Nem hátrány az acél váz, ebben a kategóriában ezen nem lehet súlyt spórolni a 6061-es aluhoz képest. Duplafalú felnik, elég ballonos és hatásos külső gumik, bár a gumiknak nincs valami minőségi kinézete. Változtattak az első sárvédő felfogatásán, végre önzáró anyával rögzítették. Az Alboin 100 minősége árarányos, nem vagyok elájulva tőle, de az irigy tekintetek szerint mások igen. Ennek a Gepida trekkingnek a hátsó lámpája tényleg nagyon jó, már minimális dinamó hajtás után is percekig világít.
A V fékek meglepően jól fognak. Az első féktől nagyon tartottam, de érdekes módon nincs "orrabukós" érzésem.
Nem tudom, hogy a Gepida és a forgalmazók között milyen megállapodás lézetik, de az enyém elég pocsékul volt beállítva. Az első kerékben van egy 2-3 mm-es 8-as. Normál esetben még elmenne, de a V féket kicsit szét kellett húznom, mert súrlódott a kerékkel. Miután a falhoz támasztottam ezt a Gepida trekking, az első fék nem akart visszaállni függőlegesbe, kicsit küzdeni kellett a beállításával. Érdekes, hogy a hátsó fék nem csinál ilyet, pedig ugyanaz a konstrukció.
Az első sárvédő eleje majdnem leért a gumira, utána kellett állítani. Ez egyébként tipikus Gepida hibának tűnik, más kerékpárjukon is tapasztaltam.
A nyereggel visszahuppantam alapállapotba menet közben a legváratlanabb pillanatban. A gyorszár nem volt megfelelően meghúzva.
A hátsó sárvédőt is utána kellett állítani, a felfogató fém szál könnyen csúszkált a műanyag rögzítőjében. Inkább erős ragasztóval megfogattam, nehogy ebből legyen baleset.
A gumik nem voltak felfújva az előírt nyomásra. A vázon van egy sérülés, fogó szerszám nyoma. Festés előtt illett volna lecsiszolni.
Változás a korábbi modellekhez képest, hogy ezen a Gepida trekkingen spóroltak a külső gumin, már nem fényvisszaverőst tesznek rá. A képeken 2 db fényvisszaverő prizmát látni kerekenként, az enyémen csak 1 db volt. Vajon a gyár nem tette rá, vagy a forgalmazó vette le? kb. 200 Ft, éppen ezért bosszantó ez a pitiség.
A váltókat netes leírás alapján sikerült egészen jól belőni, de viszonylag könnyen átállítódik. A hátsó váltónál elég volt a bowden feszességét állítani. Mivel a bowden a váz felső részén halad át, táska vagy vázfelfogatásos szállítás bezavarhat a működésébe. A bowdeneket a vázon belül kellett volna elvezetni. Az első váltó teljesen pocsék volt, küzdeni kellett vele, de jó lett.
A nyereg néhány km után már nekem kényelmetlen, ez cserére szorulhat.
A kormány magasságát alig lehet állítani, én jobb szeretek kevésbé előre dőlni. Az egyenes kormánnyal nem vagyok teljesen kibékülve. A gép ugyan nagyon fordulékony, de néha "túlkormányzottnak" tűnik, hirtelen mozdulatoknál veszélyes lehet.
A csomagtartó elég harmatos, aki nagyobb csomagokat akar rajta cipelni, ajánlott lecserélnie.
A problémák többsége a beállításokból adódott, nem ezen Gepida trekking modell hibája. Ezért nem pontoztam le jobban.
Az ebben a kategóriában kapható bicajok nagyon egyformának tűnnek, apróságok dönthetnek, mint pl. a Gepida vázgarancia.
Kényelmesebb nyereggel hosszabb túrákra is alkalmas. Városra kevésbé ajánlom. Aki vásárlás előtt áll, mindenképp próbálja ki az egyes kerékpár kategóriákat, óriási különbségek vannak vezetési élményben.