha muszáj néhány magasabb szegélyt, kátyút bevállalni, de a kerék jól bírja
Fékkel elégedett vagyok
Kezdeti utánállítgatást leszámítva a váltó is rendben van
Lehet vele hasítani :)

 

Hátrány

Várom már, hogy a műanyag pedál megadja magát :)
Az ülés hosszab távon nekem egy kicsit kényelmetlen
Matricázás minősége

Tapasztalat

Összességében tökéletesen elégedett vagyok, remélem sok évig hajthatom még :)
Az első nagyobb beruházás minden bizonnyal agydinamó és a hátsóhoz méltó elülső lámpa lesznek, de egyáltalán nem vészes a helyzet.

Erre ajánlom

Mindennapos használat
Kisebb túrákon is jó társ lehet

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2012 trekking
Gepida Alboin 100  2012 trekking
Gepida Alboin 100  2012 trekking
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

decorempire avatar
137 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A fék nagyo megbízható,még esőben is
  • A váltó egyszerűnek tűnik, de városi használatra teljes mértékben megfelel
  • 2éves a kerékpár, de a hajtás rendesen működik
  • Városban az egyenesfutás és kanyarodás kiváló/terepen még nem próbáltuk/
  • Évente egy szervíz,és kiváló társ!
  • A legelső csere a pedál lesz , mivel meg van repedve
Hátrány
  • Nem tapasztaltam
Tapasztalat
  • Elég kis egyszerű hétköznapi kerékpár az Alboin 100
  • túl sokat nem kell tőle várni
Erre ajánlom
  • Város
  • Enyhébb túra
Ennyiért vettem
59000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2010 trekking
1.
Gepida Alboin 100  2010 trekking
2.
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zag avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Városi használatra tökéletes az Alboin 100
  • Jó ár/érték arány
  • Tetszetős design
  • Alapvetően jó alkatrészekből épül fel
  • Abszolút "forgalomkészen" van felszerelve (dinamós első-hátsó lámpa, küllőprizma, hátsó prizma)
  • Kényelmes az ülése
  • Élettartam garancia a vázra
Hátrány
  • Nehéz
  • Hangos dinamó
  • Első lámpa fényereje nem igazán megfelelő
  • Műanyag pedál
  • Gyenge gyári fékpofák
Tapasztalat

Nagyon meg vagyok vele elégedve, szerintem kategóriájában jó vétel.

Erre ajánlom

Alapvetően városi használatra.

Ennyiért vettem
61000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2012 trekking
Elölről
Gepida Alboin 100  2012 trekking
Hátulról
27 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

oleandro avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, strapabíró,tisztességes alkatrészekből összerakva.. Nem kell remegni, hogy az ember ott találja-e majd, ahova lelakatolta :)

Hátrány

Igazából csak a fékpofája nagyon gagyi. Gyenge és gyorsan kopik. Hamar lecseréltem.

A kerékdinamó engem annyira nem zavar, (legfeljebb a hangja...:)), viszont esőben csúszik, és nem dolgozik. (kénytelen voltam  kemény 100 Ft-ért venni rá gumisapkát, és azóta nincs ilyen gond sem)

 

Tapasztalat

Összességében nagyon elégedett vagyok evvel a Gepida trekkinggel. A súlya engem nem zavar (nem kell cipelnem...), úgyhogy az acélváz számonmrai inkább előny, mint hátrány.

1-2 dolgot lecserélve  sikerült testre szabnom a gépet, és így ár tényleg nagyon szeretem.. A már említett féken kívül a számomra nagyon széles nyereg helyett felraktam egy  keskeny sportosat.  Kényelmi okokból lecseréltem a nyeregcsövet rugósra. A nyereg gyorszárát biztos, ami biztos alapon lecseréltem hagyományos csavarosra. És az amúgy nem rossz abroncsokat lecseréltem defektmentesre és keskenyebbre (ettől jóval fürgébb is lett a keró: igazából nem is értem, hogy miért ilyen széles gumikkal adják a Gepida Alboin 100-at)

 

Erre ajánlom

Hétköznapi  közlekedési eszköz

Ennyiért vettem
53000
33 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jopo83 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-jól néz ki

-jó felszereltségű ez a Gepida trekking

-kényelmes vele tekerni

-jó ár/érték arány

Hátrány

-nálam az első lánckerék nagytányérjában nyolcas van,ezért az első váltót alig birtam beállítani hogy ne érjen bele a lánckerék

-hátsó váltót többször kellett utánállítanom

-a gyári fékpofák nem sokat érnek

Tapasztalat

Én az oldaldinamót lecseréltem egy agydinamós kerékre,az első lámpát pedig egy Busch & Müller Lyt Senso Plus-ra.A gyári fékpofákat Merida fékpofákra cseréltem,sokkal jobb lett a fék.Hamarosan cserélni fogom ezen a Gepida trekkingen a hajtóművet és a külsőket is defektmentesre.        

Erre ajánlom

Túrázás,városi használat

Ennyiért vettem
65000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2011 trekking
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Adama77 avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem hátrány az acél váz, ebben a kategóriában ezen nem lehet súlyt spórolni a 6061-es aluhoz képest. Duplafalú felnik, elég ballonos és hatásos külső gumik, bár a gumiknak nincs valami minőségi kinézete. Változtattak az első sárvédő felfogatásán, végre önzáró anyával rögzítették. Az Alboin 100 minősége árarányos, nem vagyok elájulva tőle, de az irigy tekintetek szerint mások igen. Ennek a Gepida trekkingnek a hátsó lámpája tényleg nagyon jó, már minimális dinamó hajtás után is percekig világít.

A V fékek meglepően jól fognak. Az első féktől nagyon tartottam, de érdekes módon nincs "orrabukós" érzésem.

Hátrány

Nem tudom, hogy a Gepida és a forgalmazók között milyen megállapodás lézetik, de az enyém elég pocsékul volt beállítva. Az első kerékben van egy 2-3 mm-es 8-as. Normál esetben még elmenne, de a V féket kicsit szét kellett húznom, mert súrlódott a kerékkel. Miután a falhoz támasztottam ezt a Gepida trekking, az első fék nem akart visszaállni függőlegesbe, kicsit küzdeni kellett a beállításával. Érdekes, hogy a hátsó fék nem csinál ilyet, pedig ugyanaz a konstrukció.

Az első sárvédő eleje majdnem leért a gumira, utána kellett állítani. Ez egyébként tipikus Gepida hibának tűnik, más kerékpárjukon is tapasztaltam.

A nyereggel visszahuppantam alapállapotba menet közben a legváratlanabb pillanatban. A gyorszár nem volt megfelelően meghúzva.

A hátsó sárvédőt is utána kellett állítani, a felfogató fém szál könnyen csúszkált a műanyag rögzítőjében. Inkább erős ragasztóval megfogattam, nehogy ebből legyen baleset.

A gumik nem voltak felfújva az előírt nyomásra. A vázon van egy sérülés, fogó szerszám nyoma. Festés előtt illett volna lecsiszolni.

Változás a korábbi modellekhez képest, hogy ezen a Gepida trekkingen spóroltak a külső gumin, már nem fényvisszaverőst tesznek rá. A képeken 2 db fényvisszaverő prizmát látni kerekenként, az enyémen csak 1 db volt. Vajon a gyár nem tette rá, vagy a forgalmazó vette le? kb. 200 Ft, éppen ezért bosszantó ez a pitiség.

A váltókat netes leírás alapján sikerült egészen jól belőni, de viszonylag könnyen átállítódik. A hátsó váltónál elég volt a bowden feszességét állítani. Mivel a bowden a váz felső részén halad át, táska vagy vázfelfogatásos szállítás bezavarhat a működésébe. A bowdeneket a vázon belül kellett volna elvezetni. Az első váltó teljesen pocsék volt, küzdeni kellett vele, de jó lett.

A nyereg néhány km után már nekem kényelmetlen, ez cserére szorulhat.

A kormány magasságát alig lehet állítani, én jobb szeretek kevésbé előre dőlni. Az egyenes kormánnyal nem vagyok teljesen kibékülve. A gép ugyan nagyon fordulékony, de néha "túlkormányzottnak" tűnik, hirtelen mozdulatoknál veszélyes lehet.

A csomagtartó elég harmatos, aki nagyobb csomagokat akar rajta cipelni, ajánlott lecserélnie.

 

 

 

 

 

 

Tapasztalat

A problémák többsége a beállításokból adódott, nem ezen Gepida trekking modell hibája. Ezért nem pontoztam le jobban.

Az ebben a kategóriában kapható bicajok nagyon egyformának tűnnek, apróságok dönthetnek, mint pl. a Gepida vázgarancia.

Erre ajánlom

Kényelmesebb nyereggel hosszabb túrákra is alkalmas. Városra kevésbé ajánlom. Aki vásárlás előtt áll, mindenképp próbálja ki az egyes kerékpár kategóriákat, óriási különbségek vannak vezetési élményben.

Ennyiért vettem
55000
45 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeware avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

3 hete vettem egy ilyen bicajt. Elégedett vagyok vele. Előtte egy Scwinn Ideál sprottal jártam túráznigatni. Ahhoz képest nagy előrelépés az Alboin 100. A fékek végre tényleg fognak, a váltó pontos. A bicaj sokkal csendesebb, minta régi. Kényelmes az ülése is. Végre nem okoz gondot rosszabb minőségű utakon tekerni, mert nem veszi át az úthibákat. Könnyű vele manőverezni, kanyarodni. A mérete még kicsit szokatlan, mert 56-ost vettem. Kényelmesen lehet vele tartni a 25km/h-ás tempót. Gps szerint legalábbis annyival mentem. Elég jól gyorsul.
Nagyon tetszik a kondenzátoros hátsó lámpa is, több percig is ég miután nem kap töltést. Nagy előnye még az élettartam garancia a vázra és a villára. Járt hozzá egy pumpa is.

Hátrány

- A váltón még állítani kell, mert 5-6-7 fokozatban surlódik valami. De ez nem igazán probléma
- Nem merem még lezárva se otthagyni sehol az Alboin 100-at.
- Alig olvasható az alvázszáma!

 

Erre ajánlom

Túrázás, városi összvér

Ennyiért vettem
53000
Csatolt képek
Gepida Alboin 100  2011 trekking
Bicajom
32 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (19 vélemény)
Rendezés

Gepida Alboin 100 2016 trekking specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Acél


méretek:
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Matt pezsgőbronz
  • Matt szürke
  • Fekete

villa (merevvilla):

Acél


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel A541 28-38-48/170 mm


fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

MF-TZ21 14-28


középrész:

Romet 122,5 Monoblock


első váltó:
Shimano Tourney,

TX-51


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

TX-35


 
fokozatok száma:

3x7


Kerék

felni:
Beretta Alu MT-240,

36 lyukas


első agy:

Gepida Alu


hátsó agy:

Gepida Alu


külső gumi:

Innova 700x40


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

SL-RS35


kormány:

Gepida acél 600 mm


kormányszár:

Gepida acél


kormánycsapágy:

Acél


nyereg:

Selle Royal Rio


nyeregcső:

Gepida acél 25,4x300 mm


Fék

 
féktest:

Gepida TX-117 V*fék


fékkar:

Gepida Alu


Kiegészítők

 
első lámpa:

Halogen


 
hátsó lámpa:

Basta késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Prizma
  • Láncvédő

tömeg:

17.0 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Gepida Alboin 100 trekking termékfórum
(minden modellév)

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Gepida Alboin 100 termékkel kapcsolatban: